وبلاگ

آنتی اکسیدان ها: آنچه باید بدانید

آنتی اکسیدان ها: آنچه باید بدانید : سلول های بدن شما هر روز با تهدیداتی روبرو می شوند. ویروس ها و عفونت ها به آنها حمله می کنند. رادیکال های آزاد همچنین می توانند به سلول ها و DNA شما آسیب برسانند. برخی از سلول ها می توانند از آسیب ترمیم شوند، در حالی که برخی دیگر نمی توانند. دانشمندان معتقدند مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد می توانند در روند پیری نقش داشته باشند. آنها همچنین ممکن است در برخی شرایط سلامتی مانند سرطان، دیابت و بیماری قلبی نقش داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به توقف یا محدود کردن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. بدن شما از آنتی اکسیدان ها برای متعادل کردن رادیکال های آزاد استفاده می کند. این باعث می شود آنها از آسیب رساندن به سلول های دیگر جلوگیری کنند. آنتی اکسیدان ها می توانند از آسیب محافظت کرده و برخی از آسیب ها را معکوس کنند. آنها همچنین ایمنی شما را تقویت می کنند.

مسیر بهبود سلامت
رادیکال های آزاد عناصر طبیعی یا ساخته دست بشر هستند. اونها می تونند … باشند:

تغذیه: یادداشت روزانه غذایی

ادامه مطلب
مواد شیمیایی که بدن شما با تبدیل غذا به انرژی تولید می کند.
سموم محیطی مانند تنباکو، الکل و آلودگی.
اشعه ماوراء بنفش از خورشید یا تخت های برنزه.
موادی که در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند.
کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به مبارزه با رادیکال های آزاد و کاهش آسیب ناشی از آنها انجام دهید. می توانید سیگار را ترک کنید، با خیال راحت در معرض نور خورشید قرار بگیرید و سالم غذا بخورید. آنتی اکسیدان ها نیز ممکن است کمک کنند. بدن شما مقداری آنتی اکسیدان تولید می کند. بهترین راه برای دریافت آنتی اکسیدان های اضافی از طریق برخی غذاها و ویتامین ها است. آنتی اکسیدان های رایج عبارتند از:

ویتامین A
ویتامین سی
ویتامین E
بتاکاروتن
لیکوپن
لوتئین
سلنیوم

آنتی اکسیدان ها: آنچه باید بدانید

آنتی اکسیدان ها: آنچه باید بدانید : شما می توانید بیشتر این آنتی اکسیدان ها را با خوردن یک رژیم غذایی سالم دریافت کنید. این شامل ترکیبی از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ است. غلات کامل، دانه ها و آجیل نیز مواد مغذی خوبی را فراهم می کنند.

ویتامین A در شیر، کره، تخم مرغ و جگر وجود دارد.
ویتامین C در بیشتر میوه ها و سبزیجات وجود دارد. میوه هایی مانند انواع توت ها، پرتقال، کیوی، طالبی و پاپایا آنتی اکسیدان های ضروری را تامین می کنند. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، گل کلم، کلم بروکسل و کلم پیچ نیز انتخاب های خوبی هستند.
ویتامین E در برخی مغزها و دانه ها وجود دارد. به عنوان مثال، بادام، تخمه آفتابگردان، فندق و بادام زمینی حاوی ویتامین E هستند. همچنین می توان آن را در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم پیچ و همچنین روغن سویا، آفتابگردان، ذرت و کانولا یافت.
بتاکاروتن در میوه ها و سبزیجات با رنگ روشن وجود دارد. میوه هایی مانند هلو، زردآلو، پاپایا، انبه و طالبی بخورید. سبزیجاتی مانند هویج، نخود فرنگی، کلم بروکلی، کدو حلوایی و سیب زمینی شیرین بخورید. همچنین در برخی از سبزیجات برگ سبز مانند سبزی چغندر، اسفناج و کلم پیچ وجود دارد.
لیکوپن در بسیاری از میوه ها و سبزیجات صورتی و قرمز وجود دارد. این شامل گریپ فروت صورتی، هندوانه، زردآلو و گوجه فرنگی است.
لوتئین در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم سبز و کلم پیچ وجود دارد. همچنین می توانید آن را در کلم بروکلی، ذرت، نخود فرنگی، پاپایا و پرتقال پیدا کنید.
سلنیوم در پاستا، نان و غلات از جمله ذرت، گندم و برنج وجود دارد. می توانید آن را در محصولات حیوانی مانند گوشت گاو، ماهی، بوقلمون و مرغ پیدا کنید. همچنین می توانید آن را در بسیاری از مغزها، حبوبات، تخم مرغ و پنیرها پیدا کنید.
هر آنتی اکسیدان ترکیب شیمیایی متفاوتی دارد. هر کدام فواید سلامتی متفاوتی را ارائه می دهند. مصرف بیش از حد یک آنتی اکسیدان می تواند مضر باشد. قبل از تغییر رژیم غذایی یا مصرف مکمل ها با پزشک خود صحبت کنید.

مواردی که باید در نظر بگیرید
پزشکان مصرف یک رژیم غذایی متعادل که شامل میوه ها و سبزیجات تازه است را توصیه می کنند. بسیاری از محصولات دارای آنتی اکسیدان های طبیعی هستند. همچنین حاوی مواد معدنی مهم، فیبر و ویتامین های دیگر است. تغذیه سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها کمک کند. با این حال، آنتی اکسیدان ها به تنهایی از بیماری های مزمن جلوگیری نمی کنند.

برخی از افراد مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی را انتخاب می کنند. با این حال، بسیاری از آنها متعادل نیستند. آنها همچنین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید یا تنظیم نمی شوند. این بدان معنی است که مواد تشکیل دهنده و دوز پیشنهادی ذکر شده در بطری ممکن است صحیح نباشد.

بدن شما به روش های مختلف به آنتی اکسیدان ها پاسخ می دهد. برخی از آنها می توانند خطرات سلامتی یا اثرات منفی بر سلامت شما داشته باشند. به عنوان مثال، افرادی که سیگار می کشند در خطر ابتلا به سرطان ریه هستند. مصرف دوزهای بالای بتاکاروتن می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها: آنچه باید بدانید : قبل از مصرف دوزهای بالای آنتی اکسیدان با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید در صورت وجود چه مکمل هایی برای شما مناسب هستند.

سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید
چه آنتی اکسیدان های دیگری می توانم در غذا پیدا کنم؟
سعی کنم روزانه چند آنتی اکسیدان مصرف کنم؟
چگونه بفهمم چه نوع آنتی اکسیدانی برای من مفید است؟
اگر سیگاری هستم باید مکمل های آنتی اکسیدانی مصرف کنم؟
اگر قبلا سرطان داشته باشم، آیا باید مکمل های آنتی اکسیدانی مصرف کنم؟ (منبع)

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...