وبلاگ

چیزی که باید درباره روغن زیتون بدانید

چیزی که باید درباره روغن زیتون بدانید : وقتی در حال خرید روغن پخت و پز هستید، دستیابی به روغن زیتون کار بیهوده ای است. سرشار از چربی های تک غیراشباع مفید برای شما، سنگ بنای رژیم غذایی مدیترانه ای سالم برای قلب است. اما دانستن اینکه کدام روغن زیتون را انتخاب کنید – و نحوه استفاده از آن پس از رسیدن به خانه – جایی است که اوضاع کمی تیره تر می شود. معلوم شد، اطلاعات غلط زیادی در مورد روغن زیتون وجود دارد. زمان روشن شدن آن است!

همه چیز درباره روغن های آشپزی

شنیده اید: روغن زیتون “خالص” بهترین کیفیت است.

اصطلاح “خالص” امیدوار کننده به نظر می رسد. اما این فقط به این معنی است که مواد یا روغن های دیگری در محصول وجود ندارد. روغن زیتون خالص در واقع عیار پایین تری نسبت به روغن خالص است و سالم ترین آن در نظر گرفته می شود زیرا دارای بالاترین غلظت پلی فنول ها است، یک ترکیب گیاهی طبیعی در زیتون که مانند یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند. روغن زیتون خالص دارای پلی فنول های کمتری است اما همچنان دارای فواید بالقوه برای سلامتی است. همچنین طعم خنثی تری دارد.

شنیده اید: روغن زیتون “سبک” چربی کمتر و کالری کمتری دارد.

“سبک” روی بسته های مواد غذایی می تواند به این معنی باشد که این محصول دارای چربی و کالری کمتری است. اما در مورد روغن زیتون، این کلمه فقط به طعم آن اشاره دارد. همه روغن‌های زیتون کالری و گرم چربی یکسانی در هر قاشق غذاخوری دارند. یک مزیت روغن زیتون سبک: نسبت به سایر گریدها قیمت کمتری دارد.

شنیده اید: با روغن زیتون فرابکر نمی توان آشپزی کرد.

چیزی که باید درباره روغن زیتون بدانید : برخی از مردم می گویند که روغن زیتون فرابکر برای پخت و پز بسیار ظریف است – زیرا بهتر است از آن برای سس ها و سس ها استفاده شود. درست است که نقطه دود کمتری نسبت به برخی از روغن های پخت و پز مانند کانولا دارد، اما برای پخت و پز روزانه خانگی به اندازه کافی پایدار است. به خاطر داشته باشید که روغن زیتون فرابکر طعم بیشتری نسبت به سایر انواع روغن زیتون دارد. بنابراین اگر به دنبال طعمی خنثی هستید، روغن زیتون سبک یا خالص یا روغنی با برچسب «روغن زیتون» انتخاب کنید (یا از روغن دیگری مانند کانولا استفاده کنید). اگر روغن زیتون گران قیمت و پر طعمی دارید، آن را برای سس کردن، غوطه ور کردن و ریختن بر روی ظروف آماده ذخیره کنید.

چیزی که باید درباره روغن زیتون بدانید

شنیده اید: آشپزی فواید روغن زیتون را از بین می برد.

در حین گرم کردن روغن زیتون، فواید سلامتی آن را از بین نخواهید برد. ممکن است مقداری طعم را از دست بدهد، اما شما همچنان بیشتر پلی فنول هایی را که به طور طبیعی در روغن وجود دارد، دریافت می کنید.

شنیده اید: بیشتر روغن زیتون تقلبی است.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه بسیاری از روغن زیتون موجود در قفسه‌های فروشگاه‌ها اصلاً روغن زیتون واقعی نیستند، بلکه با روغن‌های ارزان‌تر دیگر ترکیب شده‌اند – و باید به دنبال کالاهای گران قیمت باشید تا به قیمت واقعی برسید. اما بر اساس تجزیه و تحلیل روغن‌های زیتون فوق بکر توسط FDA، تنها سه روغن از 88 روغن آزمایش شده نتوانستند استانداردهای خلوص را برآورده کنند (و محققان اذعان کردند که ممکن است “مثبت کاذب” باشد). بنابراین، مگر اینکه روی برچسب نشان دهد که با روغن دیگری مخلوط شده است، بدانید که روغن زیتون واقعی را دریافت می کنید و نوع روغن زیتونی را بخرید که می توانید بخرید و طعم دلخواه شما را دارد. (در اینجا فهرستی از روغن‌های زیتون، از جمله برخی از انواع ارزان‌قیمت، وجود دارد که دارای مهر کیفیت روغن زیتون در آمریکای شمالی هستند، بنابراین از نظر خلوص و کیفیت تأیید شده‌اند).

همچنین، اگر می‌توانید، بطری تیره‌تری را انتخاب کنید، زیرا روغن را از نوری که می‌تواند آن را تخریب کند، محافظت می‌کند. هنگامی که روغن زیتون خود را به خانه تحویل دادید، آن را در یک مکان خنک و تاریک (مانند کابینت) نگهداری کنید و پس از باز شدن ظرف 1 تا 3 ماه از آن استفاده کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...