وبلاگ

فواید اسفناج برای سلامتی

فواید اسفناج برای سلامتی : از بین تمام سبزیجات سبز برگ، اسفناج یکی از همه کاره ترین آنهاست. می‌توانید آن را به اسموتی‌ها اضافه کنید، آن را در سالاد سرد شده نوش جان کنید، آن را بخارپز کنید و به عنوان غذای جانبی تفت دهید، آن را به سرخ‌کرده اضافه کنید و حتی آن را با مواد پخته‌شده مانند براونی مخلوط کنید.

اسفناج همچنین فواید متعددی برای سلامتی دارد. حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که از بیماری های مزمن محافظت می کند و سلامت مغز، قلب و عروق و چشم را تقویت می کند. و می توانید به راحتی اسفناج را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا این مزایا را به حداکثر برسانید.

در اینجا شش مزیت سلامتی خوردن بیشتر این گیاه محافظ قدرتمند و راه‌های ساده برای گنجاندن اسفناج در وعده‌های غذایی و میان وعده‌هایتان آورده شده است.

عکس کامپوزیت – فواید اسفناج برای سلامتی
طراحی با سلامت

پر از مواد مغذی است

طبق وزارت کشاورزی، سه فنجان اسفناج خام تقریباً 20 کالری، کمتر از یک گرم چربی، دو گرم پروتئین، سه گرم کربوهیدرات و دو گرم فیبر را فراهم می کند.

اسفناج اگرچه کالری کمی دارد، اما سرشار از مواد مغذی است. یک سهم سه فنجان بیش از 300 درصد از میانگین ارزش روزانه ویتامین K را تأمین می کند. سبزی سبز برگ نیز به ترتیب بیش از 160 درصد و 40 درصد از مقادیر متوسط روزانه ویتامین A و ویتامین C را تامین می کند. طبق گزارش کتابخانه ملی پزشکی، ویتامین‌های K و A از استخوان‌های قوی حمایت می‌کنند و ویتامین C به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند.

اسفناج همچنین حاوی 45 درصد از مقدار متوسط روزانه فولات است، ویتامین B که به تشکیل گلبول های قرمز و DNA کمک می کند. همچنین آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و مقادیر کمی از سایر ویتامین های B را تامین می کند.

فواید اسفناج برای سلامتی

سرشار از آنتی اکسیدان است

اسفناج علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان، آنتی‌اکسیدان‌هایی را نیز فراهم می‌کند که با ضد التهاب و بیماری‌ها محافظت می‌کند.

برخی از آنتی اکسیدان های موجود در اسفناج عبارتند از کامفرول، کورستین، میریستین و ایزورامنتین که به عنوان فلاونوئیدها نیز شناخته می شوند. طبق وزارت کشاورزی، فلاونوئیدها ترکیباتی هستند که ممکن است به محافظت از شما در برابر سرطان، و همچنین بیماری های قلبی عروقی و التهابی کمک کنند.

به محافظت در برابر بیماری ها کمک می کند

در مطالعه ای که در سال 2016 در مجله Food & Function منتشر شد، محققان اثرات محافظتی اسفناج را خلاصه کردند. آنها بیان کردند که ترکیبات موجود در اسفناج می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. آنها همچنین به طور مثبت بر بیان ژن – یا “روشن شدن” ژن های خاص – در متابولیسم و التهاب تأثیر می گذارند. علاوه بر این، این ترکیبات باعث ترشح هورمون های سیری می شود که باعث می شود بعد از خوردن اسفناج احساس سیری کنید.

به این دلایل، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف بیشتر اسفناج ممکن است به مهار بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، سرطان، دیابت نوع 2 و چاقی کمک کند.

از سلامت مغز پشتیبانی می کند

اثرات ضد التهابی اسفناج، آن را به یک رقیب کلیدی برای محافظت از مغز – به ویژه از نظر پیری – تبدیل می کند.

در مطالعه‌ای که در سال 2015 در مجله آلزایمر و زوال عقل منتشر شد، محققان الگوهای غذا خوردن و توانایی‌های شناختی بیش از 900 بزرگسال 58 تا 98 ساله را برای حدود پنج سال پیگیری کردند. که مقادیر بیشتری از سبزیجات سبز رنگ را نسبت به دیگران مصرف کردند.

داده‌ها همچنین نشان داد افرادی که روزانه یک تا دو وعده از این سبزیجات می‌خورند، توانایی‌های شناختی مشابهی با افرادی که تقریباً 7.5 سال کمتر از سن واقعی خود دارند، دارند.

به مدیریت فشار خون کمک می کند

اسفناج همچنین منبع نیترات است که مواد شیمیایی طبیعی هستند. نیترات ها رگ های خونی را باز یا گشاد می کنند. که جریان خون را بهبود می بخشد و استرس بر قلب را کاهش می دهد.

در مطالعه ای که در سال 2016 در مجله تغذیه منتشر شد، گروهی متشکل از 7 زن و 11 مرد چهار نوشیدنی غنی از نیترات از جمله یک نوشیدنی اسفناج مصرف کردند. محققان دریافتند که سطح نیترات خون شرکت کنندگان پس از مصرف نوشیدنی افزایش یافته است

نوشیدنی اسفناج و همچنین آب چغندر و نوشیدنی سالاد موشک نیز فشار خون را کاهش می دهد. فشار خون دیاستولیک – عدد پایینی در اندازه گیری فشار خون که نشان دهنده میزان فشار در شریان های شما بین ضربان های قلب است – تا پنج ساعت پس از مصرف نوشیدنی اسفناج و سالاد راکت پایین باقی ماند.

ممکن است به سلامت چشم کمک کند

یکی از آنتی اکسیدان های موجود در اسفناج، لوتئین، ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن (AMD) را کاهش دهد. به گفته موسسه ملی چشم، AMD یک بیماری چشمی است که می تواند دید مرکزی و واضح را که برای خواندن و رانندگی ضروری است تار کند. این یکی از دلایل اصلی از دست دادن بینایی برای افراد بالای 55 سال است. پیشگیری کلیدی است زیرا هیچ درمانی برای AMD.7 وجود ندارد (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...