وبلاگ

بهترین غذاها برای رفع نفخ

بهترین غذاها برای رفع نفخ : خیار، مردم از خیار برای کاهش پف زیر چشم خود استفاده می کنند و شما می توانید آن را بخورید تا همین کار را برای شکم خود انجام دهید. به گفته ساس، این سبزی حاوی کوئرستین، یک آنتی اکسیدان فلاونوئیدی است که به کاهش تورم کمک می کند.

ساس افزود: نشان داده شده است که خیار از فعالیت آنزیم های پیش التهابی جلوگیری می کند. بنابراین آن را تکه تکه کنید، همانطور که هست بخورید یا نوشیدنی های شیرین را با یک لیوان آب خیار عوض کنید.

مارچوبه

مارچوبه یک ابر غذای ضد نفخ است – یک نصف فنجان حاوی حدود 63 گرم آب است که می تواند شما را هیدراته کند، به شما کمک کند ادرار کنید و تمام آب اضافی را برای تسکین هرگونه ناراحتی و نفخ بشویید.

همچنین حاوی پری بیوتیک است که به رشد باکتری های “خوب” کمک می کند. این به حفظ تعادل سالم در سیستم گوارش شما برای جلوگیری یا کاهش گاز کمک می کند.

برنج

محدود کردن سبزیجات نشاسته ای – مانند سیب زمینی و ذرت – کلید خوردن سالم و کاهش نفخ است. تنها نشاسته ای که گاز ایجاد نمی کند برنج است.

اگر می خواهید نشاسته را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، برنج را به جای ذرت یا سیب زمینی انتخاب کنید تا احساس نفخ و گاز معده نکنید.

موز

یک موز متوسط حاوی 9 درصد از مقدار توصیه شده روزانه پتاسیم است. غذاهای غنی از پتاسیم با تنظیم سطح سدیم در بدن از احتباس آب جلوگیری می کنند و در نتیجه می توانند نفخ ناشی از نمک را کاهش دهند. در اینجا برخی دیگر از غذاهای غنی از پتاسیم آورده شده است:

کشمش
زردآلو خشک
سیب زمینیها
اسفناج
پرتقال ها
عدس

موز همچنین دارای مقداری فیبر است که می تواند یبوست را تسکین یا از آن جلوگیری کند. ساس خاطرنشان کرد: «نفخ نیز می تواند به دلیل یبوست ایجاد شود. اگر نتوانید ضایعات موجود در دستگاه گوارش را از بین ببرید، به اصطلاح «پشتیبانی» می‌شوید که می‌تواند به ظاهری پف کرده منجر شود.»

بهترین غذاها برای رفع نفخ

پاپایا

پاپائین (آنزیم موجود در پاپایا) به تجزیه پروتئین ها در سیستم گوارش شما کمک می کند که هضم را آسان تر می کند.

ساس توضیح داد که میوه های استوایی همچنین دارای خواص ضد التهابی و فیبرهایی هستند که از دستگاه گوارش قوی حمایت می کنند. پاپایا را کامل و تازه یا مخلوط شده در اسموتی بخورید.

آناناس

بهترین غذاها برای رفع نفخ : همچنین، میوه‌های استوایی مانند آناناس عمدتاً آب هستند که با هیدراته نگه داشتن بدن با نفخ مقابله می‌کنند.

بروملین، آنزیمی که در آناناس یافت می شود، با کمک به تجزیه پروتئین ها، سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می دهد. بر اساس تحقیقات، بروملین یکی از موثرترین آنزیم ها برای شکستن کلاژن است.

ماست با پروبیوتیک

پروبیوتیک ها، که باکتری های خوبی در روده شما هستند، به تنظیم هضم کمک می کنند و از سلامت کلی دستگاه گوارش شما حمایت می کنند. می‌توانید مکمل‌های پروبیوتیک مصرف کنید، اما ممکن است یک صبحانه نیز از آن دریافت کنید

بنابراین، نفخ خود را با ماستی که دارای فرهنگ فعال است بخورید. اگر می خواهید کمی شیرینی اضافه کنید، از کمی عسل، مربا یا گرانولا استفاده کنید.

دانه رازیانه

رازیانه برای دستگاه گوارش شما معجزه می کند، به خصوص که می توانید از بخش های مختلفی از سبزیجات بهره مند شوید. به گفته Sass، دانه‌ها ترکیبی دارند که اسپاسم دستگاه گوارش را آرام می‌کند، که به گاز اجازه عبور داده و نفخ را تسکین می‌دهد. همچنین می توانید دانه ها را مستقیماً بجوید یا در پایان غذا یک چای رازیانه بنوشید.

زنجبیل

زنجبیل حاوی آنزیم گوارشی zingibain است که به سیستم گوارش شما کمک می کند تا پروتئین را تجزیه کند. این ترکیب به طور بالقوه به هضم بهتر غذا کمک می کند و نفخ، گاز یا یبوست را کاهش می دهد.

اگر از قبل احساس نفخ می‌کنید، احتمالاً نمی‌خواهید غذا بخورید، بنابراین در عوض، چای زنجبیل خانگی بنوشید: چند تکه زنجبیل برش‌شده را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه در یک لیوان آب داغ قرار دهید.

دمنوش نعناع و بابونه

بهترین غذاها برای رفع نفخ : اگر بعد از شام احساس پف کردید، یک فنجان چای نعناع فلفلی یا بابونه داغ بنوشید. هر دو نوع عضلات دستگاه گوارش را شل می کنند تا به دفع گازی که باعث نفخ معده شما می شود کمک کند.

علاوه بر بهبود هضم، بابونه همچنین می تواند تسکین دهنده و آرامش بخش باشد، که می تواند به کاهش هر نوع ناراحتی معده کمک کند.

دارچین

دارچین ادویه ای است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که ممکن است به خلاص شدن از شر گاز اضافی کمک کند. طبق تحقیقات، مردم به طور سنتی هزاران سال است که از دارچین برای درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ استفاده می‌کنند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...