وبلاگ

خواص پاستا چیست؟

خواص پاستا چیست؟ ماکارونی به خاطر چیزی که در سطح جهانی محبوبیت زیادی دارد، به طرز وحشتناکی مورد اهانت قرار گرفته است. از نظر تغذیه ای خالی نامیده می شود، به خاطر پوندهای ناخواسته سرزنش می شود، و توسط رژیم گیرندگان و سم زداهای بی شماری قسم خورده است. اما آیا این حتی منصفانه است یا ضروری است؟ نه!

من قبلاً از عصبانیت خود در مورد هشدار قدیمی “غذاهای سفید نخورید” ناراحت بودم. توصیه بدی است زیرا به سادگی درست نیست. این نشان می دهد که غذاهای سفید مانند ماکارونی (و سیب زمینی) از نظر تغذیه ای ضعیف هستند و باعث افزایش وزن می شوند.

در عوض به حقایق نگاه کنیم.

پاستا از نظر تغذیه ای خالی نیست

بله، ماکارونی سفید یک “دانه تصفیه شده” است، به این معنی که پوشش خارجی هسته گندم از برخی اجزای آن پاک شده است. اما ماکارونی سفید در گروه غذاهای غلات تصفیه شده مانند دونات و کلوچه قرار نمی گیرد. ماکارونی سفید هنوز هم فیبر دارد و با ویتامین B و آهن غنی شده است. و اگر فیبر بیشتری می‌خواهید، ماکارونی غلات کامل را انتخاب کنید که هفت گرم فیبر در هر وعده دارد – این تقریباً یک سوم نیاز زنان برای کل روز است.

خواص پاستا چیست؟

پاستا قند خون شما را بالا نمی برد

خواص پاستا چیست؟ ماکارونی در واقع دارای شاخص گلیسمی پایینی است که میزان افزایش قند خون شما پس از خوردن غذاهای مختلف را رتبه بندی می کند. GI پاستا بین 50 تا 55 است (یک غذای با شاخص گلیسمی پایین در نظر گرفته می شود)، در مقایسه با 70 برای نان سفید (بالا در نظر گرفته می شود). تصور می شود که غذاهای با گلیسمی پایین آهسته تر متابولیزه می شوند و منجر به نوسانات پایین تر در سطح انسولین می شوند که برای سلامتی (و وزن شما) بهتر است. GI مطمئناً معیار بی عیب و نقصی نیست، اما نشان می دهد که پاستا مانند برخی افراد ممکن است باعث افزایش قند خون و سقوط آن نشود.

پاستا کابوس افراد رژیمی نیست

پاستا بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای است، الگوی غذایی که در مطالعات متعدد نشان داده شده است که دارای فواید سلامتی مانند کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت – و وزن سالم تر است. در یک بررسی تحقیقاتی، رژیم مدیترانه ای، که شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات، ماهی و روغن زیتون نیز می شود، به اندازه رژیم کم کربوهیدرات در کاهش وزن موثر بود. (اما چون غذاهایی مانند ماکارونی را محدود نمی کند، ممکن است برای برخی افراد پیروی از رژیم های دیگر آسان تر باشد!)

پاستا فقط سس خامه ای نیست

اگرچه برخی از مردم ماکارونی را با سس های خامه ای سنگین و انبوهی از کوفته ها مرتبط می دانند، اما در واقع وسیله ای عالی برای انواع غذاهای سالم مانند سبزیجات، آجیل، پروتئین های بدون چربی و روغن های مفید برای قلب است.

اگر ماکارونی را دوست دارید، اما هنوز احساس احتیاط می کنید، یک قسمت را بچسبانید (یعنی حدود یک فنجان پخته)، به مقدار مساوی یا بیشتر سبزیجات برشته یا تفت داده شده اضافه کنید، با یک یا دو قاشق چایخوری روغن زیتون بریزید و کمی پارمزان بپاشید. و تکه های فلفل قرمز را تکان دهید. و لذت ببر! (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...