وبلاگ

چگونه غذا بخوریم تا 100 سال زندگی کنیم

چگونه غذا بخوریم تا 100 سال زندگی کنیم : زندگی طولانی و سالم در صدر فهرست آرزوهای بیشتر مردم قرار دارد. اما چگونه می توان به آنجا رسید؟

نویسنده دن بوتنر تصمیم گرفت مستقیماً به سراغ منبع برود. او با همکاری با نشنال جئوگرافیک و مؤسسه ملی پیری، مناطقی از جهان را شناسایی کرد که مردم در آن طولانی‌ترین و سالم‌ترین زندگی را دارند، مانند ساردینیا، ایتالیا، اوکیناوا، ژاپن و لوما لیندا، کالیفرنیا.

آنها این مناطق را “مناطق آبی” نامیدند، سپس به دنبال کشف وجوه مشترک این جمعیت ها شدند. به عنوان مثال، مردم در مناطق آبی به طور طبیعی در طول روز فعال هستند، ارتباطات معناداری در جامعه خود دارند و احساس هدفمندی می کنند.

اما طبق کتاب آشپزی او به نام The Blue Zones Kitchen، رژیم غذایی آنها نیز چیزهای مشترکی دارد. در اینجا برخی از روش هایی وجود دارد که می توانید رژیم غذایی طولانی مدت آنها را برای سلامتی خود نیز مؤثر کنید:

لوبیا بخور مردم مناطق آبی به طور مرتب لوبیا می خورند – حداقل نصف فنجان هر روز. لوبیاها (مانند سیاه، گاربانزو و سفید) منبع ارزانی از پروتئین گیاهی هستند و سرشار از فیبر هستند، یک ماده مغذی که با کاهش خطر بیماری مرتبط است و برای سلامت روده مفید است.

سبزیجات چلیپایی را شامل شود. کلم بروکلی، گل کلم و کلم همگی حاوی ترکیبات طبیعی هستند که برای قلب مفید هستند و به جلوگیری از انواع سرطان کمک می کنند.

چگونه غذا بخوریم تا 100 سال زندگی کنیم

میان وعده آجیل. صد ساله‌های منطقه آبی حدود 2 اونس آجیل در روز می‌خورند – این تقریباً دو مشت کوچک است. می توانید نوع مصرفی خود (مانند پسته، گردو و بادام) را تغییر دهید تا از فواید آن بهره مند شوید. بادام زمینی یک انتخاب به خصوص مقرون به صرفه است.

بیشتر آب بنوشید. اگرچه مردم مناطق آبی نیز نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه می نوشند، اما بیشتر آب بدن شما باید از آب باشد. نوشیدنی هایی مانند نوشابه منبع شماره 1 قند افزوده برای بیشتر بزرگسالان هستند – و به هر حال بیشتر نوشیدنی های شیرین فاقد سایر مواد مغذی هستند. اگرچه شراب قرمز در برخی از مناطق آبی محبوب است، نویسندگان خاطرنشان می کنند که اگر قبلاً این کار را نکرده اید، نباید شروع به نوشیدن آن کنید.

قند کمتری دریافت کنید. مردم مناطق آبی فقط یک پنجم شکر اضافه شده ما در آمریکای شمالی می خورند. به جای خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین در طول روز، آنها تمایل دارند برای موقعیت های خاص شکر را “عمدا” بخورند.

غذاهای بدون گوشت بیشتر درست کنید. در مناطق آبی، گوشت عنصر اصلی غذا نیست. این بیشتر یک غذای جانبی یا راهی برای افزایش طعم در دستور العمل ها است. وعده های غذایی آنها عمدتاً گیاهی است و لوبیاها اغلب منبع اصلی پروتئین (یا توفو در اوکیناوا، ژاپن) هستند.

چگونه غذا بخوریم تا 100 سال زندگی کنیم : قدردانی کنید و با عزیزان غذا بخورید. یک لحظه قبل از غذا قدردانی کنید – و در حالت ایده آل، از وعده های غذایی خود در جمع خانواده و دوستان لذت ببرید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...