وبلاگ

آیا خوردن لوبیا سبز خام بی خطر است؟

آیا خوردن لوبیا سبز خام بی خطر است؟ لوبیا سبز – که به نام‌های لوبیا چیتی، لوبیا سبز، لوبیا فرانسوی، اموتس یا لوبیا نیز شناخته می‌شود، یک سبزی نازک و ترد با دانه‌های کوچک در داخل غلاف است.

آنها در سالادها یا غذاهای مخصوص به خود رایج هستند و برخی افراد حتی آنها را خام می خورند.

با این حال، از آنجایی که آنها از نظر فنی حبوبات هستند، برخی از مردم نگران این هستند که حاوی مواد ضد مغذی هستند که اگر خام مصرف شوند ممکن است سمی باشند – در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که لوبیا سبز خام سالم تر است زیرا پختن آنها منجر به از دست دادن مواد مغذی می شود.

این مقاله توضیح می دهد که آیا می توانید لوبیا سبز را به صورت خام مصرف کنید یا خیر.

چرا باید از لوبیا سبز خام اجتناب کنید؟

مانند بیشتر لوبیاها، لوبیا سبز خام حاوی لکتین است، پروتئینی که به عنوان یک ضد قارچ و حشره کش طبیعی برای گیاهان عمل می کند.

با این حال، اگر آنها را بخورید، لکتین ها در برابر آنزیم های گوارشی مقاوم هستند. بنابراین، آنها به سطح سلول‌های دستگاه گوارش شما متصل می‌شوند و در صورت مصرف زیاد، علائمی مانند تهوع، اسهال، استفراغ و نفخ ایجاد می‌کنند.

آنها همچنین ممکن است به سلول های روده شما آسیب برسانند و بر باکتری های دوست روده شما تأثیر بگذارند. علاوه بر این، آنها با هضم و جذب مواد مغذی تداخل دارند، به همین دلیل است که به عنوان ضد مغذی شناخته می شوند.

برخی از لوبیاها مقادیر بیشتری لکتین نسبت به سایرین دارند، به این معنی که برخی از آنها ممکن است به صورت خام مصرف شوند.

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که لوبیا سبز خام 4.8 تا 1100 میلی گرم لکتین در هر 3.5 اونس (100 گرم) دانه دارد. این به این معنی است که آنها از لکتین نسبتاً کم تا فوق العاده زیاد  متغیر هستند.

بنابراین، در حالی که خوردن مقادیر کم لوبیا سبز خام ممکن است بی خطر باشد، بهتر است برای جلوگیری از هرگونه سمیت احتمالی از آنها اجتناب کنید.

آیا خوردن لوبیا سبز خام بی خطر است؟

خلاصه
لوبیا سبز خام حاوی لکتین است که ممکن است علائمی مانند تهوع، اسهال، استفراغ یا نفخ را ایجاد کند. به این ترتیب، شما نباید آنها را خام بخورید.

فواید پخت لوبیا سبز

برخی افراد ادعا می کنند که پختن لوبیا سبز منجر به از دست دادن مواد مغذی می شود.

در واقع، پخت و پز ممکن است محتویات برخی از ویتامین های محلول در آب، مانند فولات و ویتامین C را کاهش دهد، که به ترتیب به جلوگیری از ناهنجاری های تولد و آسیب سلولی کمک می کند.

با این حال، پخت و پز مزایای متعددی از جمله بهبود طعم، قابلیت هضم و افزایش فراهمی زیستی ترکیبات مختلف گیاهی مفید دارد.

علاوه بر این، بیشتر لکتین‌های موجود در لوبیا سبز خام وقتی در دمای 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) جوشانده یا پخته شوند غیرفعال می‌شوند.

تحقیقات نشان می دهد که پختن لوبیا سبز ممکن است محتوای آنتی اکسیدانی را افزایش دهد – به ویژه سطوح کاروتنوئیدهای قدرتمند مانند بتا کاروتن، لوتئین، و زآگزانتین.

آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد محافظت می کنند که سطوح بالای آن ممکن است خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد.

علاوه بر این، پخت و پز ممکن است فراهمی زیستی محتوای ایزوفلاون لوبیا سبز را افزایش دهد. این ترکیبات با مزایای سلامتی متعددی از جمله محافظت در برابر بیماری قلبی و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مرتبط هستند.

به طور کلی، فواید پخت این سبزی احتمالاً بیشتر از مضرات آن است.

خلاصه

پختن لوبیا سبز ممکن است محتوای ویتامین‌های خاصی را کاهش دهد، اما سطح آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئیدها و ایزوفلاون‌ها را در آن‌ها افزایش می‌دهد. قابل ذکر است، پخت و پز همچنین لکتین های مضر را غیرفعال می کند.

طرز تهیه لوبیا سبز

لوبیا سبز در اشکال مختلفی از جمله تازه، کنسرو شده و منجمد موجود است.

شما می توانید آنها را به روش های مختلف تهیه کنید. به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است آنها را قبل از پختن بشویید، اما نیازی به خیس کردن آنها در طول شب نیست. همچنین ممکن است بخواهید نوک ها را برای جدا کردن انتهای سخت کوتاه کنید.

در اینجا سه روش اساسی و آسان برای طبخ لوبیا سبز وجود دارد:

آیا خوردن لوبیا سبز خام بی خطر است؟ آب پز. یک قابلمه بزرگ را از آب پر کنید و آن را به جوش آورید. لوبیا سبز را اضافه کنید و به مدت 4 دقیقه بجوشانید. قبل از سرو، آبکش کرده و با نمک و فلفل مزه دار کنید.
بخارپز شده. یک گلدان را با 1 اینچ (2.5 سانتی متر) آب پر کنید و یک سبد بخارپز را روی آن قرار دهید. در قابلمه را ببندید و آب را بجوشانید. حبوبات را داخل آن بریزید و حرارت را کم کنید. به مدت 2 دقیقه در بسته بپزید.
مایکروویو. لوبیا سبز را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید. 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) آب اضافه کنید و با پوشش پلاستیکی بپوشانید. 3 دقیقه در مایکروویو قرار دهید و قبل از سرو آماده بودن را تست کنید. هنگام جدا کردن پلاستیک مراقب بخار داغ باشید.
آنها به تنهایی عالی هستند، در سالاد ریخته می شوند یا به سوپ ها، خورش ها و کاسه ها اضافه می شوند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی : دستور غذای بادمجان...
املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...