وبلاگ

چربی های ترانس (چربی های بد)

چربی های ترانس (چربی های بد) : چربی های ترانس نوعی اسید چرب هستند که در غذاهایی که می خوریم یافت می شوند. اسیدهای چرب منبع انرژی برای بدن شما هستند. برخی از انواع اسیدهای چرب سالم هستند. مقادیر متوسط چربی های اشباع نشده چندگانه و چربی های تک غیراشباع به رژیم غذایی شما کمک می کند. این شامل دانه ها، آجیل ها، چربی های حیوانی و روغن های میوه، سبزیجات و ماهی است. با این حال، چربی  ترانس و اشباع شده انواع بد اسیدهای چرب هستند. چربی  ترانس از تبدیل روغن های مایع به چربی های جامد ساخته می شوند. ارزان هستند و ماندگاری بالایی دارند. بیشتر غذاهای فرآوری شده و محصولات پخته شده تجاری دارای چربی ترانس هستند.

چربی‌های ترانس سطح کلسترول بد (به نام لیپوپروتئین با چگالی کم یا LDL) را افزایش می‌دهند. آنها سطح کلسترول خوب (به نام لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL) را کاهش می دهند. خوردن چربی ترانس باعث افزایش وزن می شود. همچنین خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، دیابت نوع 2 و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می دهد.

در حالت ایده آل، شما باید روزانه 0 گرم چربی ترانس دریافت کنید. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که کمتر از 25 تا 30 درصد کالری روزانه شما از چربی ها تامین شود. از این تعداد، کمتر از 1٪ باید از چربی  ترانس باشد. یک رژیم غذایی روزانه 2000 کالری باید کمتر از 2 گرم چربی ترانس داشته باشد.

تغذیه برای کاهش وزن: آنچه باید در مورد مد بدانید
رژیم های غذایی

ادامه مطلب
ترانس به طور طبیعی در مواد غذایی مانند شیر، کره و گوشت حیوانات وجود دارد. این چربی ها کمتر برای سلامتی مضر هستند. بدترین نوع آن در فست فودها، غذاهای سرخ شده و میان وعده ها رخ می دهد. همچنین باید از  ترانس موجود در محصولات پخته شده تجاری اجتناب کنید. ترانس بد در موارد زیر یافت می شوند:

چربی های ترانس (چربی های بد)

مارگارین
کوتاه کردن
کراکر
بیسکویت ها
چیپس
کیک، پای و دونات
سس سالاد
غذای یخ زده

مواردی که باید در نظر گرفت

رژیم غذایی خود را برای جلوگیری از چربی های ترانس بد برنامه ریزی کنید. برای شروع، تمام برچسب‌های مربوط به تغذیه را برای چربی‌های ترانس بررسی کنید. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) از شرکت ها می خواهد که آن را فهرست کنند. با این حال، فهرست 0 گرم در هر وعده ممکن است حاوی چربی ترانس باشد. اگر محصول حاوی کمتر از 0.5 گرم در هر وعده باشد، یک شرکت می تواند 0 گرم را فهرست کند. این را در نظر داشته باشید. همچنین می‌توانید به دنبال بسته‌بندی بگردید که عبارت «بدون چربی ترانس» نوشته شود. از کلمات “روغن هیدروژنه” یا “روغن نیمه هیدروژنه” نیز برای نشان دادن چربی های ترانس استفاده می شود.

وقتی بیرون غذا می خورید، قبل از سفارش در مورد چربی های ترانس بپرسید. سعی کنید به جای غذاهای فرآوری شده یا بسته بندی شده، میوه ها و سبزیجات بیشتری بخورید. میوه ها و سبزیجات غذاهای کاملی هستند که به طور طبیعی فاقد چربی ترانس هستند. محصولات لبنی پرچرب را با محصولات بدون چربی یا کم چرب جایگزین کنید.

همچنین می توانید مقدار کمی از غذاهای حاوی اسیدهای چرب سالم مصرف کنید. چربی های تک غیراشباع در بسیاری از روغن های مایع وجود دارند. این شامل روغن های گیاهی، زیتون، کانولا، بادام زمینی، آفتابگردان و کنجد است. می توانید آووکادو، کره بادام زمینی، آجیل و دانه ها را در حد اعتدال مصرف کنید. چربی های چند غیر اشباع در انواع دیگر روغن های مایع وجود دارند. این شامل روغن سویا، ذرت و گلرنگ است. می توانید ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و قزل آلا بخورید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...