وبلاگ

فواید بسیار عالی آلوئه ورا

فواید بسیار عالی آلوئه ورا : صدها گیاه آلوئه ورا وجود دارد، اما آلوئه ورا در توانایی خود برای کمک به شما در داخل و خارج منحصر به فرد است. آلوئه ورا تنها شکل خوراکی آلوئه است. گیاه آلوئه ورا بومی شبه جزیره عربستان است، اما در سراسر جهان رشد می کند. این گیاه بوته ای و نوک تیز برای هزاران سال به خاطر ژل تسکین دهنده اش کشت می شود.

ژل آلوئه ورا فقط برای مشکلات پوستی خوب نیست. می توان آن را با آب مخلوط کرد تا آب آلوئه ورا که سرشار از مواد مغذی است ایجاد شود.

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا ژلی است که از برگ های گیاه آلوئه ورا بدست می آید. هزاران سال است که مردم از آن برای التیام و لطافت پوست استفاده می کنند. آلوئه همچنین از دیرباز یک درمان عامیانه برای بسیاری از بیماری ها از جمله یبوست و اختلالات پوستی بوده است. تحقیقات امروزی در مورد فواید آلوئه ورا متفاوت است و برخی شواهد نشان می دهد که می تواند باعث سرطان در حیوانات آزمایشگاهی شود.

هیچ غذایی حاوی آلوئه ورا نیست، بنابراین باید به صورت مکمل یا ژل مصرف شود. مصرف برخی از انواع آلوئه ورا ایمن تر از سایرین است و مصرف مزمن آن ممنوع است.

فواید آلوئه ورا

مواد مغذی موجود در آب آلوئه ورا می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد. بتاکاروتن یک رنگدانه زرد-قرمز است که در گیاهان آلوئه ورا یافت می شود. به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که می تواند به سلامت چشم، از جمله عملکرد شبکیه و قرنیه کمک کند.

سوزش سر دل را برطرف می کند. سوزش سر دل یک وضعیت دردناک است که شامل خروج اسید از معده و حرکت به سمت مری است. یک مطالعه اخیر نشان داده است که آب آلوئه ورا می تواند علائم سوزش سر دل را بدون هیچ گونه عوارض جانبی ناخوشایند کاهش دهد.

یبوست را درمان می کند. آب آلوئه ورا حاوی چندین ترکیب شناخته شده به عنوان ملین است. در حالی که نوشیدن آب آلوئه ورا بعید است باعث مشکلات گوارشی در افرادی با حرکات طبیعی روده شود، اما به عنوان راهی برای تسکین یبوست امیدوارکننده است.

ممکن است علائم IBS را بهبود بخشد. آب آلوئه ورا ممکن است یک درمان بالقوه برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS) باشد. این وضعیت شامل التهاب روده است که منجر به درد و سایر مسائل می شود. نشان داده شده است که آلوئه دارای خواص ضد التهابی است. در یک کارآزمایی، افراد مبتلا به IBS که آب آلوئه ورا مصرف کردند، گفتند برخی از علائم آنها بهبود یافته است. با این حال، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

تغذیه آلوئه ورا

آب آلوئه ورا منبع غنی آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. این باعث کاهش استرس اکسیداتیو در بدن شما می شود و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهد.

آب آلوئه ورا همچنین منبع عالی از موارد زیر است:

ویتامین سی
ویتامین A
ویتامین E
بتاکاروتن
اسید فولیک
کلسیم
منیزیم
مواد مغذی در هر وعده

یک وعده 8 اونس آب آلوئه ورا خالص شامل:

کالری: 8
پروتئین: کمتر از 1 گرم
چربی: کمتر از 1 گرم
کربوهیدرات: 3 گرم
فیبر: 2 گرم
شکر: کمتر از 1 گرم
آب آلوئه ورا حاوی سطوح بالایی از منیزیم است که یک ماده مغذی حیاتی برای استفاده از اعصاب و عضلات است. منیزیم با بیش از 300 واکنش آنزیمی مختلف، از جمله آنهایی که فشار خون شما را تنظیم می کنند، به بدن شما کمک می کند. همچنین به تنظیم ریتم قلب کمک می کند.

فواید بسیار عالی آلوئه ورا

موارد استفاده آلوئه ورا

فواید بسیار عالی آلوئه ورا : تحقیقات استفاده باستانی از آلوئه ورا موضعی را به عنوان درمان پوست، حداقل برای شرایط خاص، تأیید می کند. مطالعات نشان داده اند که ژل آلوئه ممکن است در درمان بیماری های پوستی موثر باشد از جمله:

پسوریازیس
سبوره
شوره سر
سوختگی های جزئی
سایش های پوستی
پوست در اثر تشعشع آسیب دیده است
زخم های تبخال
آکنه
شقاق مقعد
همچنین شواهد قوی وجود دارد که نشان می‌دهد آب آلوئه ورا که حاوی لاتکس است و از طریق دهان مصرف می‌شود یک ملین قوی است. در واقع، آب آلوئه ورا زمانی در داروهای یبوست بدون نسخه فروخته می شد. اما از آنجایی که ایمنی آلوئه ورا به خوبی تثبیت نشده بود، FDA در سال 2002 دستور داد که ملین های بدون نسخه حاوی آلوئه ورا یا فرموله شوند یا از قفسه های فروشگاه حذف شوند.

به نظر می رسد مصرف ژل آلوئه ورا به صورت خوراکی به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. همچنین ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند. نتایج مطالعات آلوئه ورا برای سایر شرایط پزشکی کمتر واضح بوده است.

چه مقدار آلوئه ورا باید استفاده کرد؟

فواید بسیار عالی آلوئه ورا : کرم ها و ژل های حاوی آلوئه ورا از نظر دوز متفاوت هستند. برخی از کرم ها برای سوختگی های جزئی فقط 0.5 درصد آلوئه ورا دارند. سایر مواردی که برای پسوریازیس استفاده می شوند ممکن است حاوی 70٪ آلوئه ورا باشند. به عنوان یک مکمل خوراکی، دوز مشخصی ندارد.

برای یبوست، برخی از 100 تا 200 میلی گرم آب آلوئه ورا – یا 50 میلی گرم عصاره آلوئه ورا – در صورت نیاز روزانه استفاده می کنند. برای دیابت روزانه 1 قاشق غذاخوری از ژل استفاده شده است. دوزهای بالای خوراکی آلوئه ورا یا لاتکس آلوئه ورا خطرناک است. از پزشک خود در مورد نحوه استفاده از آلوئه ورا راهنمایی بخواهید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...