وبلاگ

حتما هندوانه بخورید

حتما هندوانه بخورید : مملو از لیکوپن، رنگ قرمز شاد از لیکوپن، یک آنتی اکسیدان می آید. مطالعات نشان می دهد که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان و دیابت به عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم کمک کند. هندوانه بیش از هر میوه یا سبزی دیگر – حتی گوجه فرنگی – از این ماده مغذی برخوردار است. برای افزایش لیکوپن، خربزه ای را با گوشت قرمز روشن به جای زرد یا نارنجی انتخاب کنید. و هر چه رسیده تر، بهتر است. همچنین، خربزه بدون دانه لیکوپن بیشتری نسبت به خربزه دارای دانه دارد.

برخی از رنگدانه ها به محافظت از گیاهان در برابر نور خورشید کمک می کنند. به اندازه کافی عجیب، فقط خوردن آنها ممکن است پوست شما را نیز محافظت کند – حداقل کمی. لیکوپن موجود در هندوانه ممکن است احتمال آفتاب سوختگی شما را کاهش دهد. اما این مطمئن نیست، بنابراین هر روز از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

قلب سالم تر

هندوانه سرشار از اسید آمینه ای به نام سیترولین است که ممکن است به حرکت خون در بدن کمک کند و فشار خون شما را کاهش دهد. قلب شما همچنین از مزایای تمام لیکوپن حاوی هندوانه لذت می برد. مطالعات نشان می دهد که ممکن است خطر حمله قلبی را کاهش دهد. البته، کل سبک زندگی شما بر سلامت قلب شما تأثیر می گذارد. بنابراین مطمئن شوید که ورزش می کنید، سیگار نکشید، چربی های اشباع را محدود کنید و با توصیه های پزشک خود همراه باشید.

حتما هندوانه بخورید

از مفاصل شما محافظت می کند

حتما هندوانه بخورید : هندوانه دارای یک رنگدانه طبیعی به نام بتا کریپتوکسانتین است که ممکن است از مفاصل شما در برابر التهاب محافظت کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که با گذشت زمان، احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید کاهش می‌یابد.

آسان به چشمان شما

فقط یک تکه متوسط هندوانه به شما 9 تا 11 درصد ویتامین A مورد نیاز روزانه را می دهد. این ماده مغذی یکی از کلیدهای حفظ سلامت چشم است. غذاها بهترین راه برای دریافت تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما هستند.

آبرسانی طبیعی شیرین

هندوانه آبدار 92 درصد آب است، بنابراین یک راه ساده برای کمک به هیدراته ماندن است. هر سلول در بدن شما به آب نیاز دارد. حتی یک کمبود کوچک می تواند باعث شود احساس تنبلی کنید. اگر واقعاً دچار کم آبی شوید، ممکن است آنقدر جدی شود که نیاز به دریافت مایعات از طریق IV داشته باشید.

پوست شما را تسکین می دهد

ویتامین های A، B6 و C موجود در هندوانه به پوست شما کمک می کند تا نرم، صاف و انعطاف پذیر بماند. از آنجایی که خربزه سرشار از آب است، یک ماسک صورت عالی نیز می سازد. 1 قاشق غذاخوری آب هندوانه را با همان مقدار ماست یونانی مخلوط کنید. روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا هر گونه پوست خشک و کدر از بین برود. بشویید و خشک کنید.

دندان شیرین شما را راضی می کند

یک فنجان بستنی حدود 300 کالری دریافت می کند. فقط با 45.6 کالری می توانید همین مقدار هندوانه را میل کنید. و بر خلاف بسیاری از دسرهای دیگر، این دسر بدون چربی، بدون کلسترول است و سدیم ندارد. به علاوه، آب موجود در آن به شما کمک می‌کند مدت بیشتری سیر بمانید. برای درست کردن شربت آسان، مقداری هندوانه را در مخلوط کن خود پوره کنید، کمی آهک به آن اضافه کنید و در فریزر بگذارید تا سفت شود.

تمرین شما را تقویت می کند

حتما هندوانه بخورید : محتوای بالای آب هندوانه، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه ممکن است باعث تمرین بهتر شود. همچنین سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که می تواند گرفتگی عضلات را در باشگاه کاهش دهد. می توانید آب هندوانه را بعد از عرق کردن نیز میل کنید. انجام این کار می تواند به جلوگیری از درد عضلانی کمک کند، تا زمانی که به خودتان فشار زیادی وارد نکنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...