وبلاگ

سبزیجات بیشتری بخورید

سبزیجات بیشتری بخورید : لوبیا سبز، گنجاندن لوبیا سبز در رژیم غذایی می تواند برای کاهش وزن بسیار موثر باشد. یک فنجان لوبیا سبز پخته شده حاوی 3.8 گرم فیبر سیرکننده، 2.2 گرم پروتئین و 37 کالری است.

لوبیا سبز تازه یا یخ زده را با سیر، روغن زیتون و فلفل بریزید و حدود 25 دقیقه در فر تفت دهید.

توجه داشته باشید که کنسرو لوبیا سبز اغلب سرشار از سدیم است که می تواند فشار خون را افزایش دهد. لوبیا سبز کنسرو شده را بشویید و آبکش کنید یا انواع کم سدیم را انتخاب کنید تا میزان سدیم آنها کاهش یابد.

کلم

شاید در مورد رژیم غذایی سوپ کلم شنیده باشید که شامل خوردن سوپ کلم به مدت یک هفته است. در حالی که هیچ مدرک محکمی از اثربخشی این رژیم برای کاهش وزن طولانی مدت پشتیبانی نمی کند، این سبزی چلیپایی مطمئناً جایگاه خود را در الگوی تغذیه سالم دارد.

یک فنجان کلم پخته و خرد شده حاوی 2.8 گرم فیبر و 2 گرم پروتئین است که فقط 35 کالری دارد.

برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که سبزیجات چلیپایی مانند کلم و کلم بروکلی ممکن است خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.

از کلم کبابی، بخارپز، سرخ شده، کبابی یا کبابی لذت ببرید. همچنین می توانید از کلم برای تهیه کیمچی تخمیر شده استفاده کنید که در مطالعات انسانی با اثرات ضد چاقی مرتبط است.

پروتئین می تواند با بهبود هورمون های سیری و افزایش میزان کالری که بدن شما در هر روز می سوزاند به کاهش وزن کمک کند. همچنین از کاهش توده عضلانی در طول دوره های کاهش وزن جلوگیری می کند که به بالا نگه داشتن متابولیسم شما کمک می کند. مطالعات رژیم های غذایی پر پروتئین را با کاهش وزن و پیشگیری از چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی مرتبط دانسته اند.

ادامام را به سیب زمینی سرخ کرده، سالاد اضافه کنید یا آنها را برای یک میان وعده خوشمزه تفت دهید. همچنین می توانید ادامام بخارپز شده را مستقیماً از غلاف بخورید.

سبزیجات بیشتری بخورید

چغندر

چغندر در حالی که اغلب نادیده گرفته می شود، کالری کمی دارد و سرشار از مواد مغذی مختلف است که می تواند شما را سالم نگه دارد.

یک فنجان چغندر پخته شده ۷۵ کالری، ۲.۹ گرم پروتئین و ۳.۴ گرم فیبر دارد.

چغندر همچنین منبع خوبی از نیترات های غذایی است که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود. اکسید نیتریک رگ های خونی شما را شل و گشاد می کند و به بهبود گردش خون و کاهش فشار خون کمک می کند.

افزایش اکسید نیتریک همچنین باعث افزایش رساندن اکسیژن و سایر مواد مغذی به عضلات در طول تمرین می شود که ممکن است عملکرد ورزش را بهبود بخشد.

علاوه بر این، چغندر حاوی آنتی اکسیدان های قوی به نام بتالین است که ممکن است از چاقی، بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری های مزمن مرتبط با رادیکال های آزاد و التهاب محافظت کند.

از مزایای سلامتی چغندر با افزودن آن به سالاد، پختن یا خام خوردن آن لذت ببرید.

کلم بروکلی

بروکلی یک سبزی چلیپایی است که معمولاً به صورت بخارپز، خام یا سرخ شده مصرف می شود. نه تنها کالری کمی دارد، بلکه کلم بروکلی دارای فیبر و پروتئین نسبتا بالایی است.

یک فنجان بروکلی پخته شده حاوی 5 گرم فیبر و 3.7 گرم پروتئین است که همگی فقط 55 کالری دارند. بروکلی سرشار از ویتامین های C و K و فولات است که برای رشد جنین در دوران بارداری حیاتی است.

علاوه بر این، کلم بروکلی حاوی مواد مغذی و فیتوکمیکال هایی است که می تواند التهاب را کاهش دهد، از سلامت قلب حمایت کند، سلامت استخوان ها را بهبود بخشد و حتی در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کند.
13. سیب زمینی شیرین
اگرچه سیب زمینی شیرین نسبت به بسیاری از سبزیجات دیگر کربوهیدرات بیشتری دارد، اما اگر هدف شما کاهش وزن باشد، سیب زمینی شیرین می تواند یک مکمل سالم برای یک رژیم غذایی متعادل باشد.

یک سیب زمینی شیرین متوسط 3.8 گرم فیبر، 2.3 گرم پروتئین و 103 کالری دارد. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...