وبلاگ

میکروبیوم روده چیست؟

میکروبیوم روده چیست؟ زمانی که گرسنه هستید، روده‌تان می‌غرّد، وقتی حالت تهوع دارید می‌چرخد، و وقتی به آن اعتماد دارید، حکمتی را به شما ارائه می‌دهد. اما همچنین تریلیون‌ها میکروب را در خود جای داده است که نقش مهمی در سلامت شما دارند. و آنچه که هر روز می‌خورید، می‌نوشید و انجام می‌دهید روی روده‌تان تأثیر می‌گذارد، چه خوب یا بد.

“میکروبیوم روده” شما اصطلاحی است برای انواع میکروارگانیسم هایی که در دستگاه گوارش شما زندگی می کنند، در درجه اول در روده. این شامل بیش از 1000 نوع باکتری است. ما معمولاً باکتری‌ها را چیز بدی می‌دانیم، اما انواع باکتری‌های مفیدی در روده شما وجود دارند که به بدن شما کمک می‌کنند تا آنچه می‌خورید را هضم کند، ویتامین‌ها را بسازد، مواد مغذی مانند کلسیم را جذب کند و میکروب‌های مضری را که می‌توانند باعث بیماری شوند را از بین می‌برد.

ترکیب میکروبیوم روده شما به طرق بزرگ تری نیز بر سلامت شما تأثیر می گذارد و بر ایمنی شما، خطر ابتلا به بیماری و حتی وزن بدن و سلامت روان شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت و بیماری التهابی روده ممکن است تنوع میکروبی کمتری در روده خود نسبت به افراد دیگر داشته باشند. و تعادل باکتریایی که نامناسب است – به نام دیسبیوز روده – ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری برای بیماری قلبی قرار دهد.

کلید یک میکروبیوم سالم، حفظ تعادل خوب بین میکروب های مفید و مضر است. خبر خوب: در حالی که میکروبیوم روده شما در بدو تولد ایجاد می شود و تحت تاثیر ژنتیک قرار می گیرد، این یک سیستم ساکن نیست. دائماً در حال تغییر است و کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تأثیرگذاری بر آن انجام دهید.

ما در پست‌های آینده به بررسی عمیق‌تر این موضوعات خواهیم پرداخت، اما در اینجا یک آغازگر سریع در مورد راه‌هایی برای به حداکثر رساندن سلامت میکروبیوم شما آورده شده است:

میکروبیوم روده چیست؟

متناسب با فیبر: بدن شما نمی تواند فیبر را هضم کند – اما باکتری های مفید در روده شما می توانند. این باکتری ها فیبر را تجزیه می کنند تا از آن برای سوخت استفاده کنند، که به رشد آنها کمک می کند. اما اکثر آمریکایی ها فقط نیمی از فیبر مورد نیاز خود را هر روز دریافت می کنند. سعی کنید از غذاهای پرفیبر مانند بلغور جو دوسر و لوبیا استفاده کنید و نان ها و پاستاهای تهیه شده با آرد سفید را با انواع گندم کامل عوض کنید.

گیاهان بیشتری بخورید: میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر و همچنین پلی فنول هستند، ترکیبات گیاهی طبیعی که باکتری های سالم برای غذا استفاده می کنند. انواع توت ها، انگور، کنگر فرنگی و زیتون همگی سرشار از پلی فنول هستند. (قهوه، چای و شکلات تلخ هم هستند!)

غذاهای تخمیر شده را بگنجانید: غذاهای تخمیر شده برای روده مفید هستند زیرا به طور طبیعی توسط باکتری ها حفظ می شوند که میکروبیوم شما را با حشرات مفیدتری پر می کند. غذاهای تخمیر شده عبارتند از ماست، میسو، تمپه و کلم ترش.

میکروبیوم روده چیست؟ در مورد آنتی بیوتیک ها هوشمندانه عمل کنید: آنتی بیوتیک ها می توانند برای مبارزه با عفونت ضروری باشند، اما همچنین می توان از آنها بیش از حد استفاده کرد. در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها باکتری‌های مضری را که باعث بیماری می‌شوند، از بین می‌برند، در این فرآیند باکتری‌های مفید را نیز از بین می‌برند و می‌توانند ساختار میکروبیوم را مختل کنند.

یک پروبیوتیک مصرف کنید: مکمل ها می توانند سویه هایی از باکتری های خوب را منتقل کنند و به تقویت جمعیت سالم در روده شما کمک کنند. مصرف آنها در طول دوره ای از آنتی بیوتیک ها – یا اگر رژیم غذایی شما حاوی غذاهای تخمیر شده غنی از پروبیوتیک نباشد، به طور منظم بسیار ارزشمند است.

میکروبیوم روده چیست؟ غذاهای فوق فرآوری شده را محدود کنید: اینها غذاهایی هستند که چربی، شکر، سدیم، مواد افزودنی بالایی دارند و در بسته بندی عرضه می شوند (و متأسفانه حدود 60 درصد از رژیم غذایی متوسط آمریکایی ها را تشکیل می دهند). رژیم های غذایی سرشار از غذاهای فوق فرآوری شده با تغییرات ناسالم در میکروبیوم مرتبط است که می تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد. برخی از غذاهای فوق فرآوری شده یک واقعیت واقعی هستند، اما سعی کنید برای اکثر وعده‌ها و میان‌وعده‌ها، غذاهای کامل و کم فرآوری‌شده را انتخاب کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...