وبلاگ

فواید دارچین برای سلامتی

فواید دارچین برای سلامتی : دارچین از پوست درخت دارچین از دیرباز هم به عنوان ادویه و هم به عنوان داروی سنتی استفاده می شده است. به عنوان یک مکمل، آن را در کپسول ها، چای ها و عصاره ها پیدا خواهید کرد. تاکنون، پزشکان آن را برای هیچ مشکلی توصیه نکرده اند. اگرچه تحقیقات احتمالات جالبی را نشان می دهد، اما کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

کاهش قند خون

چندین مطالعه روی بزرگسالان و حیوانات مبتلا به دیابت نشان داده است که دارچین می تواند به کاهش قند خون کمک کند، اگرچه دیگران نتایج مشابهی را نشان نداده اند. دانشمندان هنوز نمی دانند که دارچین چگونه ممکن است عمل کند. همچنین مشخص نیست که چه مقدار مصرف می کنید و چه مدت ممکن است نتایج ادامه داشته باشد.

افزایش متابولیسم

بر اساس یک مطالعه آزمایشگاهی، یک روغن ضروری در دارچین به نام سینامالدئید می تواند سلول های چربی شما را هدف قرار دهد و باعث شود انرژی بیشتری بسوزانند. این یک خبر هیجان انگیز برای هر کسی است که سعی در کاهش وزن دارد، اما تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است. ما راه زیادی برای رفتن داریم.

پوست بهتر

در اینترنت برای “ماسک صورت دارچین” جستجو کنید، دستور العمل های DIY زیادی خواهید یافت که ادعا می کنند با جوش و قرمزی مبارزه می کنند. چیزهای کمی برای تأیید این موضوع وجود دارد – فقط یک مطالعه کوچک نشان داد که دارچین سیلان، به طور خاص، می تواند با انواع باکتری هایی که عامل آکنه هستند مبارزه کند. یک مطالعه آزمایشگاهی کوچک دیگر نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند تولید کلاژن را تقویت کند، که ممکن است به پوست شما کمک کند جوان‌تر به نظر برسد.

کمک به درمان سرطان

در مطالعاتی که با استفاده از حیوانات یا سلول‌های رشد یافته در آزمایشگاه‌ها انجام شد، دارچین توانایی خود را در کند کردن رشد سرطان و حتی از بین بردن سلول‌های تومور نویدبخش نشان داده است. برای اینکه بدانیم دارچین، در صورت وجود، چه نقشی در درمان یا پیشگیری از سرطان دارد، به مطالعات دقیق روی انسان نیاز داریم.

فشار خون پایین

چندین مطالعه نشان می دهد که خوردن دارچین هر روز به مدت 3 ماه می تواند فشار خون سیستولیک (عدد بالا) را تا 5 امتیاز کاهش دهد. مطالعات بزرگ‌تری برای بررسی مواردی مانند آیا واقعاً کار می‌کند، چقدر باید بخوریم تا بهترین نتیجه را دریافت کنیم، و مدت زمان ماندگاری اثر مورد نیاز است. و از آنجایی که اینها افرادی بودند که پیش دیابت و دیابت نوع 2 داشتند، نمی دانیم که آیا دارچین در زمانی که مشکل قند خون ندارید، همین اثر را دارد یا خیر.

از مغز خود محافظت کنید

در یک محیط آزمایشگاهی، دارچین انباشت پروتئین مغز را که نشانه بیماری آلزایمر است، متوقف کرد. در مطالعه دیگری، موش‌هایی که دارچین مصرف می‌کردند در یک ماز آبی که برای آزمایش حافظه آنها طراحی شده بود، بهتر عمل کردند. البته، باید ببینیم که آیا این یافته‌ها در صورت آزمایش روی انسان‌ها ادامه پیدا می‌کنند یا خیر.

فواید دارچین برای سلامتی

کاهش التهاب

در یک مطالعه آزمایشگاهی اخیر که 115 غذا را مورد بررسی قرار داد، مشخص شد که دارچین یک مبارزه کننده با التهاب بود. از آنجایی که بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید با افزایش سن شایع تر می شوند، تحقیقات بیشتر می تواند از استفاده از دارچین به عنوان یک درمان طبیعی برای افراد مسن برای کمک به این نوع شرایط حمایت کند.

کاهش کلسترول

هنگامی که 60 بزرگسال در یک مطالعه کوچک هر روز حدود 1/4 قاشق چایخوری دارچین را به مدت 40 روز مصرف کردند، کلسترول LDL (“بد”) آنها کاهش یافت. تحقیقات دیگر نشان داده است که مقادیر مشابه دارچین که روزانه تا 18 هفته خورده می شود، می تواند LDL و کلسترول کل را کاهش دهد و در عین حال کلسترول HDL (“خوب”) را افزایش دهد. اما هنوز خیلی زود است که دارچین را به عنوان درمانی برای کلسترول بالا توصیه کنیم.

با باکتری ها مبارزه کنید

فواید دارچین برای سلامتی : دارچین می تواند با بسیاری از انواع باکتری هایی که افراد را بیمار می کنند مبارزه کند، از جمله سالمونلا، ای. کولی و استاف. شاید بتوان از آن به عنوان یک نگهدارنده طبیعی در غذاها و لوازم آرایشی استفاده کرد.

از شر عفونت قارچی خلاص شوید

به نظر می رسد دارچین این قدرت را دارد که قارچ کاندیدا آلبیکنس را که باعث بیشتر عفونت های قارچی واژن می شود، از بین ببرد. حداقل در آزمایشگاه کار می کند. مشخص نیست که چگونه – یا حتی اگر می توانید – از دارچین برای مبارزه یا درمان عفونت قارچی استفاده کنید.

تنظیم چرخه های قاعدگی برای PCOS

در حالی که دوز 1.5 گرم (حدود 1/2 قاشق چایخوری) دارچین را هر روز به مدت 6 ماه مصرف می کردند، زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در یک مطالعه کوچک اما به خوبی طراحی شده، قاعدگی منظم تری داشتند. با این حال، مقاومت به انسولین و سطح آندروژن آنها تغییری نکرد. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه موساکا کلاسیک
موساکا کلاسیک
طرز تهیه موساکا کلاسیک : این موساکای کلاسیک را برای...
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو : این استیفادوی یونانی را...
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی : این دستور...
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا : این سالسا گوجه فرنگی...
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی : این هورچاتا د والنسیا...
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو : این دستور...
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران : این دستور خورش...
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی : این کوفته‌های دودی...
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی : این دستور پخت مرغ...
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...