وبلاگ

طرز تهیه سوپ استراچیاتلا

طرز تهیه سوپ استراچیاتلا : استراچیاتلا یکی از غذاهای مورد علاقه من برای ناهار یا شام است. در حالی که فقط از سه ماده تشکیل شده است، این سوپ سنتی ایتالیایی مغذی، طعمی غنی است و در کمتر از 20 دقیقه با هم ترکیب می شود.

سوپ استراچیاتلا از تعداد انگشت شماری از مواد اصلی آشپزی درست می شود: آب مرغ، تخم مرغ، پنیر پارمیجیانو، و گاهی اوقات فقط یک زمزمه جوز هندی. این سوپ لطیف یکی از پایه‌های اصلی برای نسل‌های کودک ایتالیایی بوده است و به همان اندازه مورد علاقه والدینشان است که بیشترشان با آن بزرگ شده‌اند.

در دستور پخت سوپ استراسیاتلا، اسفناج را اضافه کرده ام که آن را سالم تر، بافت غنی تر و طعم دهنده تر می کند و همچنین مقداری پوست لیمو برای درخشندگی و تعادل آن را افزایش می دهد.

این دستور العمل ساده سوپ ایتالیایی تماماً در مورد کیفیت مواد شماست: زمانی آن را درست کنید که یک آب مرغ خانگی با کیفیت بالا و ایده آل تهیه کنید.

Stracciatella چیست؟

Stracciatella هنگام صحبت در مورد غذاهای ایتالیایی می تواند گیج کننده باشد، زیرا به چندین غذای محبوب ایتالیایی اشاره دارد که کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

این کلمه از “stracci” (تلفظ STRAH-chee) مشتق شده است که در ایتالیایی به معنای “پارچه” است. برای توصیف بافت رایج تخم مرغ، ژلاتو و پنیر استفاده می شود. در ایتالیا غذاهای متعددی به نام استراچیاتلا داریم.

طرز تهیه سوپ استراچیاتلا

Stracciatella در غذاهای ایتالیایی می تواند به موارد زیر اشاره داشته باشد:

Gelato: Stracciatella gelato در برگامو، شمال ایتالیا، منطقه ای که به خاطر محصولات لبنی عالی آن مشهور است، سرچشمه گرفته است. پایه از شیر و خامه با تکه های شکلات مخلوط شده درست شده است.
پنیر: پنیر Stracciatella از Puglia (پاشنه ایتالیایی) کشک شیری موزارلای تازه تهیه شده را با خامه تازه ترکیب می کند تا پنیر نرم و قابل قاشقی شکل بگیرد. استراچیاتلا همچنین همان چیزی است که وقتی یک توپ مردانا را برش می دهید، در دستور العمل هایی مانند بوراتا با گوجه فرنگی، ریحان و پروشوتو بیرون می آید.
سوپ: سوپ استراچیاتلا در چندین منطقه ایتالیا از جمله امیلیا رومانیا، لاتزیو، مارکه و آبروزو (جایی که خانواده من از آنجا هستند) سنتی است، اما در سراسر شبه جزیره محبوب است.
در اینجا، ما سوپ زیبای استراچیاتلا را جشن می گیریم، یک غذای ساده که در آن تخم مرغ ها با پنیر پارمیجیانو زده شده و در آب مرغ در حال جوش پخته می شود. اما اجازه ندهید سادگی آن شما را فریب دهد!

طرز تهیه سوپ استراچیاتلا : اسفناج: من اغلب اسفناج را در سوپ استراسیاتلا می‌ریزم، زیرا باعث تغذیه، رنگ سبز و طعم ملایم معدنی می‌شود. برای این دستور به حدود 1 فنجان اسفناج پژمرده پخته، آبکش شده و فشرده نیاز دارید. در اینجا می توانید از برگ های اسفناج تازه یا اسفناج منجمد با کیفیت خوب استفاده کنید. یک بسته 10 اونسی اسفناج یخ زده، یخ زدایی شده و کاملاً آبکش شده و فشرده شده، باید حدود 1 فنجان حاصل شود.
جعفری: آنقدر خرد کنید تا حدود 2 قاشق غذاخوری پر شود و در اواخر پخت هم بزنید.
پوست لیمو: فقط یک زمزمه از پوست لیموی تازه رنده شده سوپ استراسیاتلا را درخشان می کند. من همیشه از آن استفاده نمی‌کنم، زیرا – گاهی اوقات فقط می‌خواهم فقط طعم لطیف آبگوشت در آن بدرخشد – اما در یک زمستان دلگیر یا یک روز بارانی بهاری، آن لمس لیمو واقعاً روحیه‌ام را خوب می‌کند.
جوز هندی تازه رنده شده: یکی دیگر از افزودنی های اختیاری، جوز هندی است که به سوپ ادویه ای گرم می دهد. سال ها پیش، مادرم یک رنده کوچک برای غلاف جوز هندی به من داد. من از آن زمان از آن استفاده کرده ام و همیشه آن را به طعم کم جو جوز هندی در یک شیشه ترجیح داده ام.
همچنین می توانید یک قاشق بلغور یا آرد سوپ را به سوپ اضافه کنید تا غلیظ شود.

طرز تهیه سوپ استراچیاتلا : عکس بالای سر که مواد تشکیل دهنده سوپ استراسیاتلا شامل آب مرغ، تخم مرغ، جوز هندی رنده شده، پوست لیمو و اسفناج پژمرده را نشان می دهد.

سوپ Stracciatella چیست؟

مانند بسیاری از دستور العمل های ایتالیایی، مواد موجود در استراچیاتلا کم است، بنابراین باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند. البته، این سوپ زمانی بهترین است که با آب مرغ خانگی تهیه شود یا از آب مرغ با کیفیت بالا استفاده کنید.

سه ماده اصلی که برای سوپ Stracciatella نیاز دارید عبارتند از:

آب مرغ

تخم‌مرغ: می‌خواهید به ازای هر ½ فنجان آبگوشت، 1 تخم‌مرغ اضافه کنید تا قوام مناسب این سوپ را به دست آورید اما نه خیلی غلیظ.

پنیر پارمیجانو-رجیانو

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...