وبلاگ

اطلاعاتی درباره پروبیوتیک

اطلاعاتی درباره پروبیوتیک : پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده و سالم (باکتری ها و مخمرها) هستند که در روده شما یافت می شوند. پروبیوتیک ها در برخی غذاها و مکمل های غذایی موجود هستند. کارشناسان معتقدند که این باکتری ها با محدود کردن رشد باکتری های “ناسالم” به شما کمک می کنند تا سیستم گوارشی سالمی داشته باشید.

مسیری برای بهبود سلامتی
استفاده از پروبیوتیک ها به سلامت دستگاه گوارش مربوط می شود. اگرچه برخی از پروبیوتیک ها در مطالعات تحقیقاتی امیدوارکننده بوده اند، شواهد علمی قوی برای حمایت از کاربردهای خاص پروبیوتیک ها برای شرایط سلامتی وجود ندارد. شواهدی وجود دارد که پروبیوتیک ها ممکن است در کاهش یا پیشگیری از اسهال ناشی از عفونت ها و آنتی بیوتیک ها مفید باشند. آنها همچنین ممکن است علائم سندرم روده تحریک پذیر را بهبود بخشند. تا آنجا که به سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مربوط می شود، بسته به کاربرد مورد نظر یک محصول پروبیوتیک، ممکن است به عنوان یک مکمل غذایی، یک ماده غذایی یا یک دارو تنظیم شود. محصولات پروبیوتیک در حال حاضر برای درمان بیماری یا وضعیت سلامتی تایید نشده اند.

آیا پروبیوتیک ها بی خطر هستند؟
پروبیوتیک ها مشابه میکروارگانیسم های “خوب” یا “سالم” هستند که در حال حاضر در سیستم گوارش شما زندگی می کنند. مطالعات پزشکی نشان نداده است که پروبیوتیک ها برای افراد سالم مضر هستند. با این حال، افرادی که بسیار بیمار هستند و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید در خوردن یا نوشیدن محصولات پروبیوتیک یا مصرف مکمل های پروبیوتیک محتاط باشند.

مجله غذا و فعالیت

ادامه مطلب
عوارض جانبی رایج مصرف پروبیوتیک ها ممکن است شامل گاز و نفخ باشد. در حالی که این عوارض معمولاً خفیف و موقت هستند، عوارض جانبی جدی‌تر اما نادر شامل واکنش‌های آلرژیک به پروبیوتیک‌ها یا مواد موجود در غذا یا مکمل است.

قبل از شروع مصرف پروبیوتیک ها یا هر نوع مکمل غذایی با پزشک خانواده خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما بگویند که آیا یک مکمل پروبیوتیک بر شرایط پزشکی شما تأثیر می گذارد یا خیر. در صورت مصرف هر گونه نسخه، داروهای بدون نسخه (OTC) یا سایر مکمل های غذایی، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

اطلاعاتی درباره پروبیوتیک

پروبیوتیک ها چگونه در دسترس هستند؟
غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی پروبیوتیک هستند عبارتند از:

نوشیدنی های سویا
ماست
شیر اسیدوفیلوس (شیر معمولی غنی شده با سویه سالم باکتری)
اب دوغ
برخی از پنیرهای نرم (مثلاً گودا)
میسو (خمیر سویای تخمیر شده)
تمپه (کیک تخمیر شده سویا)
کفیر (نوشیدنی حاصل از تخمیر شیر گاو)
کیمچی (سبزیجات تخمیری تند)
کلم ترش غیر پاستوریزه
به دنبال برچسب‌هایی باشید که «فرهنگ‌های فعال زنده» را مشخص می‌کنند یا نام کامل باکتری را روی برچسب تغذیه‌ای درج می‌کنند. انواع مختلفی از پروبیوتیک ها یا سویه های مختلف موجود است. بیشتر اینها از انواع لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم هستند. به عنوان مثال، لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس نوعی پروبیوتیک است که در ماست و محصولات سویا یافت می شود. پروبیوتیک ها نیز به عنوان مکمل های غذایی در کپسول ها، قرص ها، پودرها و مایعات موجود هستند. یکی از مکمل های رایج مورد استفاده اسیدوفیلوس است.

مواردی که باید در نظر گرفت
بسیاری از کارشناسان به شما خواهند گفت که هیئت منصفه هنوز در مورد پروبیوتیک ها حاضر نیست. خوردن غذاهای حاوی پروبیوتیک به طور کلی برای اکثر افراد سالم بی خطر است. افراد دیگر باید از پروبیوتیک ها دوری کنند. این افراد شامل افرادی است که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، از جمله افرادی که سرطان دارند یا کسانی که باید نگران عفونت باشند.

مکمل های پروبیوتیک نیازی به تایید FDA ندارند. این بدان معنی است که آنها مانند داروهای تجویزی تنظیم نمی شوند. مکمل ها نیازی به تست ایمنی مشابه داروهای تحت نظارت ندارند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد
هنگام شروع غذا خوردن یا مصرف پروبیوتیک، داشتن مقداری گاز و نفخ غیرعادی نیست. اینها باید ظرف چند روز از بین بروند. اگر این کار را نکردند، با پزشک خود تماس بگیرید. سایر عوارض جانبی نادر هستند، به خصوص اگر سالم باشید. با این حال، اگر شروع به تجربه درد شدیدتر شکم یا مدفوع غیر طبیعی کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج
طرز تهیه سالمون دودی داغ، گنوکی و اسفناج : به لطف موادی...
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی
طرز تهیه گنوکی کره سیر با کلم بروکلی : این گنوکی با...
طرز تهیه گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی
طرز تهی گنوکی خامه ای با بیکن و نخود فرنگی : این پارمزان...
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما
طرز تهیه گنوکی سرخ شده با لوبیا و ژامبون پارما : این...
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج
طرز تهیه گنوچی با نخود، پستو و اسفناج : با دستور پخت...
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا 
طرز تهیه گنوکی با قارچ و کره پاپریکا این دستور العمل...
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای
گنوکی ریحان با کدو سبز و کره قهوه ای : این دستور العمل...
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی
طرز تهیه تارتاتین فرانسوی : این تارت های کوچک را درست...
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی
طرز تهیه بوقلمون فرانسوی : بوقلمون ما را درست کنید،...
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو
طرز تهیه کروسان گرویر، انجیر و پروشوتو : این کروسان‌های...