وبلاگ

فواید نخود فرنگی برای سلامتی

فواید نخود فرنگی برای سلامتی : نخود فرنگی که به عنوان نخود سبز یا نخود باغی نیز شناخته می شود، دانه ریز و گرد گیاه Pisum sativum است. اگرچه معمولاً به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود، نخود فرنگی متعلق به خانواده حبوبات است، شبیه به لوبیا، عدس و بادام زمینی.

نخود فرنگی بسیار مغذی است و منبع غلیظی از پروتئین گیاهی، فیبر و سایر ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین ترکیبات گیاهی محافظ مانند آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهد. گنجاندن نخودفرنگی در رژیم غذایی شما ممکن است از چندین جهت برای سلامتی شما مفید باشد.
می تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد

فواید نخود فرنگی برای سلامتی :خوردن غذاهای غنی از فیبر یکی از مؤثرترین راه‌ها برای بهبود سلامت روده است. فیبر برای هضم سالم، از جمله حرکات منظم و راحت روده، ضروری است.

نخود فرنگی منبع غنی فیبر است. آنها از حداکثر 65٪ فیبر، شامل 10-15٪ فیبر نامحلول و 2-9٪ فیبر محلول تشکیل شده اند.
فیبر محلول قند خون سالم و سطح چربی خون را تشویق می کند و در عین حال رشد باکتری های مفید در روده را افزایش می دهد.

باکتری ها در روده بزرگ شما فیبر محلول را تخمیر می کنند که ترکیباتی به نام اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تولید می کند. این ترکیبات با تنظیم التهاب روده، حفظ سلول های روده و تقویت پوشش روده به سلامت روده کمک می کنند.

فیبر نامحلول اثر ملین دارد و به افزایش محتوای آب مدفوع کمک می کند، که می تواند به ویژه برای افراد مبتلا به یبوست مفید باشد.

نشان داده شده است که رژیم های غذایی با فیبر بالا در برابر بیماری های مرتبط با روده مانند سرطان روده بزرگ، بیماری دیورتیکولی و یبوست محافظت می کنند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از رژیم‌های غذایی با فیبر بالاتر پیروی می‌کنند ممکن است تا ۲۱ درصد در مقایسه با افرادی که فیبر کم مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهند.

توصیه می شود که مردان و زنان بالغ زیر 50 سال به ترتیب 38 و 25 گرم (گرم) فیبر در روز مصرف کنند. مردان و زنان بالای 50 سال به ترتیب به 30 و 21 گرم فیبر در روز نیاز دارند. با این حال، یک آمریکایی به طور متوسط فقط 15 گرم فیبر در روز مصرف می کند

نخود فرنگی 8.8 گرم فیبر در هر فنجان پخته شده دارد که آن را به گزینه ای عالی برای افزایش مصرف فیبر روزانه شما تبدیل می کند.

فواید نخود فرنگی برای سلامتی

ممکن است به ارتقاء وزن مطلوب بدن شما کمک کند

نخود فرنگی منبع عالی پروتئین و فیبر است که هر دو می توانند به احساس سیری و کنترل وزن کمک کنند. پروتئین سیر کننده ترین درشت مغذی است، زیرا به هضم آهسته کمک می کند و باعث ایجاد احساس سیری بعد از خوردن غذا می شود.

نشان داده شده است که رژیم های غذایی با پروتئین بالا برای کاهش وزن و تشویق به حفظ وزن بدن موثر هستند. مروری بر 37 مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا از 18 تا 59 درصد انرژی ناشی از پروتئین را طی دوره‌های 8 تا 104 هفته دنبال می‌کردند، به طور متوسط 3.5 پوند بیشتر از گروه‌های کنترل از دست دادند.

رژیم های غذایی سرشار از فیبر نیز ممکن است به کاهش وزن کمک کند. مطالعه ای که بر روی 345 نفر انجام شد دریافت فیبر، مستقل از دریافت کالری و درشت مغذی ها، تاثیرگذارترین پیش بینی کننده کاهش وزن در یک دوره شش ماهه بود.
می تواند از سلامت قلب محافظت کند
رژیم غذایی شما نقش مهمی در حفظ سلامت قلب شما دارد. خوردن مقدار زیادی غذاهای غنی از فیبر، مانند نخود فرنگی، می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی، مانند فشار خون بالا و سطح بالای چربی خون کمک کند.

یک بررسی که شامل 52 متاآنالیز شامل 47197 شرکت‌کننده بود، نشان داد که دریافت فیبر رژیم غذایی با کاهش قابل‌توجهی در سطح کلسترول تام و LDL و فشار خون مرتبط است.

مطالعه دیگری که شامل داده‌های روی 14947 نفر بود، دریافت فیبر رژیم غذایی بیشتر با خطر درازمدت کمتر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط بود، به‌ویژه برای شرکت‌کنندگان 20 تا 39 ساله و 40 تا 59.13 ساله.

بررسی اخیر دیگری از 26 مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین مصرف حبوبات مانند نخود را دارند، در مقایسه با افرادی که کمترین مصرف حبوبات را دارند، 6 درصد کمتر در معرض بیماری قلبی و 10 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب (CHD) قرار دارند. .14

نخود فرنگی همچنین منبع غنی منیزیم است، یک ماده معدنی ضروری برای تنظیم فشار خون. برخی شواهد نشان می‌دهند که به ازای هر 100 میلی‌گرم منیزیم اضافی که در روز مصرف می‌کنید، می‌توانید خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا 5 درصد کاهش دهید.

می تواند برای دیابت نوع 2 مفید باشد

فواید نخود فرنگی برای سلامتی : نشان داده شده است که رژیم های غذایی با فیبر بالا، مانند رژیم های غنی از حبوبات پر فیبر، مانند نخود فرنگی، از دیابت نوع 2 محافظت می کنند. همچنین، مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی با فیبر بالا می‌توانند به ارتقای سطح قند خون سالم در افرادی که قبلاً دیابت دارند کمک کند

مطالعه ای که بر روی 395 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد، نشان داد که دریافت فیبر رژیم غذایی با کاهش هموگلوبین A1c (HbA1c)، که نشانگر کنترل طولانی مدت قند خون است، مرتبط است. مصرف بالای فیبر همچنین با سطوح بالاتر کلسترول HDL محافظ قلب، وزن بدن کمتر و دور کمر کوچکتر همراه بود. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو : این استیفادوی یونانی را...
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی : این دستور...
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا : این سالسا گوجه فرنگی...
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی : این هورچاتا د والنسیا...
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو : این دستور...
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران : این دستور خورش...
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی : این کوفته‌های دودی...
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی : این دستور پخت مرغ...
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...