وبلاگ

غذاهایی برای تسکین معده

غذاهایی برای تسکین معده : شما احساس را می دانید. این می تواند حالت تهوع خفیف یا جویدن کسل کننده باشد. ممکن است سوختگی آزاردهنده داشته باشید. با این حال، احساس خوبی ندارد. و نمی توانید بفهمید که آیا خوردن آن را بهتر می کند یا بدتر.

تامارا دوکر فرومن، MS، RD، نویسنده کتاب The Bloated Belly Whisperer می گوید که ترشی معده می تواند دلایل زیادی داشته باشد. برخی از افراد (*دست را بالا می برد*) به سادگی بیشتر مستعد حالت تهوع و سوء هاضمه گاه به گاه هستند. اما چند محرک رایج وجود دارد:

الکل: الکل دستگاه گوارش را تحریک می کند. هرچه بیشتر بنوشید و الکل طولانی تری با دستگاه گوارش شما تماس داشته باشد، احساس بدتری خواهید داشت – به خصوص روز بعد.
معده خالی: زمانی که فاصله زیادی بین غذا خوردن دارید، معده شما اسید ترشح می کند و PH کاهش می یابد و محیط اسیدی تری ایجاد می کند. که می تواند منجر به حالت تهوع یا رفلاکس شود.
خوردن بیش از حد: هنگامی که معده شما پر از غذا است، اسفنکتر بین معده و مری بیشتر مستعد شل شدن و باز شدن است و به محتویات اجازه می دهد پاشیده شوند.
غذاهای مشکل ساز: گوجه فرنگی، سیر، پیاز، نعناع و غذاهای پرچرب همگی می توانند باعث شل شدن و باز شدن اسفنکتر شوند (به خصوص اگر برخی از این غذاها در یک وعده غذایی مصرف شوند – فکر کنید: یک شام ایتالیایی بزرگ!). همه با این غذاها مشکلی ندارند، اما ارزش بررسی کردن را دارند.
غذاهایی که می توانند تسکین دهند

غذاهایی برای تسکین معده

به گفته فرومن، در اینجا غذاهایی وجود دارد که می توانند به طور طبیعی ترش شدن معده را کاهش دهند.

زنجبیل: هزاران سال است که از آن به عنوان یک درمان طبیعی استفاده می شود، و در واقع داده های خوبی وجود دارد که نشان می دهد زنجبیل می تواند حالت تهوع را تسکین دهد. فرومن جویدن زنجبیل، چای زنجبیل یا آلو زنجبیل واقعی (برچسب ها را بررسی کنید!) را به بیمارانش توصیه می کند.

نعناع فلفلی: می‌تواند به کاهش نفخ بعد از غذا کمک کند (و برای انواع دیگر دردهای شکمی مورد مطالعه قرار گرفته است)، بنابراین برای آرام‌تر شدن شکم بعد از غذا، نوشیدن یک فنجان چای نعناع را در نظر بگیرید. اما اگر رفلاکس دارید از خود دور شوید، زیرا نعناع می تواند محرک باشد.

شیر: اگرچه از نظر فنی قلیایی نیست، اما نسبت به بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها به pH خنثی نزدیک تر است. می تواند شکم شما را بپوشاند و به آرام شدن آن کمک کند. کلسیم موجود در شیر نیز یک بافر اسیدی است.

غذاهایی برای تسکین معده : شیرین بیان: معامله واقعی (ساخته شده با ریشه شیرین بیان) حاوی ترکیبی است که باعث می شود سلول های معده مخاط بیشتری تولید کنند که به عنوان یک پوشش محافظ برای معده عمل می کند. سعی کنید شیرین بیان را بجوید (برچسب ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید شیرین بیان واقعی است!) یا نوشیدن چای شیرین بیان. به خاطر داشته باشید که مصرف شیرین بیان برای زنان باردار یا افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی شود.

جوش شیرین: از آنجا که قلیایی است، می تواند به افزایش PH معده کمک کند. یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و آن را بنوشید تا از بین برود. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...