وبلاگ

فواید تغذیه ای فلفل

فواید تغذیه ای فلفل : فلفل ها چیزهای زیادی برای آنها دارند. آنها کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند. همه انواع منابع عالی ویتامین A و C، پتاسیم، اسید فولیک و فیبر هستند. بعلاوه، تندها غذای ملایم را زنده می کنند و سیر کننده تر می شوند.

فلفل ها در همه اندازه ها و رنگ ها هستند. برخی گرما را بسته بندی می کنند. دیگران شیرین هستند. می توانید آنها را تازه، منجمد، خشک شده یا کنسرو شده تهیه کنید.

فلفل دلمه ای – سبز، نارنجی، زرد و قرمز – را در خواربارفروشی یا در سالاد بار دیده اید. فلفل قرمز بیشترین مقدار مواد مغذی را دارد، زیرا آنها طولانی ترین زمان مصرف را دارند.

فلفل دلمه ای در طیف وسیعی از رنگ ها از جمله قرمز (شیرین ترین)، نارنجی، زرد و سبز وجود دارد.

فلفل سبز قبل از اینکه فرصتی برای زرد، نارنجی و سپس قرمز شدن داشته باشد زودتر برداشت می شود. در مقایسه با فلفل دلمه ای سبز، فلفل قرمز تقریباً 11 برابر بتاکاروتن بیشتر و 2 برابر ویتامین C بیشتری دارد.

انواع فلفل

همه فلفل ها جزء خانواده فلفل دلمه ای هستند. آنها هزاران سال پیش در آمریکای لاتین شروع کردند. فلفل ها عبارتند از:

فلفل دلمه ای سالانه. اینها شامل فلفل دلمه ای و هالاپینو می شود.

فلفل دلمه ای. فلفل تاباسکو در این گروه قرار دارد.

فلفل دلمه ای چینی. اینها شامل فلفل هابانرو و فلفل اسکاتلندی است

فلفل دلمه ای (فلفل آجی)

فلفل دلمه ای فلفل دلمه ای (فلفل روکوتو).

فلفل ها در سرتاسر جهان یافت می شوند و در غذاهای متنوعی از آن ها ارزشمند هستند. برخی به خاطر گرمای آتشین خود شناخته می شوند. برخی دیگر به اندازه کافی شیرین هستند که به عنوان میان وعده میل شوند. فلفل ها به قدری مورد علاقه جهانی هستند که حتی در ایستگاه فضایی بین المللی نیز رشد کرده اند.

ممکن است درباره کپسایسین شنیده باشید، ترکیبی که در فلفل چیلی یافت می‌شود و ممکن است به کاهش درد کمک کند، اغلب در کرم یا پچ.

و اگر به فلفل سیاهی که به عنوان ادویه خرد می کنید فکر می کنید، در واقع از فلفل دلمه ای به دست نمی آید. از توت ها (یا دانه های فلفل) درخت انگور به نام Piper nigrum می آید.

فواید تغذیه ای فلفل

فواید فلفل دلمه ای برای سلامتی

فواید تغذیه ای فلفل : فلفل دلمه ای کم کالری و دارای مواد مغذی زیادی است، از جمله چندین ویتامین مهم از جمله ویتامین C. تنها از 1 فنجان فلفل دلمه ای سبز خرد شده 120 میلی گرم ویتامین C دریافت خواهید کرد. ویتامین C به بدن شما کمک می کند آهن را جذب کرده و زخم ها را التیام بخشد. همچنین ممکن است در پیشگیری از شرایط مختلف، از جمله بیماری قلبی و سرطان، به عنوان بخشی از رژیم غذایی و سبک زندگی سالم نقش داشته باشد.

سایر فواید سلامتی فلفل دلمه ای، در چارچوب یک سبک زندگی سالم، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

فشار خون پایین. چندین مطالعه بزرگ نشان می دهد که افرادی که سطوح بالای ویتامین C در بدن خود دارند (بر اساس غلظت ویتامین C در پلاسمای آنها) کمتر در معرض فشار خون بالا هستند، به خصوص اگر رژیم غذایی با کیفیت بالایی داشته باشند.

سلامت گوارشی خوب. فلفل دلمه ای خام با وجود داشتن 30 کالری در هر وعده 1 فنجان، حاوی 2.5 گرم فیبر رژیمی است. فیبر غذایی با حجم دادن به مدفوع به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. این باعث می شود عبور آنها آسان تر شود. رژیم غذایی سرشار از فیبر همچنین ممکن است به این معنی باشد که شما کمتر به هموروئید مبتلا می شوید.

کاهش خطر ابتلا به دیابت. غذاهای پر فیبر، مانند فلفل دلمه ای، سرعت جذب قند در جریان خون را کاهش می دهند. ویتامین C همچنین ممکن است به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند، اگرچه این با مکمل‌ها و نه با فلفل دلمه‌ای مورد مطالعه قرار گرفت. به خاطر داشته باشید که الگوی غذایی کلی شما بیش از هر غذای خاصی اهمیت دارد.

آماده سازی فلفل

فلفل ها بسیار متنوع هستند. می‌توانید خام‌های خام را به همه چیز از دیپ و سالاد گرفته تا غذاهای پاستا اضافه کنید.

تفت دادن فلفل نیز آسان است. یک شکاف کوچک در نزدیکی ساقه ها ببرید. کباب کنید یا کباب کنید تا سیاه شود. سپس اجازه دهید با بستن زیپ در یک کیسه پلاستیکی به مدت 15 دقیقه قبل از جدا کردن پوست و جدا کردن ساقه، هسته و دانه ها بخار شوند.

فلفل قرمز را نیز در سرخ شده بریزید تا رنگ آن یکدست شود.

فواید تغذیه ای فلفل : هنگام کار با فلفل تند، به یاد داشته باشید که آنها می توانند پوست و چشم شما را بسوزانند. در حین دست زدن به دستکش لاستیکی بپوشید، دستان خود را از صورت خود دور نگه دارید و به محض اینکه کارتان تمام شد دستان خود را بشویید. یک لیوان شیر کامل یا کم چرب را نیز در نزدیکی خود نگه دارید. کپسایسین در آب حل نمی شود. برای خنثی کردن آن به مقداری چربی نیاز دارید.

فلفل برای کاهش وزن؟

اگر این ادعا را شنیده اید که فلفل باعث کاهش وزن می شود، ممکن است بخواهید آن را با یک دانه نمک مصرف کنید.

کپسایسین: کپسایسین که در فلفل‌های تند (از جمله فلفل چیلی و پودر کاین) یافت می‌شود، نشان داده شده است که باعث افزایش متابولیسم و همچنین سرکوب اشتها می‌شود. با گذشت زمان، این اثر ممکن است مزیت بیشتری برای کاهش وزن به شما بدهد. اما پوندها را آب نمی کند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران : این دستور خورش...
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی : این کوفته‌های دودی...
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی : این دستور پخت مرغ...
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی : دستور غذای بادمجان...
املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...