وبلاگ

حقیقت در مورد نوشیدنی های انرژی زا

حقیقت در مورد نوشیدنی های انرژی زا : حقایق را در مورد نوشیدنی های انرژی زا با کافئین بالا و قند بالا دریافت کنید این نوشیدنی ها در بین جوانان بسیار محبوب هستند، اما چقدر سالم هستند؟ نوشیدنی های انرژی زا حاوی سطوح بالایی از کافئین و قند (در انواع غیر رژیمی) هستند که می تواند منجر به مشکلات سلامتی از جمله:

احساس بیماری- بیماری، معده درد و اسهال
اضطراب- حملات پانیک، احساس تپش قلب یا داشتن ضربان قلب نامنظم
سردرد و عدم تمرکز
بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارند – ممکن است برای مدتی شما را خوشحال کنند و سپس ممکن است واقعاً غمگین شوید
ناتوانی در خواب کافی (بی خوابی)
پوسیدگی دندان
افزایش وزن
ممکن است به کافئین یا مواد دیگر وابسته شود
خیلی گهگاه، مرگ این اتفاق برای جوانان مبتلا به بیماری های قلبی رخ داده است که برخی از آنها قابل تشخیص نیستند و کسانی که بیش از حد کافئین مصرف کرده اند.
در سال 2018، تعدادی از سوپرمارکت‌های بزرگ فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا به افراد زیر 16 سال را در بریتانیا ممنوع کردند و دولت به دنبال تبدیل شدن به این قانون است.

آیا می دانستید؟

نوشیدنی‌های انرژی‌زای حاوی کافئین بالا باید دارای برچسب «کافئین بالا» باشند و بیان کنند که برای جوانان مناسب نیستند.

به جایگزین نیاز دارید؟

خواب کافی مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در صورت مشکل به توصیه ما در مورد خوابیدن نگاهی بیندازید.
یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید- خوردن وعده های غذایی سالم و منظم به شما انرژی می دهد. برای دریافت راهنمایی و مشاوره بیشتر به توصیه های ما در مورد تغذیه سالم نگاه کنید
ورزش – زمانی که احساس می کنید انرژی ندارید، یک تمرین سریع HIIT، پیاده روی یا دویدن می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. زنگ ساعت خود را 30 دقیقه زودتر تنظیم کنید تا به شما در صبح تقویت شود
آب – کمبود آب می تواند باعث احساس خستگی و کم انرژی شود، بنابراین مطمئن شوید که حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید.
اگر همه موارد بالا کمکی نکرد، یک دوش آب سرد را امتحان کنید تا شما را از خواب بیدار کند.
برنامه ریزی – اگر می خواهید بیدار بمانید و شب قبل از امتحان را تجدید نظر کنید، احتمالاً نمی توانید تمرکز کنید و اطلاعات را به خاطر بسپارید. در عوض، مطمئن شوید که برای تجدید نظر برنامه ریزی کرده اید و همه آن را به شب قبل رها نکنید

حقیقت در مورد نوشیدنی های انرژی زا : مصرف نوشابه های انرژی زا در دو دهه اخیر به ویژه در بین نوجوانان و جوانان به طور چشمگیری افزایش یافته است. نوشیدنی های انرژی زا با این ادعا به بازار عرضه می شوند که این محصولات باعث افزایش انرژی برای بهبود عملکرد فیزیکی و شناختی می شوند. با این حال، مطالعات حمایت کننده از این ادعاها محدود است. در واقع، چندین اثر نامطلوب سلامتی مربوط به نوشیدنی انرژی زا بوده است. این سوال را مطرح کرده است که آیا این نوشیدنی ها بی خطر هستند یا خیر. این بررسی برای شناسایی و بحث در مورد مقالات منتشر شده که اثرات مفید و نامطلوب سلامتی مربوط به نوشیدنی انرژی‌زا را بررسی می‌کردند، انجام شد. نتیجه‌گیری می‌شود که اگرچه نوشیدنی انرژی‌زا ممکن است اثرات مفیدی بر عملکرد فیزیکی داشته باشد، اما این محصولات ممکن است پیامدهای مضر سلامتی نیز داشته باشند. بازاریابی نوشیدنی های انرژی زا باید محدود یا ممنوع شود تا زمانی که تحقیقات مستقل ایمنی آنها را تایید کند، به ویژه در میان نوجوانان.

فواید رژیم های وگان

نوشابه های انرژی زا متعلق به دسته ای از محصولات به شکل مایع هستند که به طور معمول حاوی کافئین هستند، با یا بدون مکمل های غذایی اضافه شده دیگر. اولین نوشیدنی انرژی زا در سال 1949 در ایالات متحده ظاهر شد و با نام “Dr. انوف». (1) در اروپا، آنها برای اولین بار در سال 1987 راه اندازی شدند. پس از آن بازار در سراسر جهان گسترش یافت و پس از راه اندازی Red Bull در سال 1997 بسیار محبوب شد. مصرف سالانه نوشیدنی های انرژی زا در سال 2013 از 5.8 میلیارد لیتر در حدود 160 کشور جهان فراتر رفت. (3) تخمین زده شده کل ارزش بازار خرده فروشی ایالات متحده برای نوشیدنی های انرژی زا حدود 12.5 میلیارد دلار در سال 2012 بود و این بازار از سال 2006 تا 2002 56 درصد افزایش یافت.

تولیدکنندگان اخیرا تمرکز مصرف کننده خود را از ورزشکاران به جوانان تغییر داده اند. نوشیدنی های انرژی زا در مکان های محبوب نوجوانان و جوانان به طور تهاجمی به بازار عرضه می شوند. تقریباً دو سوم مصرف کنندگان نوشیدنی انرژی زا 13 تا 35 سال سن دارند و پسران دو سوم بازار را تشکیل می دهند.  در ایالات متحده، نوشیدنی های انرژی زا دومین مکمل غذایی رایج مورد استفاده جوانان هستند. حدود 30 درصد به طور منظم نوشیدنی های انرژی زا مصرف می کنند. (5) به نظر می رسد محبوبیت نوشیدنی های انرژی زا در پادشاهی عربستان سعودی تفاوتی با سایر نقاط جهان ندارد. حدود نیمی از دانشجویان دانشگاه سعودی که در نظرسنجی شرکت کردند به مصرف منظم انرژی اذعان کردند.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با ترکیبی از محرک‌ها و تقویت‌کننده‌های انرژی، به مصرف‌کننده «تقویت انرژی» ببخشند. ماده اصلی تشکیل دهنده بیشتر نوشیدنی های انرژی زا کافئین است. آنها معمولاً حاوی 80 تا 150 میلی گرم کافئین در هر 8 اونس هستند که معادل 5 اونس قهوه یا دو قوطی 12 اونسی نوشابه کافئین دار است. اکثر مارک های موجود در بازار حاوی مقادیر زیادی گلوکز هستند در حالی که برخی از مارک ها نسخه های شیرین شده مصنوعی را ارائه می دهند. سایر ترکیبات رایج مورد استفاده عبارتند از تورین، متیل گزانتین ها، ویتامین B، جینسینگ، گوارانا، یربا میت، آکای، مالتودکسترین، اینوزیتول، کارنیتین، کراتین، گلوکورونولاکتون و جینکو بیلوبا.

(منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو : این استیفادوی یونانی را...
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی : این دستور...
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا : این سالسا گوجه فرنگی...
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی : این هورچاتا د والنسیا...
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو : این دستور...
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران : این دستور خورش...
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی : این کوفته‌های دودی...
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی : این دستور پخت مرغ...
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...