وبلاگ

نکات تغذیه ای برای کودکان

نکات تغذیه ای برای کودکان : امروزه بسیاری از کودکان و خانواده ها برنامه های شلوغی دارند. اینها نشستن هر روز به وعده های غذایی خانگی را سخت می کند. رژیم غذایی بسیاری از بچه ها شامل مقدار زیادی غذای راحت و بدون غذا است. اما این غذاها می توانند ناسالم باشند. آنها می توانند بر سلامت کودک شما تأثیر منفی بگذارند. برخی از مشکلات ناشی از تغذیه ناسالم می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد. آنها حتی می توانند به بیماری های مادام العمر تبدیل شوند.

تغذیه سالم فواید زیادی برای کودکان دارد. می تواند:

انرژی آنها را تثبیت کنید
ذهن آنها را بهبود بخشد
روحیه آنها را یکنواخت کنید
به آنها در حفظ وزن سالم کمک کنید
کمک به پیشگیری از شرایط سلامت روان، از جمله افسردگی، اضطراب و ADHD
جراحی برای چاقی

نکات تغذیه ای برای کودکان

به علاوه، داشتن یک رژیم غذایی سالم و تمرکز بر تغذیه از ساده ترین و مهم ترین راه ها برای جلوگیری از شروع بیماری است. تغذیه سالم می تواند به پیشگیری از بسیاری از بیماری های مزمن کمک کند. اینها عبارتند از چاقی، بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2.

اگر عادات غذایی سالم را در کودکی یاد بگیرید، احتمالاً با شما باقی می ماند. به همین دلیل مهم است که از هم اکنون عادات خوب را به فرزندان خود بیاموزید. این به آنها کمک می کند تا از این الگوهای غذایی پیروی کنند. این به آنها کمک می کند تا در کودکی یا بزرگسالی از ابتلا به بیماری های مزمن مانند موارد ذکر شده در بالا جلوگیری کنند.

مسیر بهبود سلامت
راه های زیادی وجود دارد که می توانید به فرزندان خود در تغذیه سالم آموزش دهید و از آنها حمایت کنید. آنها عبارتند از:

با صبحانه شروع کنید
خوردن یک صبحانه متعادل با پروتئین راهی عالی برای کودک شما برای شروع روز است. پروتئین می تواند به آنها کمک کند تا مدت بیشتری سیر بمانند. حتی می تواند به کاهش وزن نوجوانان کمک کند.

صبح ها می تواند پر از هیجان باشد. یکی از اینها را برای یک صبحانه سالم و در حال حرکت امتحان کنید:

ساندویچ تخم مرغ روی نان سبوس دار
ماست یونانی
کره بادام زمینی روی نان تست سبوس دار
تخم مرغ آب پز سفت، نان تست و یک سیب
وعده های غذایی را در اولویت قرار دهید
نشستن پشت میز به عنوان یک خانواده بخش مهمی از ایجاد عادات غذایی سالم است. اما این چیزی فراتر از صرف غذا خوردن با هم است. زمان غذا نیز فرصتی است برای:

نکات تغذیه ای برای کودکان : آسایش فرزندان خود را فراهم کنید. بچه ها در روال عادی رشد می کنند. دانستن اینکه آنها به طور منظم شام یا سایر وعده های غذایی را با خانواده خود می خورند به آنها کمک می کند احساس امنیت کنند.
با بچه هایتان صحبت کنید به آنچه در زندگی آنها می گذرد علاقه نشان دهید. به آنها بگویید در مال شما چه می گذرد. روابط قوی تری بین اعضای خانواده خود ایجاد کنید.
عادات غذایی آنها را زیر نظر بگیرید. بچه های بزرگتر و نوجوانان زمان بیشتری را صرف غذا خوردن در مدرسه یا خانه دوستان می کنند. از این زمان برای تماشای آنچه و چگونه می خورند استفاده کنید. ببینید آیا کاری وجود دارد که می توانید برای تشویق عادات بهتر انجام دهید.
برای فرزند خود الگو قرار دهید. اگر خودتان غذاهای سالم تهیه کرده و بخورید، فرزندتان نیز سالم‌تر می‌خورد. از کالری شماری وسواس گونه خودداری کنید. درباره خودت منفی صحبت نکن فرزند شما می تواند همین نگرش را اتخاذ کند. این می تواند منجر به ایجاد مشکلات تصویر بدن یا ارتباط منفی با غذا شود.
بچه ها را درگیر کنید
از فرزندانتان بخواهید در خرید مواد غذایی و انتخاب غذاهایی که می خواهید بخورید به شما کمک کنند. به آنها بیاموزید که چگونه برچسب مواد غذایی را بخوانند تا از مواد مغذی موجود در غذاهایی که انتخاب می کنند مطلع شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند به اصلاح وعده‌های غذایی کمک کنند و بر آنچه می‌خورند مالکیت بیشتری داشته باشند.

یکی دیگر از راه های سرگرم کننده برای مشارکت دادن فرزندتان، کاشت باغ است. پرورش برخی از میوه ها، سبزیجات و گیاهان مورد علاقه شما می تواند درس های ارزشمندی به کودکان بیاموزد. کاشت، نگهداری و برداشت غذای خود راضی کننده است. این می تواند یک تجربه رضایت بخش برای کودکان و بزرگسالان باشد.

تغییرات کوچکی را به سمت غذاهای سالم تر انجام دهید
شما مجبور نیستید کل برنامه غذایی خود را تغییر دهید. چند جایگزین برای اقلام ناسالم در یخچال یا انباری خود پیدا کنید. به آرامی شروع به افزودن بیشتر کنید تا زمانی که انتخاب های غذایی سالم تری را انتخاب کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی
طرز تهیه املت اسپانیایی : این املت اسپانیایی را درست...
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی
طرز تهیه قهوه اسپانیایی : آیا می خواهید در مورد فرهنگ...
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی
طرز تهیه نیمرو اسپانیایی : این دستور العمل را برای...
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی
طرز تهیه ماهی خال خالی اسپانیایی : این دستور پخت ماهی...
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...