وبلاگ

طرز تهیه سوپ مرغ مدیترانه ای

طرز تهیه سوپ مرغ مدیترانه ای : این سوپ مرغ لیمو زردچوبه اکسیر آرامش بخشی است که همه ما به آن نیاز داریم: به نظر من آن را راهی خوشمزه برای سم زدایی و ضربه زدن به “تنظیم مجدد” می کنم.

مواد لازم: آنچه برای این سوپ مرغ نیاز دارید

تنها با چند ماده ساده، می توانید سوپ مرغ معطر و خوش طعم را در کمترین زمان آماده کنید. در اینجا چیزی است که برای ساختن آن نیاز دارید:

سینه مرغ بدون پوست – در صورت تمایل می توانید از ران مرغ بدون پوست نیز استفاده کنید
پیاز زرد – پیاز را به چهار قسمت برش دهید و می توانید برای طعم بیشتر پوست را بگذارید (از این فقط برای تهیه آبگوشت استفاده می شود)
حبه سیر – 4 حبه بزرگ
روغن زیتون فوق بکر – من از EVOO یونانی Early Harvest یونانی خود استفاده کردم، روغنی غلیظ با رنگ میوه ای و فلفلی و برخی از ویژگی های شفابخش خودش. روغن زیتون اسپانیایی هوجیبلانکا ما نیز یکی دیگر از این روغن ها است که در اینجا عالی عمل می کند!
هویج – پوست کنده و نازک به صورت گرد خرد شده، هویج شیرینی لطیفی به آن اضافه می کند.
اسفناج بچه – دو فنجان سخاوتمندانه در انتها هم زده می شود تا مقداری سبز و مهمتر از آن مواد مغذی مانند آهن، فولات و ویتامین A به آن اضافه شود.
ادویه و چاشنی: گشنیز آسیاب شده، فلفل حلب، زنجبیل آسیاب شده و زردچوبه. این ترکیب از ادویه ها لایه هایی از گرما و خاکی را به این سوپ مرغ دنج اضافه می کند و در عین حال حال و هوای بی نظیری از مدیترانه شرقی به آن می بخشد. وقتی صحبت از زردچوبه می‌شود، فقط مقدار کمی آن چیزی است که نیاز دارید (بیش از ½ قاشق چای‌خوری)، که رنگ طلایی زیبایی به سوپ می‌دهد. و نگران نباشید، فلفل حلب خیلی تند نیست، اما لگد ظریفی همراه با کمی شیرینی به آن اضافه می کند.
شوید تازه و جعفری تازه – شوید و جعفری خرد شده برای رنگ سبز و تازه که گرمای ادویه ها را متعادل می کند.
لیمو – به پوست و آب 2 لیمو بزرگ نیاز دارید! اسید حاصل از آب لیمو باعث ایجاد رنگ و درخشندگی می شود و در عین حال مقداری ویتامین C مورد نیاز سوپ را دم می دهد.
سوپ مرغ لیمو در یک کاسه آبی و سفید با قاشق

طرز تهیه سوپ مرغ لیمو

این سوپ ساده فقط چند مرحله طول می کشد! در اینجا نحوه ساخت آن آمده است: آب مرغ را درست کنید. 1 پوند سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست (حدود 2 نیمه سینه) و 6 فنجان آب را به یک اجاق یا قابلمه بزرگ هلندی اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که از یک قابلمه به اندازه کافی بزرگ برای جوشاندن مرغ استفاده می کنید (از این یک قابلمه برای درست کردن کل سوپ استفاده می کنید). نمک کوشر و فلفل بزنید و 1 عدد پیاز زرد ربع شده و 2 حبه سیر کامل را به قابلمه اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ مدیترانه ای

طرز تهیه سوپ مرغ مدیترانه ای : روی حرارت متوسط رو به بالا به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا آب گوشت بجوشد تا مرغ بپزد (حدود 20 دقیقه). مرغ پخته شده را روی تخته برش دهید و آن را خرد کنید. توصیه می کنم از دو چنگال استفاده کنید و نه از انگشتان خود، زیرا مرغ بسیار داغ می شود. آب گوشت را با استفاده از یک صافی مشبک در یک کاسه بزرگ صاف کنید و پیاز و سیر را دور بریزید.

نکته: می توانید این مرحله را زودتر از موعد انجام دهید و مرغ و آب آن را در یخچال نگهداری کنید. یا اگر از مرغ از قبل پخته شده استفاده می کنید (مانند مرغ جوجه گردان) می توانید از این مرحله صرف نظر کنید و از آبگوشت با کیفیت خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید.

هویج، سیر و مرغ را تفت دهید. بعد از اینکه قابلمه را با دستمال کاغذی پاک کردید (مراقب باشید که قابلمه هنوز از آب گوشت داغ می شود) آن را روی حرارت برگردانید. روی حرارت متوسط، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص را گرم کنید و 2 حبه سیر خرد شده و 2 هویج (به صورت نازک برش داده شده) اضافه کنید. کمی نمک کوشر و فلفل سیاه اضافه کنید. ادویه ها (1 قاشق چایخوری گشنیز، 1 قاشق چایخوری فلفل حلب، ½ قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده و ½ قاشق چایخوری زردچوبه) را اضافه کنید. مرغ رنده شده را به قابلمه برگردانید، با نمک کوشر مزه دار کنید و همه چیز را برای مدت کوتاهی به اطراف بریزید.

آب گوشت را اضافه کنید و بپزید. آب مرغ خانگی را دوباره داخل قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد. حرارت را کم کرده و تا حدی بپوشانید، فقط کمی باز در بالا باقی بماند. تا زمانی که هویج نرم و پخته شود بپزید. (این کار 15 تا 20 دقیقه طول می کشد.)
با اسفناج، سبزیجات تازه و لیمو به پایان برسانید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و 2 فنجان اسفناج بچه (اسفناج به سرعت پژمرده می شود)، ¼ فنجان شوید تازه خرد شده، ½ فنجان جعفری تازه خرد شده و آب و پوست 2 لیمو را هم بزنید.

سوپ مرغ را داخل کاسه بریزید و لذت ببرید!

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...