وبلاگ

فواید زنجبیل برای سلامتی

فواید زنجبیل برای سلامتی :با میکروب ها مبارزه می کند ، برخی از ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیل تازه به بدن شما در دفع میکروب ها کمک می کند. آنها به ویژه در متوقف کردن رشد باکتری هایی مانند E.coli و شیگلا خوب هستند و همچنین ممکن است ویروس هایی مانند RSV را دور نگه دارند.

دهان شما را سالم نگه می دارد

قدرت ضد باکتریایی زنجبیل ممکن است لبخند شما را نیز درخشان کند. ترکیبات فعال موجود در زنجبیل به نام جینجرول از رشد باکتری های دهان جلوگیری می کند. این باکتری ها همان باکتری هایی هستند که می توانند باعث بیماری پریودنتال، یک عفونت جدی لثه شوند.

تهوع را آرام می کند

داستان همسران مسن ممکن است درست باشد: زنجبیل به شما کمک می کند تا درد معده را کاهش دهید، به خصوص در دوران بارداری. ممکن است با شکستن و خلاص شدن از شر گاز انباشته شده در روده کار کند. همچنین ممکن است به رفع دریازدگی یا حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی کمک کند.

درد عضلات را تسکین می دهد

زنجبیل درد عضلانی را در محل از بین نمی برد، اما ممکن است به مرور زمان درد را رام کند. در برخی از مطالعات، افرادی که درد عضلانی ناشی از ورزش داشتند و زنجبیل مصرف کردند روز بعد نسبت به کسانی که زنجبیل مصرف نکردند درد کمتری داشتند.

علائم آرتریت را کاهش می دهد

زنجبیل یک ضد التهاب است، به این معنی که تورم را کاهش می دهد. این ممکن است به ویژه برای درمان علائم آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت مفید باشد. ممکن است با مصرف خوراکی زنجبیل یا با استفاده از کمپرس یا چسب زنجبیل روی پوستتان از درد و تورم تسکین پیدا کنید.

فواید زنجبیل برای سلامتی

رشد سرطان را مهار می کند

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مولکول‌های زیست فعال موجود در زنجبیل ممکن است رشد برخی از سرطان‌ها مانند سرطان روده بزرگ، معده، تخمدان، کبد، پوست، سینه و پروستات را کاهش دهند. اما تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا این حقیقت دارد یا خیر.

قند خون را کاهش می دهد

یک مطالعه کوچک اخیر نشان داد که زنجبیل ممکن است به بدن شما در استفاده بهتر از انسولین کمک کند. مطالعات بزرگتر مورد نیاز است تا ببینیم آیا زنجبیل می تواند به بهبود سطح قند خون کمک کند یا خیر.

دردهای پریود را تسکین می دهد

گرفتگی قاعدگی گرفتید؟ پودر زنجبیل ممکن است کمک کند. در مطالعات، زنانی که 1500 میلی گرم پودر زنجبیل را یک بار در روز به مدت 3 روز در طول چرخه خود مصرف کردند نسبت به زنانی که این کار را نکردند، درد کمتری احساس کردند.

کلسترول را کاهش می دهد

یک دوز روزانه زنجبیل ممکن است به شما در مبارزه با سطوح کلسترول بد یا LDL کمک کند. در یک مطالعه اخیر، مصرف 5 گرم زنجبیل در روز به مدت 3 ماه، کلسترول LDL افراد را به طور متوسط 30 امتیاز کاهش داد.

در برابر بیماری محافظت می کند

زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان است، ترکیباتی که از استرس و آسیب به DNA بدن شما جلوگیری می کند. آنها ممکن است به بدن شما کمک کنند تا با بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های ریوی مبارزه کند، به علاوه پیری سالم را افزایش دهند.

سوء هاضمه را برطرف می کند

فواید زنجبیل برای سلامتی : اگر با سوء هاضمه مزمن که به آن سوء هاضمه نیز می گویند زندگی می کنید، زنجبیل می تواند کمی تسکین دهد. زنجبیل قبل از غذا ممکن است سیستم شما را سریع‌تر تخلیه کند و زمان کمتری برای نشستن غذا باقی بگذارد و مشکلاتی ایجاد کند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...