وبلاگ

مواد غذایی و تغذیه سالم

مواد غذایی و تغذیه سالم : آشپزی سالم : غذای خوب یکی از لذت های بزرگ زندگی است. و برای بیشتر افراد، وعده های غذایی در قلب زندگی خانوادگی و جشن ها قرار دارد. آیا می خواهید غذاهای رضایت بخش و سالمی درست کنید که به محافظت از خانواده شما در برابر بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی کمک کند؟

البته شما این کار را می کنید. بنابراین از غذاهای پر کالری، چرب و نمکی و غذاهای بسیار فرآوری شده دوری کنید.

روش‌های آشپزی سالم مانند پخت، کباب کردن و تفت دادن را آزمایش کنید. نکات مهم ایمنی مواد غذایی، دستور پخت غذا و موارد دیگر را بیاموزید. و سپس از دانستن اینکه مهارت‌های جدید آشپزی سالم شما به کاهش خطر مشکلات سلامتی خانواده‌تان کمک می‌کند لذت ببرید.

منوهای سالم و استراتژی های خرید : اگر شما هم مانند اکثر افراد هستید، به دنبال راه هایی برای درست کردن وعده های غذایی سالم تر و در عین حال فریبنده هستید. با مرور دستور العمل های سالم به صورت آنلاین و در کتاب های آشپزی، آب میوه های خود را برای برنامه ریزی منوهای سالم به جریان بیاندازید.

برای تهیه منوهای سالم خود، باید مواد سالمی در دسترس داشته باشید. استراتژی های خرید شما باید بر روی غذاهای تازه و فرآوری نشده متمرکز شود. این بدان معناست که زمان بیشتری را در بخش محصولات صرف کنید، جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات را ذخیره کنید. حواستان به غلات کامل و لبنیات کم چرب نیز باشد.

یکی دیگر از استراتژی های کلیدی خرید – در راهروهای میان وعده و آب نبات معطل نشوید. همچنین حتماً در طول فصل رشد به بازار کشاورزان سری بزنید تا ببینید چه محصولات محلی در دسترس است.

اصول تغذیه

آیا احساس می کنید نمی توانید از آخرین اخبار تغذیه مطلع شوید زیرا همیشه در حال تغییر هستند؟ در حالی که درست است که آنچه در مورد تغذیه و رژیم غذایی شناخته شده است در حال تکامل است، برخی از اصول تغذیه وجود دارد که می تواند به شما در مرتب کردن آخرین تحقیقات و توصیه ها کمک کند.

اصول تغذیه به خوردن انواع غذاهای سالم که از سلامت شما حمایت می کنند خلاصه می شود.

آیا می خواهید از اصول تغذیه فراتر بروید؟ با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید تا توصیه های غذایی شخصی را که مطابق با آن رعایت می شود، دریافت کنید

مکمل های غذایی

مکمل های غذایی مکمل یک رژیم غذایی سالم هستند نه جایگزین آن. اگر به طور کلی سالم هستید و غذاهای متنوعی می خورید، احتمالاً نیازی به مکمل های غذایی ندارید.

با این حال، در موارد خاص، غذاهای غنی شده و مکمل های غذایی ممکن است در تامین یک یا چند ماده مغذی مفید باشند. به عنوان مثال، به زنانی که باردار هستند یا امیدوارند باردار شوند، توصیه می‌شود از ویتامین‌های حاوی اسید فولیک قبل از تولد استفاده کنند.

همچنین اگر به اندازه کافی غذاهای سالم نمی خورید یا غذاهای متنوع سالم نمی خورید – به خصوص اگر یک بیماری زمینه ای دارید، ممکن است بخواهید یک مکمل غذایی را در نظر بگیرید.

با پزشک یا متخصص تغذیه در مورد اینکه آیا مکمل های غذایی ممکن است برای شما مناسب باشند صحبت کنید. حتماً در مورد عوارض جانبی احتمالی مکمل های غذایی که در نظر دارید بپرسید – و اینکه آیا آنها با داروهایی که مصرف می کنید تداخل دارند یا خیر.

رژیم های غذایی سالم
توسط کارکنان کلینیک مایو
آیا می خواهید یک رژیم غذایی سالم اتخاذ کنید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ همانطور که رژه رژیم های غذایی سالم را در مجلات و کتاب های آشپزی در نظر می گیرید، حتما به دنبال یکی از این موارد باشید:

مواد غذایی و تغذیه سالم : شامل انواع غذاها از گروه های غذایی عمده: میوه ها; سبزیجات؛ غلات کامل؛ محصولات لبنی کم چرب و پروتئین بدون چربی، از جمله لوبیا و سایر حبوبات، آجیل و دانه ها؛ و چربی های سالم
دستورالعمل هایی برای انتخاب مقدار غذا از هر گروه ارائه می دهد
شامل غذاهایی است که می توانید در خواربار فروشی محلی خود پیدا کنید – به جای اقلام فروشگاه تخصصی یا لذیذ
متناسب با سلیقه، سبک زندگی و بودجه شما
همچنین با پزشک خود در مورد خطرات سلامتی خود صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر فشار خون بالا دارید، ممکن است پزشک توصیه کند که نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری
طرز تهیه تورتیلا چوریزو، سیب زمینی و جعفری : این بهتر...
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی
طرز تهیه بادمجان شکم پر اسپانیایی : دستور غذای بادمجان...
املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...