وبلاگ

کلسیم مورد نیاز بدن

کلسیم مورد نیاز بدن : کلسیم یک ماده معدنی در بدن شماست که در بسیاری از غذاها نیز یافت می شود. بیشتر کلسیم بدن شما در استخوان ها و دندان ها قرار دارد. همچنین در خون، ماهیچه‌ها، سایر بافت‌های بدن و مایع بین سلول‌های شما کلسیم وجود دارد.

مسیر بهبود سلامت

شما به کلسیم نیاز دارید تا استخوان ها و دندان های خود را در طول زندگی سالم و قوی نگه دارید. بدن شما همچنین از کلسیم برای موارد زیر استفاده می کند:

به رگ های خونی و ماهیچه ها کمک کنید تا به درستی کار کنند
کمک به ترشح هورمون ها و آنزیم هایی که بدن شما را به درستی کار می کند
به اعصاب خود کمک کنید تا پیام ها را به سراسر بدن منتقل کنند
به کنترل مواد مغذی مهم مانند منیزیم، فسفر و پتاسیم کمک کنید
تغذیه برای ورزشکاران

کلسیم مورد نیاز بدن : بدن شما نمی تواند کلسیم بیشتری بسازد. بنابراین، برای شما مهم است که کلسیم مورد نیاز آن را تامین کنید. مقدار کلسیم مورد نیاز روزانه شما به سن، جنسیت و عوامل دیگر بستگی دارد. به عنوان مثال، ویتامین D جذب کلسیم را بهبود می بخشد. الکل جذب کلسیم را کاهش می دهد. پزشکان توصیه می کنند:

کودکان 0-6 ماهه: 200 میلی گرم (میلی گرم) در روز
کودکان 7 تا 12 ماهه: 260 میلی گرم در روز
کودکان 1 تا 3 ساله: 700 میلی گرم در روز
کودکان 4 تا 8 ساله: 1000 میلی گرم در روز
کودکان 9-13 ساله: 1300 میلی گرم در روز
نوجوانان 14 تا 18 ساله: 1300 میلی گرم در روز
بزرگسالان 19 تا 50 ساله: 1000 میلی گرم در روز
مردان بزرگسال 51 تا 70 ساله: 1000 میلی گرم در روز
زنان بالغ 51 تا 70 ساله: 1200 میلی گرم در روز
بزرگسالان 71 ساله و بالاتر: 1200 میلی گرم در روز
نوجوانان باردار و شیرده: 1300 میلی گرم در روز
بزرگسالان باردار و شیرده: 1000 میلی گرم در روز

بهتر است کلسیم خود را در طول روز پخش کنید. غذاهای غنی از کلسیم را در هر وعده غذایی به جای یکباره مصرف کنید. حتماً هر روز ویتامین D کافی دریافت کنید تا به جذب کلسیم در بدن کمک کند.

لبنیات بدون چربی و کم چرب (ماست، پنیر و شیر) منابع خوبی از کلسیم هستند. منابع گیاهی کلسیم عبارتند از: لوبیا خشک، کلم پیچ، اسفناج و کلم سبز. منابع حیوانی کلسیم شامل ماهی هایی با استخوان های نرم مانند ساردین و سالمون است. به عنوان مثال، 2 اونس پنیر آمریکایی بدون چربی دارای 447 میلی گرم کلسیم است. یک فنجان شیر بدون چربی 299 میلی گرم کلسیم دارد. و 3 اونس ماهی سالمون صورتی 183 میلی گرم کلسیم دارد. برخی از غذاها ممکن است با کلسیم غنی شوند (آب پرتقال، نان، ماکارونی، غلات صبحانه خشک و جایگزین های لبنی).

اگر کلسیم کافی از منابع غذایی دریافت نمی کنید، با پزشک خود در مورد مکمل کلسیم صحبت کنید. بسته به سن، جنس، سلامت کلی و سایر عوامل، پزشک ممکن است مصرف مکمل کلسیم را به شما توصیه کند. همچنین، پزشک می‌تواند به شما بگوید که آیا مکمل کلسیم بر هر بیماری شما تأثیر می‌گذارد یا خیر. آنها باید در مورد داروهای تجویزی یا بدون نسخه (OTC) یا سایر مکمل های غذایی که مصرف می کنید بدانند.

مهم است که بدانید مکمل‌های کلسیم می‌توانند بر روشی که برخی از داروهای دیگر مصرف می‌کنید تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، مکمل های کلسیم می توانند با فشار خون و داروهای مصنوعی تیروئید، بیس فسفونات ها، و آنتی بیوتیک ها و همچنین داروهای خاصی که برای درمان اختلال دوقطبی و HIV تجویز می شوند تداخل ایجاد کنند. سایر مکمل‌ها، مانند آهن، می‌توانند بر نحوه جذب، استفاده یا خلاص شدن از داروها یا مکمل‌ها توسط بدن تأثیر بگذارند.

2 نوع اصلی مکمل کلسیم وجود دارد: کربنات کلسیم و سیترات کلسیم. هر دو نوع بدون نسخه در دسترس هستند. مکمل های کلسیم بدون نسخه به صورت قرص، جویدنی، مایع و پودر در دسترس هستند. انواع دیگر کلسیم شامل گلوکونات کلسیم و لاکتات کلسیم است. اینها حاوی کلسیم عنصری کمتری نسبت به کربنات کلسیم و سیترات کلسیم هستند.

کلسیم مورد نیاز بدن : اگر مکملی برای شما مناسب است، پزشک به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام یک را مصرف کنید. آنها همچنین توضیح خواهند داد که چه مقدار کلسیم را در هر روز مصرف کنید و چگونه مکمل را مصرف کنید. به عنوان مثال، کربنات کلسیم باید همراه با وعده های غذایی مصرف شود تا از اثرات ناخوشایند احتمالی سلامتی (که به آن عوارض جانبی نیز گفته می شود) جلوگیری شود. مصرف آن با وعده های غذایی به بدن شما کمک می کند تا آن را بهتر جذب کند. سیترات کلسیم را می توان با معده خالی مصرف کرد.

مواردی که باید در نظر گرفت

اگر بدن شما به اندازه کافی کلسیم و ویتامین D برای انجام عملکردهای مهم دریافت نکند، کلسیم را از استخوان های شما می گیرد. به این حالت از دست دادن توده استخوانی می گویند. از دست دادن توده استخوانی باعث می شود داخل استخوان های شما ضعیف و متخلخل شود. این شما را در معرض خطر بیماری استخوانی پوکی استخوان قرار می دهد. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه موساکا کلاسیک
موساکا کلاسیک
طرز تهیه موساکا کلاسیک : این موساکای کلاسیک را برای...
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو
طرز تهیه استیفادو گوشت گاو : این استیفادوی یونانی را...
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی
طرز تهیه خورش بره و فلفل دودی اسپانیایی : این دستور...
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا
طرز تهیه سس گوجه فرنگی سالسا : این سالسا گوجه فرنگی...
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی
طرز تهیه نوشیدنی گیاهی اسپانیایی : این هورچاتا د والنسیا...
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو
طرز تهیه برنج اسپانیایی با مرغ و چوریزو : این دستور...
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران
طرز تهیه خورش غذاهای دریایی با زعفران : این دستور خورش...
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی
طرز تهیه گوفته قلقلی اسپانیایی : این کوفته‌های دودی...
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی
طرز تهیه مرغ پرتقالی اسپانیایی : این دستور پخت مرغ...
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی
طرز تهیه سس آئولی اسپانیایی : دستور غذای آیولی ما را...