وبلاگ

آنچه در مورد غذاهای “کم قند” باید بدانید

آنچه در مورد غذاهای “کم قند” باید بدانید : آیا تا به حال یک بلغور جو دوسر فوری با “کم قند” یا نوشابه “کمتر شکر” خریداری کرده اید تا مصرف مواد شیرین را کاهش دهید؟ این محصولات احتمالاً با ترکیبی از یک شیرین کننده معمولی مانند شکر و شیرین کننده های بدون کالری و کم کالری مانند سوکرالوز یا استویا شیرین شده بودند. این ترکیبی است که به تولیدکنندگان اجازه می دهد کل قند را کاهش دهند اما طعم شیرین را حفظ کنند – در حالی که طعم تلخی را که برخی از جایگزین های شکر می توانند داشته باشند پنهان می کند.

بر اساس یک مطالعه جدید، فروش غذاها و نوشیدنی هایی مانند این در حال افزایش است. به گفته محققان، بین سال های 2002 تا 2018، فروش محصولات شیرین شده با شیرین کننده های معمولی و جایگزین های شکر 30 درصد افزایش یافته است. محصولات حاوی rebaudioside A (مانند استویا) و سوکرالوز (با نام تجاری Splenda) بیشترین جهش را داشتند، در حالی که شیرین کننده های قدیمی مانند آسپارتام و ساخارین کاهش یافتند.

شیرین کننده هایی مانند سوکرالوز و آسپارتام به شدت شیرین هستند اما یا بدون کالری یا بسیار کم هستند. به عنوان یک گروه، آنها گاهی اوقات به عنوان شیرین کننده های “مصنوعی” نامیده می شوند، اما از آنجایی که برخی (مانند استویا) از یک منبع گیاهی می آیند، این کاملاً دقیق نیست. بنابراین اغلب آنها را شیرین کننده های “غیر مغذی” می نامند.

در این مطالعه، نوشیدنی‌ها رایج‌ترین کالایی بودند که با شیرین‌کننده‌های معمولی و غیرمغذی تهیه می‌شدند، اما من این دو را در محصولات دیگری مانند بسته‌های بلغور جو دوسر فوری و کرن بری خشک نیز دیده‌ام.

شکی نیست که شیرین کننده های غیر مغذی بحث برانگیز هستند. FDA می گوید آنها ایمن هستند، اما اینترنت پر از حکایات شخصی ترسناک است. این کمکی نمی کند که شواهد علمی نیز گیج کننده باشد. برخی از مطالعات آنها را با افزایش خطر ابتلا به اضافه وزن و دیابت نوع 2 مرتبط دانسته اند، در حالی که مطالعات دیگر خلاف این را نشان داده اند.

آنچه در مورد غذاهای "کم قند" باید بدانید

به‌عنوان یک متخصص تغذیه، فکر می‌کنم شیرین‌کننده‌های غیرمغذی می‌توانند برای برخی افراد مفید باشند – برای مثال، کسانی که دیابت دارند که برای کنترل قند خون به کمک نیاز دارند اما نمی‌خواهند نوشابه را کنار بگذارند. اما اگر به دنبال این شیرین کننده ها برای کاهش وزن هستید، کمتر مشخص است که مفید هستند یا نه.

در مورد داستان های شخصی که در اطراف این شیرین کننده ها می چرخند چطور؟ اگر پس از مصرف آنها واکنش های منفی مانند سردرد یا نفخ دارید، منطقی است از چیزی که با شما موافق نیست اجتناب کنید. از طرف دیگر، اگر از یک بسته Splenda در قهوه صبح خود بدون مشکل لذت می برید، این نیز خوب است.

چیزی که من بیشتر نگران آن هستم میل مداوم به غذاها و نوشیدنی های شیرین است. وقتی به نوشیدنی‌های شیرین عادت دارید، آب ساده یا حتی نوشیدنی‌های کمی شیرین ممکن است جذابیت خود را از دست بدهند. همینطور برای غذاهای طبیعی شیرین مانند میوه ها و سبزیجات.

آنچه در مورد غذاهای “کم قند” باید بدانید : در حالی که خوشحالم که شرکت‌ها می‌خواهند از شکر کمتری در محصولات خود استفاده کنند، آرزو می‌کنم به جای تعویض مقداری یا تمام شکر با جایگزین‌های شکر، شیرینی کلی را کمی کاهش دهند. آن وقت شاید جوانه های چشایی جمعی ما سازگار شوند و شیرینی ظریف تری را دوست داشته باشند.

از آنجایی که من طرفدار طعم شیرین کننده های غیرمغذی نیستم (حتی وقتی آنها با شکر ترکیب می شوند)، سعی می کنم از آنها اجتناب کنم. اما همیشه از جلوی بسته مشخص نیست که محصول حاوی آنها است. عباراتی مانند “کمتر قند” و “شکر کمتر” سرنخ هستند. اما برای اینکه مطمئن شوید، باید بسته را ورق بزنید و لیست مواد تشکیل دهنده را برای عباراتی مانند سوکرالوز، آسه سولفام پتاسیم و ساخارین بررسی کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی : دستور غذای بادمجان...
املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...