وبلاگ

طرز تهیه خورش نخود تونسی

طرز تهیه خورش نخود تونسی :n لابلابی که به عنوان سوپ یا خورش نخود تونس نیز شناخته می شود، یک وعده غذایی مقوی شمال آفریقا است که حاوی نخود، نان روستایی، ادویه های گرم و غیره است. با انواع چاشنی ها سرو می شود، نسخه من از این غذای دنج و آرام، یک شام گیاهی آسان را می سازد.

خورش نخود تونسی lablabi در یک کاسه، در کنار کاسه هایی با مواد مختلف.
اعتبار عکس: مریم حمدی
سادگی این دستور غذا شما را مجذوب خود می کند – چند قوطی نخود، نان خرد شده و ادویه جات به عنوان پایه این خورش نخود آفریقای شمالی است. اما گرمای ملایم هریسا و اولین لقمه القا کننده نفس عمیق است که باعث می شود بارها و بارها آن را درست کنید.

لابلابی که به عنوان خورش نخود تونسی نیز شناخته می شود، اغلب برای صبحانه سرو می شود یا از آن به عنوان غذای خیابانی استفاده می شود، یک خورش ساده و رضایت بخش است که با کنسرو یا پخته نخود، نان روستایی، رب هریسا، سیر، زیره، لیموترش و مقدار زیادی جعفری تازه درست می شود. به طور سنتی آن را با ماهی تن و یک تخم مرغ سرو می کنند، سپس در کنار سفره مخلوط می کنند. با این حال، من هوس یک شام گیاهی را داشتم، بنابراین این سازگاری سریع و آسان من است. در نتیجه، در دسته ای از مواد مغذی قرار می گیرد و با طعم دودی و فقط یک لمس گرما در هر لقمه پر می شود.

این دستور غذا را بسیار ساده نگه دارید، یا آن را با چاشنی تزئین کنید! من معمولاً این خورش نخود را درست می‌کنم و آن را با موادی مانند تخم‌مرغ آب‌پز، شلغم ترشی یا لیمو ترشی سرو می‌کنم.

طرز تهیه خورش نخود تونسی

لابلابی (خورش نخود تونسی) چیست؟

این خورش نخود یک گزینه عالی و مقرون به صرفه است که با یک مشت غذای ساده و گیاهی ساده تهیه می شود. چند ماده را با هم ترکیب کنید تا طعم های جسورانه ای ایجاد کنید که حتی باعث می شود گوشت خواران بیشتر درخواست کنند.

نخود: برای کاهش کار آماده سازی، از دو قوطی 15 اونسی استفاده کردم، اما اگر وقت دارید، می توانید آن ها را خودتان هم بپزید. من اینجا به شما یاد می دهم که چگونه!
نان روستایی: نان را تا حد کمال طلایی برشته کنید و به ته کاسه خود اضافه کنید تا مایع خورش نخود گرفته شود و بافتی ترد و جویدنی غیر قابل مقاومت به آن اضافه کنید.
روغن زیتون فوق بکر: می دانید که من چقدر روغن زیتون را دوست دارم و این خورش نخود تونسی فراوان است! من از روغن زیتون Private Reserve خود در کل دستور غذا استفاده کردم تا نان برشته شود، سبزیجات سرخ شوند و طعم بیشتری به سوپ تمام شده اضافه شود!
معطرها: پیاز زرد و سیر تفت داده می شوند تا طلایی و معطر شوند تا طعم و مزه بیشتری به این دستور اضافه شود.
ادویه جات ترشی جات: نمک، زیره، گشنیز و پاپریکا طعم گرم و پیچیده ای را ایجاد می کنند که لابلابی به آن معروف است.
خمیر هریسا: این خمیر فلفل قرمز آفریقای شمالی با فلفل قرمز، سیر، روغن زیتون، مرکبات و ادویه های گرم درست می شود. ما در سایت دستور تهیه هریسا خانگی را داریم یا می توانید مقداری هاریسا شیشه ای را از مغازه تهیه کنید تا زمانی که آماده شدید. ما فقط با 1 قاشق غذاخوری شروع می کنیم و بیشتر به وعده های غذایی اضافه می کنیم.
لیمو: برای این دستور لابلابی به دو عدد نیاز داریم. یکی آب میوه گرفته می شود و دیگری برای سرو برش داده می شود. نت های روشن این مرکبات غذا را سبک می کند و طعم خوش طعمی را ایجاد می کند.
نکات پایانی: تزئین خود را فراموش نکنید! خورش نخود را داخل کاسه ها بریزید و روی آن را با جعفری تازه، کمی روغن زیتون، نان سوخاری اضافی، رب هریسا، پیاز سبز خرد شده و تکه های لیمو پر کنید. حتی می توانید یک تخم مرغ آب پز اضافه کنید اگر می خواهید آن را پر کنید!
خورش نخود تونسی lablabi در یک کاسه، در کنار کاسه هایی با مواد مختلف و نان برشته شده.

طرز تهیه خورش نخود تونسی

یادگیری طرز تهیه خورش نخود تونسی به چند مرحله سریع و آسان نیاز دارد. من کمی از سنت شکنی کرده ام، اما این روشی است که از ساختن لابلایی لذت می برم.

نخود را آماده کنید: کنسرو نخود را به همراه مایعاتش در قابلمه ای بریزید. آنها را با آب بپوشانید، مطمئن شوید که تقریباً یک اینچ در آب فرو رفته اند. مایع را به جوش بیاورید. سپس، حرارت را تا متوسط به کم کم کنید. در قابلمه را تا حدودی با درب بپوشانید و اجازه دهید حبوبات بجوشانند تا کاملا نرم شوند. این باید حدود 30 دقیقه طول بکشد.
نان را برشته کنید: در حین پختن نخود، نان خود را تکه تکه کنید که خوردن آن حدود دو تا سه لقمه طول می کشد. برای اطمینان از درستی اندازه گیری آن را امتحان کنید! قطعات را روی یک ورقه پخت بچینید و کمی روغن زیتون به آنها بریزید. هم بزنید تا خوب پوشیده شوند. در مرحله بعد، مطمئن شوید که قطعات به سمت پوسته به سمت پایین باشد. پس از آماده شدن، ورقه پخت را در فر در حدود 6 اینچ از جوجه گوشتی قرار دهید تا زمانی که نان طلایی شود. حتما مراقب آنها باشید، زیرا می توانند سریع بسوزند! تکه های نان خرد شده پاره شده روی یک ورقه پخت.

تابه نچسب روی حرارت متوسط. هنگامی که روغن شروع به درخشش کرد اما آنقدر داغ نیست که می سوزد، پیاز، سیر و ادویه های خود را اضافه کنید. مواد را بپزید و مرتب هم بزنید تا پیازها شفاف شوند و مخلوط معطر شود. پیاز و سیر را در ماهیتابه تفت دهید.
خورش نخود را مزه دار کنید: مخلوط پیاز را به قابلمه نخود منتقل کنید و بقیه مواد را اضافه کنید. همه آنها را خوب هم بزنید و چاشنی ها را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنید. خورش نخود تونسی lablabi در قابلمه.
قسمت، تزئین و سرو: حالا قسمت سرگرم کننده فرا می رسد! کاسه های سرو خود را بردارید و مقداری از نان برشته شده را به ته هر کدام اضافه کنید. خورش نخود را روی آن بریزید و سپس طعم دهنده های بیشتری مانند هریسا، پیاز سبز یا یک تخم مرغ آب پز اضافه کنید. تزیینات مورد علاقه خود را روی آن بپاشید و در حالی که گرم است داخل آن را فرو کنید!

(منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...