وبلاگ

اشتباهات رژیم غذایی بدون گوشت

اشتباهات رژیم غذایی بدون گوشت : در حالی که تعداد آمریکایی‌هایی که گوشت را کاملاً از رژیم غذایی خود حذف کرده‌اند هنوز بسیار کم است، بسیاری از مردم (از جمله خودم!) تلاش می‌کنند پروتئین گیاهی را به جای حداقل بخشی از گوشت در رژیم غذایی خود مصرف کنند.

خوردن گیاهان بیشتر یک حرکت عالی برای سلامتی شما و محیط زیست است. داون جکسون بلاتنر، RDN، نویسنده کتاب «رژیم غذایی انعطاف‌پذیر: راه بیشتر گیاه‌خواری برای کاهش وزن، سالم‌تر بودن، جلوگیری از بیماری‌ها و افزودن سال‌ها به زندگی‌تان»، می‌گوید: «فقط خوردن گوشت کمتر، مزایای سلامتی را تضمین نمی‌کند». او در مورد این اشتباهات رایج مردم هنگام مصرف بدون گوشت هشدار می دهد:

هنگامی که چیزی را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، مواد مغذی موجود در غذا را حذف می کنید. گوشت منبعی غنی از پروتئین است اما مواد مغذی مانند آهن و ویتامین های گروه B را نیز دارد. بلاتنر توصیه می کند که از منابع پروتئینی مانند لوبیا و عدس، غذاهای سویا، آجیل و کره آجیل، دانه ها و کره دانه ها و غلات کامل مانند بلغور جو دوسر، کینوآ و نان های غلات جوانه زده استفاده کنید.

اشتباه شماره 2 گوشت های مصنوعی فرآوری شده بسیار زیاد است.

اشتباهات رژیم غذایی بدون گوشت

برای همبرگرهای گیاهی، سوسیس و «گوشت» آسیاب شده، گزینه‌های بیشتری نسبت به همیشه وجود دارد و به نظر می‌رسد که آنها انتخاب خوبی نیستند. بلاتنر می‌گوید، اما گوشت‌های مصنوعی نیز به شدت فرآوری می‌شوند، او می‌افزاید: «غذاهای فرآوری‌شده‌تر مانند گوشت‌های مصنوعی نیز حاوی موادی هستند که مواد مغذی‌ای مانند چسب‌ها، مواد نگهدارنده و رنگ‌دهنده را ارائه نمی‌دهند.» (در این مورد در پست من بیشتر بخوانید: آیا جایگزین های گوشت واقعا سالم تر هستند؟)

اشتباه شماره 3 پنیر زیاد.

پنیر یک راه آسان برای دریافت پروتئین بدون گوشت است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به اضافه کردن مقدار زیادی چربی حیوانی اشباع شده به رژیم غذایی شما شود. بلاتنر توصیه می کند که بیشتر پروتئین خود را از منابع گیاهی دریافت کنید و از مقادیر کمتری پنیر برای طعم دادن استفاده کنید، سپس چیزهایی مانند هوموس، گواکامول و سس های مبتنی بر آجیل ساخته شده از بادام هندی را برای پنیر در برخی غذاها جایگزین کنید.

اشتباه شماره 4 “کربوهیدرات های بژ” بیش از حد.

قبل از غذا خوردن به بشقاب خود نگاه کنید. آیا بیشتر همه چیز خرمایی یا بژ است؟ بلاتنر می گوید: «رنگ نشانگر آسان و قابل اعتماد یک وعده غذایی سالم است. “رنگ های بیشتر به معنای مواد شیمیایی گیاهی یا ترکیبات گیاهی محافظ بیشتری است که دریافت می کنید.” اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی شما حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات رنگارنگ است. و هنگامی که کربوهیدرات های بژ مانند پاستا، نان و بسته بندی می خورید، برای دریافت فیبر و مواد مغذی بیشتر، نوع غلات کامل را انتخاب کنید.

اشتباه شماره 5 سبزیجات کافی نیست

هدف از مصرف بیشتر گیاهی، خوردن بیشتر گیاهان است! اما همیشه این اتفاق نمی افتد. بلاتنر چند ترفند برای کمک به کارکرد آن دارد:

اشتباهات رژیم غذایی بدون گوشت : یک پایه سبز ایجاد کنید: “مهم نیست چه می خورید، یک مشت سبزی را در بشقاب/کاسه خود بریزید و سپس غذا را روی آن قرار دهید. برای همه چیز از لازانیا گرفته تا پاستا و باقیمانده غذا کار می کند.”
مخلوط 50-50 را انجام دهید. وقتی پاستا یا برنج می‌خورید، رشته‌های کدو سبز، نودل کدو حلوایی، نودل هویج، کدو اسپاگتی، برنج گل کلم، برنج کلم بروکلی یا سایر سبزیجات برنجی را اضافه کنید.
سالاد کلم را اضافه کنید. یک مخلوط سالاد کلم از قبل تهیه شده (معمولاً کلم قرمز و سبز رنده شده به اضافه هویج) بخرید و سپس آن را در هر سالاد، سرخ کردنی یا بسته بندی بریزید تا دوز اضافی سبزیجات دریافت کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی : دستور غذای بادمجان...
املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...