وبلاگ

فواید زردآلو برای سلامتی

فواید زردآلو برای سلامتی : زردآلو میوه‌های هسته‌دار کوچک یا میوه‌هایی با پوست نازک با هسته‌ای در مرکز است که دانه‌های آن را نگه می‌دارد و معمولاً به‌صورت تازه یا خشک مصرف می‌شوند. اندازه ریز آن‌ها آن‌ها را برای میان‌وعده عالی می‌سازد، در حالی که نسخه خشک شده برای پرتاب کردن مخلوط دنباله‌ای برای تقویت فیبر در حین حرکت عالی است.

علاوه بر فیبر، مشخصات ویتامین و آنتی اکسیدان آنها جنبه های مختلف سلامتی را ارتقا می دهد. در اینجا فواید زردآلو، حقایق تغذیه ای، خطرات و نکاتی برای تبدیل آن به بخشی منظم از رژیم غذایی شما آورده شده است.

حاوی فیبر برای هضم سالم

یکی از مواد مغذی کلیدی زردآلو فیبر است. هر فنجان زردآلو تازه 3.1 گرم (گرم) دارد که تقریباً 11 درصد از ارزش روزانه (DV) است.

فیبر محلول به نرم شدن مدفوع کمک می کند تا بتواند راحت تر از طریق دستگاه گوارش حرکت کند، در حالی که فیبر نامحلول به مدفوع حجم می دهد تا حرکت را حفظ کند و از یبوست جلوگیری کند.

به عنوان یک امتیاز، فیبر همچنین به کاهش سطح کلسترول، مدیریت قند خون و افزایش سیری کمک می کند.

سرشار از ویتامین C برای سیستم ایمنی و سلامت پوست

هر فنجان زردآلو حدود 15 گرم ویتامین C دارد—17 درصد از DV.4 ویتامین C یک ماده مغذی مهم برای جنبه های مختلف سلامتی، به ویژه سلامت سیستم ایمنی و پوست است.

به علاوه، به سنتز کلاژن، یکی از اجزای مهم بافت همبند، کمک می کند. از آنجایی که پوست نیز بخشی از سیستم ایمنی بدن ما است، فواید ویتامین C برای سلامت پوست فواید تقویت سیستم ایمنی نیز دارد.

داشتن مواد مغذی کلیدی برای سلامت چشم

فواید زردآلو برای سلامتی : هویج برای سلامت چشم مفید است و زردآلو هم همینطور. رنگ نارنجی مشترک آنها نتیجه مواد مغذی مشابه است. زردآلو منبع خوبی از ویتامین A – گروهی از رتینول های محلول در چربی – است که مسلماً بیشتر به دلیل نقش آن در ارتقای سلامت چشم شناخته شده است. این در درجه اول به این دلیل است که ویتامین A بخشی ضروری از رودوپسین است، پروتئینی در چشم شما که به آنها کمک می کند به نور پاسخ دهند. ویتامین A همچنین در عملکرد بهینه سایر قسمت های چشم – قرنیه و غشای ملتحمه – نقش دارد.

علاوه بر ویتامین A، ویتامین C موجود در زردآلو به محافظت در برابر آب مروارید کمک می کند و پیشرفت دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و کاهش قدرت بینایی را کاهش می دهد. به علاوه، مشخصات آنتی اکسیدانی آنها، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، به محافظت در برابر بیماری های مزمن چشم کمک می کند

منبع خوب آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامتی

زردآلو منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C، ویتامین A و بتا کاروتن است. آنها همچنین سرشار از ترکیبات فنلی هستند، نوع دیگری از آنتی اکسیدان که با نرخ پایین‌تر سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است.

آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد که باعث استرس اکسیداتیو در بدن ما می شوند کمک می کنند. ما می‌توانیم در معرض رادیکال‌های آزاد از منابع مختلفی از جمله دود سیگار، آلودگی هوا، نور خورشید و حتی ورزش باشیم. استرس اکسیداتیو با بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، آلزایمر، پارکینسون و برخی بیماری های چشمی مرتبط است.

فواید زردآلو برای سلامتی

به شما کمک می کند هیدراته بمانید

ما می توانیم خود را با چیزی بیش از آب هیدراته کنیم. میوه ها و سبزیجات یکی دیگر از راه های عالی برای آبرسانی هستند زیرا محتوای آب بالایی دارند (اگر در تابستان بیشتر هوس میوه و سبزیجات تازه دارید، ممکن است به همین دلیل باشد!). زردآلو حدود 85 درصد آب است، بنابراین نه تنها مواد مغذی مهمی را فراهم می کند، بلکه هیدراته نیز می کند.

هیدراته ماندن به تنظیم دما، روانکاری مفاصل و دفع مواد زائد (از طریق ادرار، عرق و حرکات روده) کمک می کند.11 بالاخره بدن ما حدود 50 تا 60 درصد آب است.12

فواید زردآلو برای سلامتی : توجه داشته باشید که این مورد فقط در مورد زردآلو تازه است. زردآلو خشک آب آن را حذف می کند، بنابراین مزایای آبرسانی ندارد.

آیا افزودن نمک به آب آشامیدنی باعث افزایش هیدراتاسیون می شود؟
حقایق تغذیه ای زردآلو
مشخصات تغذیه یک زردآلو تازه (35 گرم)، به ازای USDA، 1 است

کالری: 17 کالری
چربی: 0.14 گرم
سدیم: 0.35 گرم
کربوهیدرات: 3.9 گرم
فیبر: 0.7 گرم
شکر اضافه شده: 0 گرم
پروتئین: 0.5 گرم
ویتامین C: 3.5 گرم
ویتامین A: 33.6 گرم

از آنجایی که زردآلو میوه کوچکی است، تغذیه آن ممکن است کم به نظر برسد، اما خوردن بیش از یک عدد، فواید آن را افزایش می دهد، به ویژه وقتی صحبت از فیبر، ویتامین A، ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها باشد.

افراد مبتلا به دیابت باید به این واقعیت توجه داشته باشند که هر میوه حاوی حدود 4 گرم کربوهیدرات با حداقل پروتئین و چربی است. بنابراین، ممکن است لازم باشد آنها را با منبع پروتئین و/یا چربی جفت کنید تا از افزایش قند خون جلوگیری کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه موساکا کلاسیک
موساکا کلاسیک
طرز تهیه موساکا کلاسیک : این موساکای کلاسیک را برای...
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو : این استیفادوی یونانی را...
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی : این دستور...
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا : این سالسا گوجه فرنگی...
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی : این هورچاتا د والنسیا...
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو : این دستور...
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران : این دستور خورش...
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی : این کوفته‌های دودی...
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی : این دستور پخت مرغ...
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...