وبلاگ

آیا پودرهای پروتئینی سالم هستند؟

آیا پودرهای پروتئینی سالم هستند؟ تبلیغات زیادی در مورد پروتئین برای کمک به کاهش وزن و عضله سازی وجود دارد، به راحتی می توان فهمید که چرا مردم برای حجیم کردن اسموتی ها و شیک های صبح خود به پودرها روی می آورند. من خودم در طول این سال ها چند پودر پروتئین را امتحان کرده ام. در حالی که آنها می توانند راهی مناسب برای تقویت تغذیه باشند، مهم است که قبل از استفاده از آنها معایب احتمالی را در نظر بگیرید.

کارشناسان صنعت و متخصصان تغذیه سال‌ها در مورد ایمنی کلی پودرهای پروتئینی بحث کرده‌اند (F-Factor 20/20 Fiber/Protein Powder جدیدترین محصولی است که مورد بررسی قرار گرفته است). گزارشی در سال 2018 از یک موسسه غیرانتفاعی به نام Clean Label Project نشان داد که فلزات سنگینی مانند آرسنیک و سرب در بسیاری از پودرهای پروتئینی پیشرو وجود دارد. پودرهای گیاهی نسبت به پودرهای حاوی آب پنیر و پروتئین تخم مرغ آلودگی بیشتری داشتند و پودرهای ارگانیک در واقع سطوح بالاتری از آلودگی نسبت به معمولی داشتند. (توجه به این نکته مهم است که پروژه Clean Label محصولات “تأیید شده” را از سایت خود به فروش می رساند.) آزمایشات انجام شده در سال 2010 توسط Consumer Reports نتایج مشابهی را نشان داد.

اجتناب از فلزات سنگین به طور کامل غیرممکن است زیرا آنها در هوا، خاک و آب ما وجود دارند. اما دلایل دیگری برای احتیاط در مورد پودرهای پروتئینی وجود دارد. این توصیه من است:

آیا پودرهای پروتئینی سالم هستند؟

دانستن حقایق در مورد مکمل ها بسیاری از پودرهای پروتئین مکمل در نظر گرفته می شوند، که به همان روشی که غذاها و داروها تنظیم می شوند، تنظیم نمی شوند. طبق گفته FDA، قبل از عرضه به بازار، لازم نیست ایمنی آنها ثابت شود. مکمل ها همچنین لازم نیست ثابت کنند که حاوی مطالبی هستند که ادعا می کنند، و این بر عهده مصرف کنندگان است که در مورد اثرات نامطلوب، پرچم قرمز را بالا ببرند. همچنین این به شرکت ها بستگی دارد که به این شکایات رسیدگی کنند و در صورت دریافت آنها رسیدگی کنند. (مصرف کنندگان همچنین می توانند شکایات مربوط به هر مکمل را مستقیماً به FDA گزارش کنند.)

مواد تشکیل دهنده را بخوانید. مطمئن شوید که نه تنها منبع پروتئین (مانند پروتئین آب پنیر، تخم مرغ یا نخود)، بلکه سایر مواد تشکیل دهنده را نیز یادداشت کنید تا مطمئن شوید که به هیچ یک از آنها حساس نیستید. برخی فهرست طولانی‌تری از جمله شیرین‌کننده‌های غیرمغذی مانند استویا و میوه‌های راهب یا فیبر اضافه‌شده مانند اینولین دارند که می‌تواند باعث ایجاد گاز و نفخ در برخی افراد شود.

مراقب سهمت باش ضرب المثل “دوز سم می سازد” در مورد هر چیزی که بخورید صدق می کند. پودر پروتئین در یک شیک گاه به گاه در حال حرکت ممکن است خوب باشد، اما استفاده از آن چندین بار در روز ممکن نیست. در مورد پودر F-Factor، برخی از کاربران ظاهراً آن را در طول روز در قهوه، اسموتی، مافین، وافل و حتی سس سالاد مصرف می‌کردند. این امکان وجود دارد که برای برخی افراد، مقادیر کمتری قابل تحمل باشد، اما چندین وعده غیر قابل تحمل باشد.

مراقب واکنش ها باشید پودرهای پروتئینی (مانند هر چیز دیگری که مصرف می‌کنید) می‌تواند در برخی افراد واکنش‌هایی را به همراه داشته باشد، حتی اگر محصولی دارای برچسب «تمام طبیعی» یا «ارگانیک» باشد و بدون نسخه به فروش برسد.

آیا پودرهای پروتئینی سالم هستند؟ پروتئین خود را از غذا دریافت کنید. اکثر مردم مقدار زیادی پروتئین دریافت می کنند. درست است که پروتئین با افزایش سن برای جلوگیری از کاهش توده عضلانی کلیدی است. اما پودر نباید منبع اصلی شما باشد. سعی کنید بخش عمده ای از پروتئین خود را از طریق غذاهایی مانند گوشت بدون چربی، لبنیات، آجیل و دانه ها، سویا، تخم مرغ، غلات کامل و سبزیجات دریافت کنید و همچنین تمام مواد مغذی مهم دیگر (و فواید سلامتی) را که این غذاها ارائه می دهند دریافت خواهید کرد. (منبع)پ

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...