وبلاگ

حقیقت در مورد نوشیدنی های انرژی زا

حقیقت در مورد نوشیدنی های انرژی زا : نوشیدنی های انرژی زا اولین بار در دهه 1990 در ایالات متحده فروخته شد. اکنون صدها گزینه وجود دارد. محصولات مرتبط مانند تزریق انرژی، جویدن و تنقلات ساخته شده است.

شرکت‌های تولید انرژی، کودکان و نوجوانان زیر 18 سال را هدف قرار می‌دهند. دانشجویان کالج نیز از مقدار زیادی نوشیدنی انرژی‌زا استفاده می‌کنند. بسیاری از شرکت ها شناخته شده اند که محصولات را به صورت رایگان به بچه ها می دهند. برخی از نوشیدنی ها حتی طعم آب نبات دارند بنابراین بچه ها طعم آن را دوست دارند. این باعث می شود که آنها رایج تر و جذاب تر شوند. با این حال، نوشیدنی های انرژی زا می توانند باعث مشکلات سلامتی مضر شوند.

نوشیدنی های انرژی زا چیست؟

نوشابه های انرژی زا با نوشابه های گازدار و نوشیدنی های ورزشی متفاوت است. نوشابه ها مقدار کمتری کافئین دارند. نوشیدنی های ورزشی می توانند ویتامین، کربوهیدرات و قند داشته باشند. برای بازگرداندن تعادل مایعات در بدن باید آنها را بعد از یک تمرین شدید بنوشید.

اکثر نوشیدنی های انرژی زا کافئین و ویتامین ها را به عنوان مواد اصلی ذکر می کنند. این باعث می شود آنها سالم و جذاب به نظر برسند، اما این اشتباه است. نوشیدنی های انرژی زا مدعی افزایش تمرکز و بهبود عملکرد هستند. آنها حاوی بسیاری از محرک های اضافه شده هستند، مانند:

گیاهی که برای جلوگیری از خستگی و بهبود سرعت ذهن استفاده می شود. همچنین برای کاهش وزن و افزایش میل جنسی استفاده می شود. گوارانا همچنین حاوی کافئین است. این باعث می شود مقدار کل کافئین موجود در نوشیدنی انرژی زا حتی بیشتر شود.
مکملی که برای بهبود حافظه و استقامت استفاده می شود.
گیاهی که برای کمک به کاهش استرس، تقویت عضلات و بهبود استقامت استفاده می شود.
سینفرین (پرتقال تلخ). گیاهی که برای کاهش وزن استفاده می شود.
ال-کارنیتین ال تارتارات (LCLT). مکملی که برای افزایش انرژی، حافظه و سرعت استفاده می شود. همچنین برای تجزیه چربی استفاده می شود.
یربا رفیق گیاهی که برای جلوگیری از خستگی و بهبود خلق و خو استفاده می شود.
گیاهی که برای افزایش تمرکز و جلوگیری از خستگی استفاده می شود.
جانورت. گیاهی که برای کاهش استرس و بهبود خلق و خو استفاده می شود.
اینها همیشه به خودی خود مضر نیستند. وقتی با کافئین ترکیب شوند، می توانند باعث مشکلات سلامتی شوند.

چرا مهم است؟

مشکل بزرگ نوشیدنی های انرژی زا این است که کنترل کمی از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) وجود دارد. این بدان معنی است که بسیاری از مواد به طور کامل آزمایش نشده اند. همچنین هیچ قانونی روی برچسب محصولات وجود ندارد. بنابراین نوشیدنی ها ممکن است مقدار صحیح کافئین را فهرست نکنند.

نوشابه های گازدار حدود 30 میلی گرم (میلی گرم) کافئین در هر وعده دارند. قهوه حدود 100 میلی گرم کافئین در هر فنجان دارد. نوشیدنی های انرژی زا می توانند از 100 تا 400 میلی گرم کافئین در هر وعده داشته باشند.

شرکت های نوشابه های انرژی زا کمکی نمی کنند. تبلیغات آنها می تواند اجباری و غیر صادقانه باشد. برخی از تبلیغات نوید این را می دهند که نوشیدنی های انرژی زا باعث محبوبیت شما می شوند. به عنوان مثال، ردبول می گوید نوشیدنی آنها به شما بال می دهد. Rockstar از کاربران دعوت می کند تا “مانند یک راک استار” مهمانی کنند. Amp نشان می دهد که “انرژی مورد نیاز شما، طعم هایی است که می خواهید.” این ادعاها باعث می شود نوشیدنی های انرژی زا ایمن و شیک به نظر برسند.

حقیقت در مورد نوشیدنی های انرژی زا

پزشکان نگران خطرات نوشیدنی های انرژی زا هستند. عوارض جانبی بر اساس فرد، نوع و مقدار مصرف متفاوت است. واکنش ها به نوشیدنی های انرژی زا عبارتند از:

سردرد، معده درد یا اسهال
درد قفسه سینه
احساسات مضطرب یا عصبی
سرگیجه یا عدم تمرکز
ناتوانی در به خواب رفتن
افزایش وزن یا دیابت به دلیل قند و کالری نوشیدنی های انرژی زا
مسائل دندانپزشکی
همچنین در اثر مصرف نوشیدنی های انرژی زا ممکن است مشکلات سلامتی شدیدی ایجاد شود، مانند:

اعتیاد و ترک
فشار خون بالا
تشنج
مشکلات قلبی. بسیاری از افراد ضربان قلب سریع را گزارش می کنند. استفاده عمده با ضربان قلب ناهموار یا نارسایی قلبی مرتبط است. موارد نادری با مرگ مرتبط است.
کودکان تمایل بیشتری به کافئین دارند. می تواند برای رشد آنها مضر باشد. افرادی که بیماری قلبی یا آسم دارند نیز در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

مسیر بهبود سلامت

حقیقت در مورد نوشیدنی های انرژی زا : آکادمی پزشکان خانواده آمریکا (AAFP) بیان می کند که FDA باید دستورالعمل هایی را تعیین کند. برچسب ها باید استاندارد و واقعی باشند. محصولات باید آزمایش و کنترل شوند. AAFP همچنین مخالف بازاریابی و فروش محصولات انرژی به کودکان زیر 18 سال است.

تا زمانی که این اتفاق نیفتد، اقدامات احتیاطی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم. شما باید از این خطرات آگاه باشید و با فرزندان خود در مورد آنها صحبت کنید. یک رژیم غذایی سالم با خواب منظم و ورزش را ترویج دهید. افرادی که این کار را انجام می دهند باید انرژی طبیعی کافی داشته باشند. مصرف یک نوشابه انرژی زا هرازگاهی ممکن است مشکلی نداشته باشد. اما نوشیدن مداوم آنها می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد.

مدارس همچنین می توانند به مبارزه با استفاده از نوشیدنی های انرژی زا کمک کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) بیان می کند که مدارس باید فقط نوشیدنی های سالم ارائه دهند. نوشیدنی های انرژی زا نباید یک گزینه باشد. فدراسیون ملی انجمن های دبیرستان ایالتی (NFHS) همچنین بیان می کند که دانش آموزان ورزشکار نباید از نوشیدنی های انرژی زا استفاده کنند. آنها می توانند بچه ها را بیمار کنند و قادر به انجام کار نباشند. برخی از مواد موجود در نوشیدنی های انرژی زا می توانند در آزمایشات دارویی نشان داده شوند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...