وبلاگ

فواید تربچه برای سلامتی

فواید تربچه برای سلامتی : تربچه ها ممکن است محبوب ترین سبزیجات در باغ شما نباشند، اما یکی از سالم ترین ها هستند. این سبزیجات ریشه ای کم ارزش، مملو از مواد مغذی هستند. آنها حتی ممکن است به برخی از بیماری ها کمک کنند یا از آنها جلوگیری کنند.

فواید تربچه برای سلامتی چیست؟

تربچه برای استفاده دارویی معمولی به خوبی مطالعه نشده است. بیشتر مطالعات روی حیوانات انجام شده است نه انسان. با این حال، تربچه برای قرن ها به عنوان یک درمان عامیانه مورد استفاده قرار گرفته است. آنها در آیورودا و طب سنتی چینی برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند تب، گلودرد، اختلالات صفرا و التهاب استفاده می شوند. تربچه ممکن است این مزایای سلامتی اضافی را ارائه دهد.

برنامه غذایی سالم شما را از مسیر خارج نمی کنند

یک وعده 1/2 فنجان تربچه ورقه شده حاوی حدود 12 کالری و تقریباً بدون چربی است، بنابراین رژیم غذایی سالم شما را خراب نمی کند. آنها بهترین میان وعده ترد هستند وقتی که مانچی ها می خورند.

تربچه منبع خوبی از ویتامین C است. فقط 1/2 فنجان حدود 14 درصد از مقدار توصیه شده روزانه شما را تامین می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن شما کمک می کند و به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از افزایش سن، سبک زندگی ناسالم و سموم محیطی کمک می کند. ویتامین C همچنین نقش کلیدی در تولید کلاژن دارد که از پوست و عروق خونی سالم حمایت می کند.

تربچه حاوی مقادیر کمی از موارد زیر است:

  • پتاسیم
  • فولات
  • ریبوفلاوین
  • نیاسین
  • ویتامین B-6
  • ویتامین K
  • کلسیم
  • منیزیم
  • فلز روی
  • فسفر
  • مس
  • منگنز
  • سدیم

خواص ضد سرطانی

خوردن سبزیجات چلیپایی مانند تربچه ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند. به گفته موسسه Linus Pauling، سبزیجات چلیپایی حاوی ترکیباتی هستند که در ترکیب با آب به ایزوتیوسیانات ها تجزیه می شوند. ایزوتیوسیانات ها به پاکسازی بدن از مواد سرطان زا و جلوگیری از رشد تومور کمک می کنند.

یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که عصاره ریشه تربچه حاوی چندین نوع ایزوتیوسیانات است که باعث مرگ سلولی در برخی از رده های سلولی سرطانی می شود.

از سیستم گوارشی سالم حمایت کنید

یک وعده 1/2 فنجان تربچه به شما 1 گرم فیبر می دهد. خوردن چند وعده در روز به شما کمک می کند تا به هدف مصرف روزانه فیبر خود برسید. فیبر با حجیم کردن مدفوع برای کمک به حرکت مواد زائد در روده‌ها از یبوست جلوگیری می‌کند. فیبر همچنین ممکن است به شما در مدیریت سطح قند خون کمک کند و با کاهش وزن و کاهش کلسترول مرتبط است.

برگ تربچه ممکن است به ویژه مفید باشد. نتایج یک مطالعه در سال 2008 بر روی موش‌هایی که از رژیم غذایی با کلسترول بالا تغذیه شدند، نشان می‌دهد که برگ‌های تربچه منبع خوبی از فیبر برای کمک به بهبود عملکرد گوارشی هستند. این ممکن است تا حدی به دلیل افزایش تولید صفرا باشد.

یک مطالعه جداگانه نشان داد که آب تربچه ممکن است با محافظت از بافت معده و تقویت سد مخاطی به پیشگیری از زخم معده کمک کند. سد مخاطی به محافظت از معده و روده شما در برابر میکروارگانیسم های غیر دوستانه و سموم آسیب رسان که ممکن است باعث زخم و التهاب شود کمک می کند.

خواص ضد قارچی

تربچه یک ضد قارچ طبیعی است. آنها حاوی پروتئین ضد قارچ RsAFP2 هستند. یک مطالعه نشان داد که RsAFP2 باعث مرگ سلولی در کاندیدا آلبیکنس، یک قارچ رایج که به طور معمول در انسان یافت می شود، می شود. هنگامی که کاندیدا آلبیکنس بیش از حد رشد می کند، ممکن است باعث عفونت های قارچی واژن، عفونت های قارچی دهان (برفک دهان) و کاندیدیازیس مهاجم شود.

یک مطالعه قبلی روی موش ها نشان داد که RsAFP2 نه تنها در برابر کاندیدا آلبیکنس، بلکه بر روی سایر گونه های کاندیدا نیز به میزان کمتری موثر است. RsAFP2 در برابر سویه های کاندیدا گلابراتا موثر نبود.

به کاهش اثرات قارچ ذن کمک کنید

زرالنون (zen) یک قارچ سمی است که به بسیاری از محصولات ذرت و خوراک دام حمله می کند. با مشکلات تولید مثل در حیوانات و انسان مرتبط است، اگرچه خطر آن برای انسان اندک در نظر گرفته می شود. طبق یک مطالعه در سال 2008، عصاره تربچه سطح آنتی اکسیدان را در موش ها بهبود می بخشد و می تواند راهی ایمن برای کاهش یا جلوگیری از اثرات ذن در نظر گرفته شود.

ارزش غذایی

درباره ارزش غذایی خوردن تربچه خام بیشتر بدانید.

  • کره های قرمز، خام، 1/2 فنجان برش خورده
  • کالری 12 کالری
  • پروتئین 0.35 گرم
  • کربوهیدرات 2.0 گرم
  • فیبر رژیمی 1 گرم
  • پتاسیم 134.56 میلی گرم
  • فولات 15.66 میکروگرم

روش های خوشمزه استفاده از تربچه

خودتان را به استفاده از تربچه در سالاد محدود نکنید. خارج از چارچوب فکر کنید! طعم مطبوع تربچه به بسیاری از دستور العمل ها کمک می کند. در اینجا چند راه برای گنجاندن تربچه در رژیم غذایی شما آورده شده است:

  • برش های نازک تربچه را به ساندویچ ها اضافه کنید.
  • تربچه را با 1/2 فنجان ماست یونانی، 1/4 فنجان تربچه خرد شده، یک حبه سیر خرد شده و کمی سرکه شراب قرمز در غذاساز بریزید تا یکدست شود.
  • چند تربچه رنده شده را به نخود مورد علاقه خود اضافه کنید.
  • با اضافه کردن 1 تا 2 قاشق چایخوری تربچه خرد شده، به سالاد تن ماهی یا سالاد مرغ فلفل و کرانچ بدهید.
  • تربچه های درشت خرد شده به تاکو ترد خوشمزه می دهد.
  • استیک یا برگر خود را با برش های تربچه کبابی پر کنید.
  • از تربچه به عنوان یک خوراکی سالم برای دیپ استفاده کنید.
  • آنها را مانند خیار ترشی کنید. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...