وبلاگ

راه هایی برای افزایش متابولیسم

راه هایی برای افزایش متابولیسم : آیا می توانید متابولیسم خود را بهتر کنید؟ افزایش متابولیسم جام مقدس مراقبان وزن در همه جا است، اما سرعت کالری سوزی بدن به چند چیز بستگی دارد. برخی افراد متابولیسم سریع را به ارث می برند. مردان تمایل دارند حتی در هنگام استراحت کالری بیشتری نسبت به زنان بسوزانند. و برای اکثر مردم، متابولیسم پس از 40 سالگی به طور پیوسته کاهش می یابد. اگرچه شما نمی توانید سن، جنسیت یا ژنتیک خود را کنترل کنید، اما راه های دیگری برای بهبود متابولیسم وجود دارد. در اینجا 10 مورد از آنها وجود دارد.

عضله سازی کنید

بدن شما دائماً کالری می سوزاند، حتی زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهید. این میزان متابولیسم در حالت استراحت در افرادی که عضلات بیشتری دارند بسیار بالاتر است. هر پوند عضله حدود 6 کالری در روز فقط برای حفظ خود مصرف می کند، در حالی که هر پوند چربی روزانه فقط 2 کالری می سوزاند. این تفاوت کوچک می تواند در طول زمان اضافه شود. پس از یک جلسه تمرین قدرتی، ماهیچه ها در سراسر بدن شما فعال می شوند و میانگین متابولیسم روزانه شما را افزایش می دهند.

تمرین خود را افزایش دهید

ورزش هوازی ممکن است عضلات بزرگی ایجاد نکند، اما می تواند متابولیسم شما را در چند ساعت بعد از تمرین افزایش دهد. کلید این است که به خودتان فشار بیاورید. ورزش با شدت بالا نسبت به تمرینات با شدت کم یا متوسط باعث افزایش بیشتر و طولانی‌تر در میزان متابولیسم در حالت استراحت می‌شود. برای به دست آوردن مزایا، یک کلاس شدیدتر را در باشگاه ورزشی امتحان کنید یا در طول پیاده روی معمولی خود، دوره های کوتاه دویدن را انجام دهید.

سوخت با آب

بدن شما برای پردازش کالری به آب نیاز دارد. اگر حتی به میزان خفیفی دچار کم آبی هستید، متابولیسم شما ممکن است کند شود. در یک مطالعه، بزرگسالانی که هشت لیوان یا بیشتر آب در روز می‌نوشیدند، کالری بیشتری نسبت به افرادی که چهار لیوان آب می‌نوشیدند، سوزاندند. برای هیدراته ماندن، قبل از هر وعده غذایی و میان وعده، یک لیوان آب یا سایر نوشیدنی های شیرین نشده بنوشید. همچنین، به جای چوب شور یا چیپس، از میوه ها و سبزیجات تازه که به طور طبیعی حاوی آب هستند استفاده کنید.

آیا باید نوشیدنی های انرژی زا را امتحان کنید؟

برخی از مواد موجود در نوشیدنی های انرژی زا می توانند متابولیسم شما را تقویت کنند. آنها مملو از کافئین هستند که میزان انرژی مصرفی بدن را افزایش می دهد. آنها گاهی تائورین، یک اسید آمینه دارند. تورین می تواند متابولیسم شما را تسریع کند و ممکن است به چربی سوزی کمک کند. اما استفاده از این نوشیدنی ها می تواند مشکلاتی مانند فشار خون بالا، اضطراب و مشکلات خواب را برای برخی افراد ایجاد کند. آکادمی اطفال آمریکا آنها را برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی کند.

اسنک هوشمند

خوردن بیشتر می تواند به کاهش وزن کمک کند. زمانی که وعده های غذایی حجیم را با ساعات زیادی در میان می خورید، متابولیسم شما در بین وعده های غذایی کند می شود. خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده کوچک هر 3 تا 4 ساعت، متابولیسم شما را تند نگه می دارد، بنابراین در طول روز کالری بیشتری می سوزانید. چندین مطالعه همچنین نشان داده است که افرادی که به طور منظم میان وعده می خورند، در زمان غذا کمتر غذا می خورند.

راه هایی برای افزایش متابولیسم

ادویه تا وعده های غذایی خود را

غذاهای تند دارای مواد شیمیایی طبیعی هستند که می توانند متابولیسم شما را به سرعت بالا ببرند. پختن غذاها با یک قاشق غذاخوری فلفل چیلی قرمز یا سبز خرد شده می تواند سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد. این اثر احتمالا موقتی است، اما اگر اغلب غذاهای تند بخورید، ممکن است فواید آن افزایش یابد. برای تقویت سریع، غذاهای پاستا، چیلی و خورش ها را با تکه های فلفل قرمز ادویه کنید.

با پروتئین قدرت بگیرید

بدن شما برای هضم پروتئین، کالری بیشتری نسبت به مصرف چربی یا کربوهیدرات می سوزاند. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، جایگزینی برخی از کربوهیدرات ها با غذاهای بدون چربی و غنی از پروتئین می تواند متابولیسم را در زمان غذا افزایش دهد. منابع خوب پروتئین شامل گوشت گاو بدون چربی، بوقلمون، ماهی، مرغ گوشت سفید، توفو، آجیل، لوبیا، تخم مرغ و محصولات لبنی کم چرب است.

مقداری قهوه سیاه بنوشید

اگر قهوه نوشید، احتمالاً از مزایای انرژی و تمرکز لذت می برید. اگر در حد اعتدال مصرف شود، یکی از فواید قهوه ممکن است افزایش کوتاه مدت در میزان متابولیسم شما باشد. کافئین می تواند به شما کمک کند کمتر احساس خستگی کنید و حتی استقامت خود را در حین ورزش افزایش دهید.

شارژ با چای سبز

نوشیدن چای سبز یا چای اولانگ فواید ترکیبی کافئین و کاتچین را ارائه می دهد، موادی که نشان داده شده است متابولیسم را برای چند ساعت افزایش می دهند. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن 2 تا 4 فنجان از هر یک از این دمنوش ها ممکن است بدن را وادار کند تا 17 درصد کالری بیشتری در طول ورزش با شدت متوسط برای مدت کوتاه بسوزاند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...