وبلاگ

سالاد خیار خامه ای

سالاد خیار خامه ای : سالاد خیار خامه ای پادزهر سبک و طراوت بخشی برای روزهای گرم تابستان است. خیارها با کمی نمک ترد می شوند و با سس ماست یونانی تند، سیر و پروتئینی مخلوط می شوند. (درست است، نه مایو!)

لقمه ای از سالاد خیار خامه ای که با قاشق چوبی از کاسه سرو خارج می شود.
اعتبار عکس: مریم حمدی
این سالاد خیار خامه‌ای غذای مناسبی برای سرو در کنار دستور العمل‌هایی مانند ماهی سالمون تند ترشی با هاریسا یا مرغ است. طبیعت خنک خیار، گیاهان تازه و ماست، هر وعده غذایی اصلی را با کمی حرارت در آن متعادل می کند.

من از طرفداران پر و پا قرص سالادهای ترد و سبزیجات سنگین با طعم‌های تند هستم – بدون نیاز به کاهو! و این سالاد خیار خامه ای با سالاد فتوش یا تربچه خیار ما در رتبه بندی قرار می گیرد! هر چیزی را که در مورد تزاتزیکی دوست دارید فقط به شکل سالاد در نظر بگیرید.

من بسیاری از دستور العمل‌های سالاد خیار خامه‌ای را دیده‌ام که فقط همه چیز را با هم مخلوط می‌کنند و آن را یک روز می‌نامند، اما چند قدم اضافی برمی‌دارم تا مطمئن شوم خیارها خوب و ترد می‌مانند – به نظر من یک امر ضروری است!

سالاد خیار خامه ای

کل کار با یک سس ماست یونانی سیری به پایان می رسد که دارای دوغ و کرم مایو است اما همه چیز را سبک و سالم نگه می دارد. بهترین قسمت این است که در حدود 20 دقیقه جمع می شود.

فهرست مطالب
مواد لازم سالاد خیار خامه ای
طرز تهیه سالاد خیار خامه ای
چرا باید خیار نمک زد؟
طرز سرو سالاد خیار خامه ای
سالادهای ترد ترد بیشتر
دستور تهیه سالاد خیار خامه ای
مواد لازم برای سالاد خیار خامه ای شامل خیار، نمک، ماست یونانی، سرکه شراب قرمز، پوست لیمو، آب لیمو، شوید تازه، پودر سیر، فلفل و پیاز قرمز خرد شده.
مواد لازم سالاد خیار خامه ای
این سالاد ساده فقط از چند ماده ساده استفاده می کند. برای شروع، چنگ بزنید:

خیار: خیار انگلیسی در اینجا بهترین است زیرا شیرین تر است و پوست نازک تری دارد. در صورت نیاز به استفاده از خیارهای معمولی باغبانی، حتما پوست مومی آن را کاملا جدا کنید و از برداشتن دانه ها خودداری کنید. خیارهای ایرانی کوچکتر نیز موثر خواهند بود.
ادویه ها: از آنجایی که این سالاد پیاز خام دارد، ماست را به جای سیر خام با پودر سیر مزه دار می کنم. اگر می خواهید با سیر تازه جایگزین کنید، 1 حبه کوچک (یا بیشتر برای طعم دادن) رنده یا چرخ کنید. شوید تازه این سالاد خیار خامه ای را فوق العاده طراوت و سبک می کند. اگر طرفدار شوید نیستید، نعناع یا جعفری (یا ترکیبی) را جایگزین کنید. نمک کوشر و فلفل سیاه طعم دیگر را تقویت می کند.
درخشندگی: پوست لیمو و آب لیمو و سرکه شراب قرمز درخشندگی را به این سالاد اضافه می‌کنند تا این سالاد حالت وز دار بیشتری داشته باشد.
ماست: ماست یونانی ساده و کامل، نه تنها منبع سالم پروتئین گیاهی است (طبق وزارت کشاورزی آمریکا، حدود 8 گرم پروتئین در هر ½ فنجان وجود دارد!). همچنین طعم بسیار زیادی دارد. کرمی و تند است.
پیاز: من معمولاً وقتی پیاز قرمز را به صورت خام سرو می‌کنم استفاده می‌کنم، زیرا در مقایسه با زرد یا سفید، گاز ملایم‌تری دارند. در صورت نیاز به جایگزینی، از موسیر یا پیاز سبز استفاده کنید.
سالاد خیار خامه ای در ظرف سرو با ظروف چوبی در کنار یک کاسه شوید.
طرز تهیه سالاد خیار خامه ای
ابتدا دانه های خیار را جدا می کنم زیرا بیشتر آب را در خود نگه می دارند. سپس نمک می زنم و به مدت 20 دقیقه کناری می گذارم تا آبکش شود و ترد شوند. طعم آنها متمرکز شده و به خوبی سفت می شوند. در حالی که خیارها استراحت می کنند، من مشغول آماده کردن سس، سبزی ها و سایر سبزیجات هستم. در زیر چگونه این کار را در کمتر از 30 دقیقه انجام می دهم:

خیار را پوست بگیرید و ورقه کنید. خیارها را تا حدودی پوست بگیرید و مقداری از پوست آن را بگذارید تا یک طرح راه راه روستایی ایجاد شود. آنها را به نصف راه طولانی برش دهید. از یک قاشق فلزی برای خراشیدن و دور ریختن دانه ها استفاده کنید (برای بهترین بافت فقط قسمت ترد را نگه می داریم). سپس، به ضخامت نیم اینچ برش دهید.
خیار را نمک بزنید. خیارها را در یک آبکش بزرگ بریزید و با کمی نمک مزه دار کنید. خوب بریزید و به مدت 20 دقیقه در سینک خود قرار دهید و بقیه مواد را آماده کنید. برش های خیار در یک آبکش استراحت می کنند.
پانسمان را درست کنید. در حالی که خیارها در حال ترد شدن هستند، یک کاسه بزرگ همزن را بردارید. ¾ فنجان ماست یونانی، 2 قاشق غذاخوری سرکه شراب قرمز، و ½ تا ¾ قاشق چای خوری پودر سیر را، بسته به میزان سیری که دوست دارید، اضافه کنید. ابتدا پوست، سپس آب ½ یک لیمو. به اندازه کافی ساقه های شوید تازه را خرد کنید (هر ساقه ضخیم را دور بریزید) تا ¼ فنجان درست شود. شوید خرد شده و کمی نمک و فلفل را اضافه کنید. همه چیز را هم بزنید تا ترکیب شود. تا زمانی که خیارها آماده شوند در یخچال قرار دهید. سس برای یک سالاد خیار خامه ای در یک کاسه.
ترکیب کنید. ½ از یک پیاز قرمز متوسط را به صورت نیمه ماه برش دهید. وقتی خیارها آماده شدند، از یک دستمال کاغذی برای خشک کردن آنها استفاده کنید. خیار و پیاز را با مخلوط ماست به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا همه چیز در سس آغشته شود. چاشنی را بچشید و مطابق میل خود تنظیم کنید.

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...