وبلاگ

پاپ کورن چقدر سالم است؟

پاپ کورن چقدر سالم است؟ اگرچه پاپ کورن معمولاً به عنوان یکی از میان وعده های اصلی سینما در نظر گرفته می شود، پاپ کورن نیز به عنوان یک میان وعده مناسب برای شما دیده می شود. اما آیا ذرت بو داده واقعا سالم است؟ پاسخ کوتاه این است که می تواند باشد.

پاپ کورن فواید سلامتی بالقوه ای مانند تامین برخی ویتامین ها و مواد معدنی برای شما دارد. همچنین مواد دیگری وجود دارد که ممکن است مواد مغذی دیگری را به غذا اضافه کند، مانند روغنی که برای پختن آن استفاده می شود یا هر چاشنی اضافه شده. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

tواید پاپ کورن برای سلامتی

ذرت (حتی به شکل پودر شده) یک غلات کامل است. غلات کامل منبع مهم ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. ذرت به طور خاص حاوی مواد مغذی مانند منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های A، B و E است.

غلات کامل نیز سیر کننده هستند، زیرا شامل غلات کامل هستند – بر خلاف غلات تصفیه شده که فیبر و مواد مغذی خود را از دست داده اند.

آمریکایی ها 17 درصد از مصرف غلات کامل خود را از ذرت بو داده می گیرند. افرادی که پاپ کورن می خورند نیز نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، غلات کامل و فیبر بیشتری مصرف می کنند. مصرف کنندگان پاپ کورن همچنین ممکن است 12 درصد کل پلی فنول ها را دریافت کنند که ترکیباتی هستند که می توانند خواص آنتی اکسیدانی داشته باشند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مصرف غلات کامل با التهاب کمتر و کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط است:

بیماری عروق کرونر قلب
دیابت
فشار خون بالا
برخی سرطان ها
خوردن غلات کامل حتی با شاخص توده بدنی (BMI) کمتر و چربی شکمی کمتر مرتبط است.

درباره BMI

BMI یک معیار مغرضانه و قدیمی است که از وزن و قد شما برای ایجاد فرضیاتی در مورد چربی بدن و در نتیجه سلامت شما استفاده می کند. این معیار از بسیاری جهات ناقص است و در ترکیب بدن، قومیت، جنسیت، نژاد و سن شما تاثیری ندارد. علیرغم معایب آن، جامعه پزشکی همچنان از BMI استفاده می کند زیرا روشی ارزان و سریع برای تجزیه و تحلیل داده های سلامتی است.

پاپ کورن چقدر سالم است؟

پاپ کورن چقدر سالم است؟

پاپ کورن، در شکل اولیه اش، به تنهایی می تواند سالم باشد. یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد اندازه سهم است. اندازه سرو پاپ کورن به طور معمول سه تا سه و نیم فنجان است، اما به راحتی می توان یک کیسه با اندازه کامل را در یک وعده جلا داد. به علاوه، سدیم اضافی ممکن است باعث احتباس مایعات شود که باعث نفخ می شود.

همچنین، موادی که در فرآیند تولید یا بسته‌بندی پاپ کورن استفاده می‌شوند، ممکن است فرصت‌هایی برای دریافت مواد مغذی یا فواید بیشتری از میان‌وعده ایجاد کنند.

آشنایی با انواع روغن
هنگامی که یک مارک پاپ کورن بسته بندی شده را انتخاب می کنید، روغن ذکر شده در مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. هنگام تهیه پاپ کورن می توان از روغن های مختلفی استفاده کرد، از جمله روغن های حاوی چربی های تک غیراشباع (MUFA).

MUFAها به عنوان چربی های سالم در نظر گرفته می شوند.8 آنها با کاهش خطرات مربوط به مشکلات قلبی و مدیریت وزن مرتبط هستند. روغن های MUFA عبارتند از:

روغن زیتون
روغن کانولا
روغن بادام زمینی
روغن گلرنگ
روغن کنجد

یکی از مزایای درست کردن پاپ کورن خود روی اجاق گاز این است که می توانید از روغن با MUFA بالا استفاده کنید یا آن را با هوای داغ یا در کیسه کاغذی در مایکروویو بپاشید و سپس آن را با روغن سالم مه پاش کنید. . همچنین می‌توانید پاپ کورن‌هایی را انتخاب کنید که اصلاً از روغن استفاده نمی‌کنند.

به چاشنی ها توجه کنید

چاشنی ها و چاشنی های مختلفی برای طعم دادن به پاپ کورن نیز استفاده می شود. در پاپ کورن بسته بندی شده، چاشنی ها ممکن است مانند نمک دریا و فلفل سیاه باشد. سایر مواد ممکن است شامل مواد لبنی معمولی مانند کره و پنیر باشد. گزینه های بیشتر پاپ کورن مانند ذرت کتری نیز با شکر یا سایر شیرین کننده ها چاشنی می شوند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...