وبلاگ

تیروپیتاکیا یونانی (تارت و فتا)

تیروپیتاکیا یونانی (تارت و فتا) : تیروپیتاکیا، نسخه مثلثی شکل کوچک تیروپیتا، یکی از اساسی ترین و محبوب ترین غذاهای یونانی است. این پای فتا یک پیش غذای خوشمزه و شیک است که به راحتی می توانید آن را زودتر جمع کنید و در فریزر خود آماده نگه دارید.

بشقاب پر از پای دستی تیروپیتاکیا فتا.
اعتبار عکس: بلا کارگیانیدیس
تیروپیتا (τυρόπιτα) یک شیرینی فیلوی خوش طعم یونانی است که از لایه‌های فیلوی ترد که دور مخلوط پنیر فتا خامه‌ای خوشمزه و تخم‌مرغ پیچیده شده است، ساخته می‌شود. می‌توانید آن‌ها را به صورت مثلث‌های مجزا (tiropitakia) درآورید یا به‌عنوان یک پای فیلو بزرگ بپزید و به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید (tiropita).

تیروپیتاکیا یونانی (تارت و فتا) : درست مانند ماهی تن اسپانیایی و امپانادیلاهای گوشت گاو، این لقمه های خوشمزه درست کردن نسیمی هستند و پوسته آنها آنها را برای وعده های غذایی در سفر عالی می کند. در طول هفته برای ناهار آماده کنید یا به عنوان یک پیش غذای آسان سرو کنید. به علاوه، تا کردن و شکل دادن به مثلث ها یک فعالیت عالی برای کل خانواده است!

مواد تشکیل دهنده پای دستی فتا تیروپیتاکیا شامل خمیر فیلو، پنیر فتا و تخم مرغ، روغن زیتون و پنیر ریکوتا.
مواد لازم برای تیروپیتاکیا
در سرتاسر یونان، بسته به پنیرهای منطقه ای موجود، اغلب تغییرات کمی متفاوت برای پر کردن پیدا خواهید کرد. نسخه من از ترکیب دو پنیر یونانی و گیاهان اختیاری برای لایه‌هایی از طعم تند، خامه‌ای، شور و تازه استفاده می‌کند. در اینجا مواد تشکیل دهنده سنتی و همچنین جایگزین های آسان برای یافتن آنها آورده شده است.

تیروپیتاکیا یونانی (تارت و فتا)

پنیر فتا: پایه پر کردن، فتا یونانی اصیل است، با برچسب “PDO” یا “فتا یونانی” در فروشگاه (اطلاعات بیشتر در مورد برچسب زدن را در بخش “فتا یونانی PDO چیست؟” بیابید). برای این دستور، از جایگزینی پنیر با برچسب فتا به سبک یونانی خودداری کنید، زیرا طعم تند و تند واقعی فتای یونانی را ندارد.
پنیر Anthótiro: در یونان، ما این پنیر تازه را به سبک مزرعه اضافه می کنیم تا طعم تند فتا را متعادل کنیم. پنیر خامه‌ای شیر کامل یا ریکوتای آب‌کش شده، با طعم تند و قوام خامه‌ای آن، اگر آن را پیدا نکردید، جایگزین خوبی است.
تخم مرغ: فیل را به هم می چسباند.

تیروپیتاکیا یونانی (تارت و فتا) : روغن زیتون فوق بکر: همانطور که مثلث ها را تشکیل می دهیم روی شیرینی فیلو بمالید. از روغن زیتون با کیفیت بالا مانند Koroneiki ما از سواحل غربی کرت استفاده کنید.
فیلو: فیلو که به آن “فیلو” نیز می‌گویند، خمیر شیرینی نازک، پوسته‌دار و ظریفی است که می‌توانید در بخش فریزر فروشگاه مواد غذایی خود پیدا کنید. فیلو در عرض های مختلف عرضه می شود. رایج ترین اندازه ها نازک ترین نوع (#4) و فیلو با ضخامت متوسط (#7) هستند. برای این دستور می توانید از هر کدام استفاده کنید. اندازه استاندارد برای هر ورق، صرف نظر از ضخامت، 14×18 اینچ است.
نمک و فلفل: ادویه باعث افزایش طعم و مزه فیلینگ و خمیر می شود.
چند پای دستی مثلثی شکل تیروپیتاکیا روی کاغذ روغنی.
فتا یونانی PDO چیست؟
پنیر فتا یونانی توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک محصول سنتی با نام حفاظت شده (PDO) به رسمیت شناخته شده است. این بدان معناست که برای اینکه پنیر فتا نامیده شود، باید در مناطق جغرافیایی مشخص یونان ساخته شود. این مناطق از نظر تنوع زیستی فلور طبیعی (گیاهان وحشی و گیاهان دارویی) غنی بوده و شرایط آب و هوایی خاصی دارند. همچنین به روش های سنتی تولید اشاره دارد. PDO یک محصول با کیفیت بالا را تضمین می کند.

پنیر فتا یونانی مخلوطی از شیر گوسفند و تا 30 درصد شیر بز است که سپس برای نگهداری در آب نمک ذخیره می شود و از قرار گرفتن در معرض هوا محافظت می شود.

پنیر فتا ساخته شده در خارج از یونان، پنیر “سبک فتا” در نظر گرفته می شود. معمولاً از شیر گاو تهیه می‌شود که خاصیت شور و تلخ فتای اصیل یونانی را دارد. به همین دلیل، مشخصات طعم کاملاً متفاوتی دارد که من برای این دستور غذا توصیه نمی‌کنم.

طرز تهیه تیروپیتاکیا
شیرینی های خانگی ممکن است کار زیادی به نظر برسند، اما این دستور پخت به لطف یک پر کردن ساده و خمیر فیلو خریداری شده در فروشگاه آسان تر نیست. و هیچ چیز مانند تیروپیتاکیا خانگی گرم، تازه از فر وجود ندارد. ساختن:

آماده شوید: یک بسته فیلو ذوب شده را از یخچال خارج کرده و بدون باز کردن آن به مدت 30 دقیقه روی پیشخوان قرار دهید. فر خود را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. دو ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.
فیلینگ را درست کنید: 8 اونس فتا را در یک کاسه متوسط خرد کنید. 8 اونس آنتوتیرو، پنیر خامه ای یا ریکوتا آبکش شده را اضافه کنید. یک تخم مرغ بزرگ را کمی هم بزنید و به همراه ¼ قاشق چایخوری نمک و فلفل اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا ترکیب شوند. یک کاسه پنیر فتا خرد شده.
فیلو را لایه لایه کنید: وقتی فیلو به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق ماند، یک ورقه را به صورت افقی جلوی خود روی یک سطح کار تمیز قرار دهید و کمی روغن زیتون بمالید. (در حین کار، فیلو باقیمانده را به خوبی با پلاستیک و حوله آشپزخانه بپوشانید.) ورق دوم فیلو را روی اولی قرار دهید و روغن زیتون بیشتری بمالید. دو لایه را به صورت ضربدری به هشت نوار، هر کدام حدود 2 اینچ برش دهید.
مواد را اضافه کنید: مخلوط پنیر و تخم مرغ را یک بار دیگر هم بزنید. یک قاشق پر از خمیر فیلو را در انتهای هر نوار فیلو قرار دهید.

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...