وبلاگ

نکاتی برای بهبود سلامتی

نکاتی برای بهبود سلامتی : تغذیه خوب یکی از کلیدهای یک زندگی سالم است. با رعایت یک رژیم غذایی متعادل می توانید سلامت خود را بهبود ببخشید. شما باید غذاهای حاوی ویتامین و مواد معدنی بخورید. این شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات و منبع پروتئین است.

سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا مشکل سلامتی یا عامل خطر مانند فشار خون بالا، دیابت یا کلسترول بالا دارید؟
آیا پزشک به شما گفته است که می توانید با تغذیه بهتر وضعیت خود را بهبود ببخشید؟
آیا دیابت، سرطان، بیماری قلبی یا پوکی استخوان در خانواده شما وجود دارد؟
آیا اضافه وزن دارید؟
آیا در مورد غذاهایی که باید بخورید یا اینکه آیا باید ویتامین مصرف کنید سوالی دارید؟
آیا غذاهای فرآوری شده و فست فود زیاد می خورید؟
آیا فکر می کنید از دیدن یک متخصص تغذیه یا فردی که در زمینه مشاوره تغذیه تخصص دارد، سود خواهید برد؟
جراحی برای چاقی
اگر پاسخ شما به هر یک از آنها مثبت است، در مورد سلامت خود با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است برای تغذیه بهتر نیاز به بهبود عادات غذایی خود داشته باشید

مسیر بهبود سلامت

تغییر عادات غذایی ممکن است سخت باشد. به تمرکز روی تغییرات کوچک کمک می کند. در صورت ابتلا به بیماری هایی که ممکن است با چیزهایی که می خورید یا می نوشید بدتر شوند، ایجاد تغییرات در رژیم غذایی شما نیز ممکن است مفید باشد. علائم بیماری هایی مانند بیماری کلیوی، عدم تحمل لاکتوز و بیماری سلیاک همگی می توانند از تغییرات در رژیم غذایی سود ببرند. در زیر پیشنهاداتی برای بهبود سلامتی شما آورده شده است. حتماً با پزشک خود در تماس باشید تا او از وضعیت شما مطلع شود.

نکاتی برای بهبود سلامتی : نقاط قوت و ضعف را در رژیم فعلی خود بیابید. آیا هر روز 4-5 فنجان میوه و سبزیجات می خورید؟ آیا کلسیم کافی دریافت می کنید؟ آیا غلات کامل و غذاهای پرفیبر می خورید؟ اگر چنین است، شما در مسیر درستی هستید! ادامه بده اگر نه، این غذاها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.
با نوشتن آنچه که هر روز می خورید و می نوشید، میزان غذای مصرفی خود را پیگیری کنید. این رکورد به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را ارزیابی کنید. خواهید دید که آیا نیاز به خوردن بیشتر یا کمتر از گروه های غذایی خاص دارید.
به این فکر کنید که از یک متخصص تغذیه کمک بخواهید. آنها می توانند به شما در پیروی از یک رژیم غذایی خاص کمک کنند، به خصوص اگر مشکل سلامتی دارید.
تقریباً همه می توانند از کاهش چربی های ناسالم سود ببرند. اگر در حال حاضر مقدار زیادی چربی می خورید، متعهد شوید که عادت های خود را کاهش داده و تغییر دهید. چربی های ناسالم شامل مواردی مانند: گوشت مرغ تیره. پوست مرغ؛ برش های چرب گوشت خوک، گوشت گاو و بره؛ و غذاهای لبنی پرچرب (شیر کامل، کره، پنیر). راه های کاهش چربی های ناسالم عبارتند از:

گوشت را به جای سرخ کردن، بپزید، کبابی کنید یا آب پز کنید. قبل از پختن مرغ یا بوقلمون پوست آن را جدا کنید. حداقل هفته ای یکبار ماهی بخورید.
چربی اضافی را کاهش دهید. این شامل کره روی نان، خامه ترش روی سیب زمینی پخته شده و سس سالاد است. از نسخه های کم چرب یا بدون چربی این غذاها استفاده کنید.
همراه با وعده های غذایی و به عنوان میان وعده میوه و سبزیجات فراوان بخورید.
قبل از خرید مواد غذایی، برچسب های تغذیه ای روی آنها را بخوانید. اگر در مورد برچسب ها به کمک نیاز دارید، از پزشک یا متخصص تغذیه خود بپرسید.
وقتی بیرون غذا می خورید، مراقب چربی های پنهان و اندازه های بزرگتر باشید.
هیدراته ماندن برای سلامتی مهم است. نوشیدنی های بدون کالری یا کم کالری مانند آب یا چای بنوشید. نوشیدنی های شیرین مقدار زیادی شکر و کالری به رژیم غذایی شما اضافه می کنند. این شامل آب میوه، نوشابه، نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا، شیر شیرین یا طعم دار، و چای سرد شیرین شده است.
مواردی که باید در نظر بگیرید
تغذیه متعادل و ورزش منظم برای سلامتی شما مفید است. این عادات می توانند به کاهش وزن یا حفظ وزن کمک کنند. سعی کنید اهداف واقع بینانه تعیین کنید. اهداف شما می تواند شامل ایجاد برخی از تغییرات کوچک رژیم غذایی ذکر شده در بالا یا پیاده روی روزانه باشد.

پزشکان و متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که عادات غذایی سالم را به جای پیروی از رژیم‌های غذایی معمولی، بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید. نکات تغذیه ای و رژیم های غذایی از منابع مختلف می تواند گمراه کننده باشد. چند نکته مهم که باید به خاطر بسپارید:

نکاتی برای بهبود سلامتی : رژیم های غذایی مد روز راه حل نیستند. رژیم‌های معمولی یا کوتاه‌مدت ممکن است به کاهش وزن سریع کمک کنند. با این حال، نگه داشتن آنها سخت است و ممکن است ناسالم باشند.
تغذیه خوب در یک قرص به دست نمی آید. سعی کنید در عوض غذاهای متنوعی بخورید. بدن شما بیشترین سود را از غذاهای کامل سالم می برد. فقط ویتامین هایی را مصرف کنید که پزشکتان تجویز کرده است.
برنامه ها یا محصولات رژیمی می توانند شما را با ادعاهای خود گیج کنند. اکثر افرادی که در این تبلیغات حضور دارند در ازای تاییدیه های خود پول دریافت می کنند. آنها در مورد عوارض جانبی، مشکلات یا وزن مجدد صحبت نمی کنند.
سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید
از هر گروه غذایی چند وعده بخورم؟
اگر من در رژیم غذایی سختی مانند گیاهخواری یا وگان هستم، چگونه می توانم سلامت خود را بهبود بخشم؟
آیا عادات غذایی خاصی وجود دارد که باید برای وضعیت سلامتی خود رعایت کنم؟ (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...