وبلاگ

بدترین غذاها برای مغز شما

بدترین غذاها برای مغز شما : شما در حال بارگیری انواع توت های رنگارنگ، خوردن آجیل و غذا خوردن ماهی قزل آلا بوده اید – اگر هدف شما سلامت مغز بهتر باشد، همه این حرکت ها خوب است. اما در مورد غذاهایی که ممکن است خطر ابتلا به مشکلات خلقی یا حافظه را افزایش دهند، به خصوص با افزایش سن، چه؟ دریابید که کدام اقلام بالقوه مشکل ساز باید کمتر در بشقاب شما ظاهر شوند (یا به طور کلی ناپدید شوند).

مارگارین و فراستینگ

این غذاها در کنار بسیاری از خوراکی های بسته بندی شده، دارای چربی ترانس بالایی هستند. ممکن است بدانید که چربی های ترانس برای قلب و عروق خونی شما مفید نیستند. تحقیقات نشان داده است که آنها همچنین ممکن است عملکرد مغز را تخریب کنند. مطالعه ای در مجله Neurology نشان داد که افراد مسنی که دارای بالاترین سطح اسید الیدیک (نوع رایج چربی ترانس) در خون خود هستند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.

الکل

در حالی که بعید است یک لیوان شراب یا آبجو ذهن شما را مختل کند، الکل مستقیماً بر مسیرهای ارتباطی مغز تأثیر می گذارد. هرچه بیشتر بنوشید، پردازش اطلاعات جدید یا به خاطر سپردن چیزها دشوارتر می شود. الکل همچنین ممکن است شما را دچار سردرگمی یا افسردگی کند.

نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین

اگر می خواهید با افزایش سن مغز خود را تیز نگه دارید، از نوشیدنی های فوق العاده شیرین دوری کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که مقدار زیادی نوشابه، چای شیرین و سایر نوشیدنی های شیرین می نوشند، بیشتر در معرض مشکلات حافظه هستند. این نوشیدنی ها که اغلب دارای نوعی قند به نام فروکتوز هستند، حتی ممکن است باعث کوچکتر شدن قسمت های خاصی از مغز شما شوند.

نوشابه ها و نوشیدنی های رژیمی با شیرین کننده های مصنوعی

اگر نوشابه های معمولی برای شما مضر هستند، پس نوشیدنی های بدون قند خوب هستند، درست است؟ نه چندان سریع: تحقیقات نشان می دهد افرادی که حداقل یک نوشابه رژیمی در روز می خورند تقریباً سه برابر بیشتر در معرض سکته مغزی یا زوال عقل هستند. دانشمندان فکر می‌کنند که شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است عنصر آزاردهنده باشند.

بدترین غذاها برای مغز شما

سیب زمینی سرخ کرده و سایر غذاهای سرخ شده

بدترین غذاها برای مغز شما : افرادی که غذاهای سرخ شده و فرآوری شده زیاد می خورند، در تست هایی که مهارت های تفکر آنها را اندازه گیری می کند، وضعیت بدتری دارند. دلیل احتمالی: غذاهای سرخ شده و چرب. این لذت‌های گناه‌آمیز باعث التهاب می‌شود که می‌تواند به رگ‌های خونی که خون مغز را تامین می‌کند آسیب برساند و به خود مغز آسیب برساند.

دونات

این خوراکی‌های خوشمزه هم سرخ شده و هم مملو از شکر هستند که در مورد سلامت مغز یک ترکیب بد است. شما از فرآیند سرخ کردن عمیق و شکر اضافی دچار التهاب مضاعف می شوید. مطالعات سطوح بالای قند در خون را با زوال عقل مرتبط کرده اند. حتی بدتر: بیشتر دونات ها حاوی چربی ترانس هستند، ماده دیگری که مغز شما به آن نیاز ندارد.

نان سفید و برنج سفید

بدترین غذاها برای مغز شما : کربوهیدرات های تصفیه شده، حتی آنهایی که طعم فوق العاده شیرینی ندارند، می توانند قند خون شما را افزایش دهند. این اغلب با تصادف همراه است، که می تواند باعث شود شما از نظر ذهنی مه آلود شوید. تحقیقات نشان می دهد که کربوهیدرات های تصفیه شده بیش از حد ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد، به خصوص در افراد خاصی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به آن هستند. وقتی کربوهیدرات می خورید سراغ نان های سبوس دار، برنج قهوه ای و پاستا گندم کامل بروید.

گوشت قرمز

این روغن سرشار از چربی اشباع شده است که برای قلب و همچنین مغز شما مضر است. در واقع، محدود کردن گوشت قرمز یک اصل کلیدی رژیم غذایی MIND است، یک برنامه غذایی مبتنی بر تحقیقات که هدف آن حفظ حافظه و تفکر شماست. منبع پروتئینی می‌خواهید که برای مغزتان بهتر باشد؟ ماهی، مرغ بدون چربی و لوبیا گزینه های سالم تری هستند.

کره و پنیر پرچرب

این طعم خامه ای هزینه دارد. این محصولات لبنی سرشار از چربی های اشباع شده هستند. پیروان رژیم MIND از کره، پنیر و سایر لبنیات پرچرب اجتناب می کنند. وقتی صحبت از سلامت مغز به میان می آید، لبنیات کم چرب به طور کلی انتخاب سالم تری است. شما می توانید شیر، ماست، پنیر و سایر غذاهای لبنی را به شکل های کم چرب دریافت کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...