وبلاگ

برای تقویت سیستم ایمنی خود غذا بخورید

برای تقویت سیستم ایمنی خود غذا بخورید : آیا خوب نیست اگر خوردن یک غذای خاص به طور جادویی از شما در برابر همه حشرات نامطلوب شناور در اطراف محافظت کند؟ (حتی بهتر است، اگر این غذای جادویی مثلاً شکلات باشد؟)

البته به این سادگی نیست. شستن دست‌ها بهترین دفاع شما در برابر ابتلا به ویروس‌ها باقی می‌ماند و خواب نیز یکی از اجزای حیاتی یک دفاع قوی است.

اما آنچه می خورید در توانایی شما در دفع سرماخوردگی و آنفولانزا نقش دارد. اگرچه فقط به یک یا دو غذا خلاصه نمی شود، اما مواد مغذی و سایر ترکیبات موجود در رژیم غذایی روزانه شما بر میزان ضعیف یا قوی بودن ایمنی شما تأثیر می گذارد. در اینجا برخی از عادات غذایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سالم بمانید:

هر روز میوه و سبزیجات بخورید: این میوه حاوی ویتامین های کلیدی است که در سیستم ایمنی نقش دارند. ویتامین C موجود در غذاهایی مانند توت فرنگی، فلفل دلمه ای، بروکلی و مرکبات به عملکرد سلول های سیستم ایمنی، از جمله فاگوسیت ها (نوعی که ذرات بالقوه مضر را می بلعد) کمک می کند. ویتامین A به سالم ماندن بافت های دهان، روده و مجاری تنفسی کمک می کند و در سیب زمینی شیرین، اسفناج، هویج و طالبی یافت می شود. به یاد داشته باشید که خوردن میوه یا سبزی واقعی بهتر از مصرف مکمل‌های تک ویتامینه است، زیرا احتمال دارد که تمام اجزای غذا با هم تعامل داشته باشند تا محافظت کنند.

پروتئین کافی دریافت کنید: دریافت پروتئین بسیار کم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. غذاهای غنی از پروتئین آمینو اسیدهای مورد نیاز برای ساخت پروتئین های ضروری در بدن از جمله آنتی بادی ها را تامین می کنند. غذاهای حیوانی مانند گوشت گاو و خوک نیز حاوی روی هستند، یک ماده معدنی که بدن شما از آن برای ساخت سلول های تی استفاده می کند (روی را در بادام هندی و نخود نیز می توانید پیدا کنید).

برای تقویت سیستم ایمنی خود غذا بخورید

برای تقویت سیستم ایمنی خود غذا بخورید : شامل غذاهای تخمیر شده: اینها غذاهایی هستند که به طور طبیعی توسط باکتری ها نگهداری می شوند و برای “میکروبیوم” مفید هستند. این نام برای تریلیون‌ها باکتری است که در روده شما زندگی می‌کنند، جایی که بسیاری از سلول‌های درگیر در ایمنی در واقع در آنجا ساکن هستند. غذاهای تخمیر شده مانند ماست (در برچسب عبارت “فرهنگ های زنده و فعال” را جستجو کنید)، کفیر، کلم ترش، میسو و کیمچی به رشد باکتری های مفید در روده کمک می کنند و فضای کمتری برای حشرات مضر باقی می گذارند.

وعده های غذایی خود را مزه دار کنید: هر غذای گیاهی دارای ترکیبات منحصر به فرد خود است که فواید بالقوه افزایش سلامتی را ارائه می دهد. ادویه‌ها و چاشنی‌هایی مانند سیر، زنجبیل، پونه کوهی و دارچین، همگی برای قابلیت‌های جذاب به‌عنوان آنتی‌اکسیدان‌های ضد میکروبی، ضد التهابی و محافظت از سلول‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند. آنها درمان جادویی نیستند، و ریختن آنها به شکل قرص با خوردن یک معامله واقعی یکسان نیست. اما افزودن طعم به غذاها با این مواد به این معنی است که ترکیبات مفید بیشتری را در وعده های غذایی که هر روز می خورید دریافت می کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...