وبلاگ

فواید طالبی برای سلامتی

فواید طالبی برای سلامتی : طالبی شیرین ترین میوه هستند و معمولا از جولای تا سپتامبر در فصل هستند. میوه شیرین تابستانی سبز روشن و در داخل نرم است و می تواند پوستی سفید یا زرد در خارج داشته باشد، اگرچه نسخه های با پوست سفید معمولا شیرین تر هستند. طالبی به کدو و خیار نیز مربوط می شود.12

طالبی حاوی مقدار زیادی آب و همچنین ویتامین C، ویتامین های B، فیبر، آنتی اکسیدان ها و مقادیر کمتری از سایر مواد مغذی کلیدی است. خوردن این میوه ممکن است چندین فواید سلامتی داشته باشد.

از هیدراتاسیون پشتیبانی می کند

یک فنجان طالبی خرد شده بیش از پنج اونس (اونس) آب فراهم می کند.

وقتی کم آب می شوید، بدن شما بیش از حد گرم می شود و می توانید تفکر نامشخص، تغییرات خلقی، یبوست و سنگ کلیه را تجربه کنید. آب آشامیدنی همچنین به روان کردن و نرم کردن مفاصل شما کمک می کند

یک مطالعه نشان داد بزرگسالانی که به خوبی هیدراته می‌شوند، سالم‌تر به نظر می‌رسند، به بیماری‌های مزمن کمتری مانند بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلا می‌شوند و در مقایسه با افرادی که ممکن است به اندازه کافی مایعات مصرف نمی‌کنند عمر طولانی‌تری داشته باشند.

از عملکرد سیستم ایمنی پشتیبانی می کند

جدا از آب، ماده مغذی برجسته در طالبی ویتامین C است. یک فنجان طالبی خرد شده حدود یک سوم نیاز روزانه به این ماده مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی را تامین می کند.

سیستم ایمنی بدن برای پاسخ به عوامل بیماری زا مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها به ویتامین C نیاز دارد. توانایی های آنتی اکسیدانی ویتامین C همچنین از سلول ها در برابر آسیب های شناخته شده برای افزایش خطر بیماری مزمن محافظت می کند. بدن نمی تواند ویتامین های محلول در آب را برای مدت طولانی ذخیره کند، بنابراین مصرف منظم و کافی ویتامین C برای حمایت از عملکرد سالم ایمنی مورد نیاز است.

ممکن است از تنظیم فشار خون حمایت کند

طالبی سدیم بسیار کمی دارند و پتاسیم بالایی دارند که هر دو برای کنترل فشار خون مفید هستند. پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می‌کند و باعث می‌شود کلیه‌ها سدیم اضافی را دفع کنند – ماده‌ی مغذی که می‌تواند باعث افزایش بیش از حد فشار خون شود. پتاسیم همچنین تنش در دیواره رگ های خونی را کاهش می دهد که باعث کاهش بیشتر فشار خون می شود

فواید طالبی برای سلامتی

یک مطالعه نشان داد که طالبی، از جمله طالبی، تولید ماده ای به نام اکسید نیتریک (NO) را فعال می کند. NO به عضلات صاف بدن از جمله رگ‌های خونی که منجر به کاهش فشار خون می‌شود، کمک می‌کند

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر که اکسید نیتریک تولید می‌کنند بخشی از رژیم غذایی است که می‌تواند به پیشگیری و درمان بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی، از جمله فشار خون بالا کمک کند.

ممکن است در برابر دیابت نوع 2 محافظت کند

فواید طالبی برای سلامتی : تحقیقات نشان می دهد خوردن میوه هایی مانند طالبی ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا در معرض خطر ابتلا به دیابت مفید باشد.
یک بررسی تحقیقاتی نشان داد مصرف 200 گرم (حدود هفت اونس) میوه در روز با پیشگیری از دیابت مرتبط است. علاوه بر این، مصرف 133 گرم (حدود پنج اونس) میوه تازه در روز باعث کاهش عوارض و مرگ در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شده است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که در حالی که میوه‌هایی با بار گلیسمی پایین‌تر (مقدار کربوهیدرات در یک بخش معین) ممکن است برای کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد، شاخص گلیسمی یا بار گلیسمی هر میوه بر خطر دیابت تأثیری ندارد.1110

یک مطالعه استرالیایی نشان داد که مصرف میوه باعث حفظ حساسیت به انسولین یا عملکرد خوب انسولین در پاکسازی قند از خون می شود و در مقابل دیابت نوع 2 محافظت می کند.

پس از تنظیم سایر فاکتورهای رژیم غذایی و سبک زندگی، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که در مقایسه با افرادی که کمترین میوه مصرف می‌کنند، افرادی که کل میوه مصرف می‌کنند 36 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بعد از پنج سال قرار دارند.

خوردن میوه همچنین میکروبیوتای روده را تغییر می دهد، مجموعه ای از میکروب هایی که در روده زندگی می کنند، به گونه ای که خطر دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

ممکن است از سلامت گوارش حمایت کند

مایع و فیبر موجود در طالبی ترکیبی مهم برای منظم بودن روده و جلوگیری از یبوست است.

یبوست به صورت داشتن کمتر از سه بار اجابت مزاج در هفته تعریف می شود. مدفوع سفت، خشک یا توده ای؛ دفع مدفوع سخت یا دردناک؛ یا احساس اینکه تمام مدفوع دفع نشده است

فواید طالبی برای سلامتی : درمان های رایج برای یبوست شامل خوردن فیبر بیشتر و مصرف آب فراوان است و عسل برخی از هر دو را فراهم می کند.

ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند

طالبی حاوی چندین ماده مغذی است که در تشکیل و نگهداری استخوان نقش دارند، از جمله ویتامین C و مقادیر کمتری ویتامین K، منیزیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها.

ویتامین C به تنهایی، ماده مغذی اصلی طالبی، با خطر کمتر شکستگی لگن و پوکی استخوان (بیماری استخوان)، و همچنین تراکم استخوان بالاتر گردن و ستون فقرات مرتبط است.

علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که پیروی دقیق از رژیم غذایی مدیترانه ای – یک الگوی غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات – در برابر پوکی استخوان محافظت می کند. تحقیقات نشان می‌دهد زنان یائسه‌ای که بیشتر به رژیم مدیترانه‌ای پایبند بودند، تراکم استخوان بالاتری داشتند و شکستگی‌های کمتری در لگن داشتند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...