وبلاگ

بهترین سبزیجات برای کاهش وزن

بهترین سبزیجات برای کاهش وزن : در حالی که مارچوبه تمایل دارد که بوی ادرار شما را خنده دار کند، اما اگر هدف شما کاهش وزن باشد، می خواهید بیشتر از آن بخورید. مارچوبه نه تنها کالری بسیار کمی دارد، بلکه فیبر بالایی نیز دارد. یک فنجان مارچوبه پخته شده حاوی 3.6 گرم (گرم) فیبر است که فقط 40 کالری دارد. فیبر برای کاهش وزن مهم است زیرا به آرامی هضم می شود و به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید. این بدان معناست که شما به طور طبیعی کالری کمتری را بدون احساس کمبود مصرف خواهید کرد. فیبر همچنین از هضم سالم حمایت می کند و حرکات روده شما را منظم نگه می دارد می توانید مارچوبه را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. طعم آن به صورت بخارپز یا کبابی عالی است و تقریباً هر وعده غذایی را تحسین می کند. 2. کلم بروکسل کلم بروکسل مانند سایر سبزیجات چلیپایی کم کالری و فیبر بالایی دارد. یک فنجان کلم بروکسل پخته شده 4 گرم فیبر با تنها 56 کالری فراهم می کند. یک مطالعه نشان داد که هر وعده روزانه سبزیجات چلیپایی با کاهش وزن حدود 0.68 پوند در یک دوره چهار ساله مرتبط است. علاوه بر این، سبزیجات چلیپایی حاوی مواد شیمیایی گیاهی به نام گلوکوزینولات هستند. این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که ممکن است به کاهش خطر سرطان، بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن کمک کند. برای غذای پرکننده، کلم بروکسل برشته شده را با روغن زیتون، نمک دریایی و فلفل امتحان کنید. 3. اسفناج fا محتوای آب حدود 91 درصد، اسفناج یک سبزی کم کالری، آبرسان و مغذی است. سه فنجان اسفناج خام 2 گرم فیبر و 2.5 گرم پروتئین با تنها 20 کالری فراهم می کند. یک وعده سه فنجان نیز بیش از 300 درصد از ارزش روزانه (DV) برای ویتامین K، 28 درصد از DV برای ویتامین C و 47 درصد از DV برای ویتامین A.6 را تامین می کند. یک مطالعه نشان داد که هر وعده روزانه اسفناج با کاهش وزن حدود 0.52 پوند در یک دوره چهار ساله مرتبط است. اسفناج یکی از همه کاره‌ترین سبزیجات برگ‌دار است و می‌توان آن را به اسموتی‌ها اضافه کرد، به‌عنوان غذای جانبی تفت داد یا به‌عنوان ماده سالاد سرو کرد.

گل کلم

در چند سال گذشته، گل کلم به یک ماده محبوب در غذاهای مختلف تبدیل شده است و اغلب به عنوان جایگزینی برای پوسته پیتزا، برنج و پوره سیب زمینی استفاده می شود. یک فنجان گل کلم پخته شده دارای حدود 2 گرم پروتئین، 2.9 گرم فیبر و 61 درصد DV برای ویتامین C است که تنها 29 کالری دارد. این سبزی چلیپایی همچنین سرشار از استرول‌ها/استنول‌های گیاهی است که سطح کلسترول بد را کاهش داده و عملکرد اندوتلیال را بهبود می‌بخشد، که برای سلامت قلب حیاتی است. گل کلم بسیار متنوع است و می توان آن را به صورت خام، بو داده یا بخارپز مصرف کرد. حتی می توانید برنج گل کلم را با برنج معمولی یا قهوه ای مخلوط کنید تا یک ترکیب برنج گل کلم کم کالری و مغذی درست کنید.

هویج

هویج یک میان وعده کم کالری با ترد رضایت بخش است. آنها همچنین حاوی قندهای طبیعی هستند که می توانند طعم ملایم و شیرینی را به غذاها اضافه کنند. یک فنجان برش های هویج خام حاوی 3.4 گرم فیبر برای تنها 50 کالری است. یک مطالعه در سال 2021 مصرف مکرر هویج را با کاهش شاخص توده بدنی (BMI) و کاهش میزان چاقی مرتبط دانست. به علاوه، هویج سرشار از آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی است. مطالعات سطوح بالاتر بتاکاروتن خون را با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، سرطان و مرگ و میر مرتبط دانسته اند. برای یک میان وعده کم کالری و سیر کننده، هویج ورقه شده را با هوموس یا ماست یونانی میل کنید.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای افزودنی همه کاره برای یک رژیم غذایی سالم است. آنها کم کالری و سرشار از مواد مغذی از جمله فیبر و ویتامین C هستند. یک فنجان فلفل قرمز خام حاوی 3.2 گرم فیبر است که بیش از 400 درصد DV ویتامین C است و تنها 39 کالری دارد. مصرف بیشتر ویتامین C با بهبود کوتاه مدت در BMI مرتبط است. با این حال، مطالعات بیشتری برای ایجاد رابطه واضح بین ویتامین C و کاهش وزن مورد نیاز است فلفل‌های خام را در هوموس یا ماست یونانی آغشته کنید، یا آن‌ها را در سالاد یا ساندویچ‌ها برای ترد و طعم‌دار قرار دهید. همچنین می توانید فلفل دلمه ای، پیاز و سینه مرغ را روی تورتیلاهای گرم برای تهیه فاهیتا سرو کنید.

کدو سبز

کدو سبز در هر فنجان 2 گرم پروتئین و 1.8 گرم فیبر دارد که همگی فقط 27 کالری دارند. این باعث می شود آن را به یک سبزی عالی برای اضافه کردن به رژیم غذایی خود برای کاهش وزن تبدیل کنید وزارت کشاورزی ایالات متحده کدو حلوایی، تابستانی، کدو سبز، شامل پوست، پخته، آب پز، آبکش شده، بدون نمک است. علاوه بر این، کدو سبز حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که برای حمایت از بینایی سالم و کاهش خطر چندین علت اختلال بینایی شناخته شده است. کدو سبز همه کاره است و به راحتی می توان آن را در سیب زمینی سرخ کرده، کاسرول و پاستا گنجاند. همچنین می‌توانید برای کاهش کالری و کربوهیدرات‌ها، ماکارونی را جایگزین رشته‌های کدو سبز – یا زودل – کنید. (منبع) برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند. شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949
طرز تهیه موساکا کلاسیک
موساکا کلاسیک
طرز تهیه موساکا کلاسیک : این موساکای کلاسیک را برای...
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو : این استیفادوی یونانی را...
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی : این دستور...
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا : این سالسا گوجه فرنگی...
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی : این هورچاتا د والنسیا...
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو : این دستور...
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران : این دستور خورش...
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی : این کوفته‌های دودی...
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی : این دستور پخت مرغ...
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...