وبلاگ

بهترین پودرهای پروتئین وگان

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter

بهترین پودرهای پروتئین وگان : اجتناب از محصولات حیوانی به معنای از دست دادن پروتئین نیست. چه در حال حرکت باشید یا بخواهید پس از تمرین سریع سوخت گیری کنید، می توانید از بین انواع پودرهای پروتئین گیاهی – ساده یا طعم دار – برای مخلوط کردن با آب، شیر غیر لبنی، اسموتی، بلغور جو دوسر یا سایر غذاها انتخاب کنید.

غذاهای گیاهی مانند برنج، نخود و تخمه آفتابگردان مانند گوشت و ماهی سرشار از پروتئین نیستند، اما غذاسازها می توانند بیشتر چربی و کربوهیدرات ها را حذف کرده و پروتئین موجود در این غذاها را برای تولید پودرهای غنی از پروتئین جدا کنند.

علی‌رغم برخی ادعاها، بیشتر پروتئین‌های گیاهی کامل نیستند، به این معنی که حاوی سطوح مطلوبی از تمام اسیدهای آمینه ضروری برای حمایت از سنتز پروتئین در بدن شما نیستند. با این حال، اگر به طور منظم انواع پروتئین های گیاهی مصرف کنید، مشکلی نیست.

همانطور که پودرهای پروتئین گیاهی را بررسی می کنید، باید قیمت ها را بر اساس وزن مقایسه کنید، مانند هر اونس یا هر 100 گرم. پودر پروتئین از غلات و حبوبات به طور کلی تقریباً نصف قیمت پودرهای تهیه شده از دانه است. در اینجا چند تا از بهترین پودر پروتئین گیاهی و ویژگی های تغذیه ای آن ها آورده شده است.

بهترین پودرهای پروتئین وگان

پروتئین نخود

بهترین پودرهای پروتئین وگان : پودر پروتئین نخود از نخود سبز شیرین درست نمی‌شود، بلکه از نخود فرنگی‌های پرپروتئین آن، نخود زرد درست می‌شود. یک چهارم فنجان (28 گرم) پودر پروتئین نخود بدون طعم، بسته به برند، حدود 21 گرم پروتئین و 100 کالری دارد. مانند سایر حبوبات، حاوی اسید آمینه ضروری متیونین کمی است.

با این حال، پروتئین نخود به ویژه غنی از اسیدهای آمینه شاخه‌دار ضروری (BCAAs) لوسین، ایزولوسین و والین است که به سوخت عضلات در حال کار کمک می‌کند و بدن شما را برای ساخت پروتئین ماهیچه تحریک می‌کند.

در یک مطالعه 12 هفته ای، 161 مرد جوان، 25 گرم یا حدود 1 اونس پودر پروتئین نخود را دو بار در روز، از جمله درست بعد از تمرین با وزنه، خوردند. ضعیف ترین شرکت کنندگان 20٪ افزایش در ضخامت عضله دوسر داشتند، در مقایسه با تنها 8٪ در گروه دارونما.

علاوه بر این، افزایش عضلانی با پروتئین نخود مشابه افرادی بود که پروتئین وی (شیر) مصرف می‌کردند. مطالعات حیوانی و انسانی همچنین نشان می دهد که پروتئین نخود ممکن است احساس سیری و کاهش فشار خون را افزایش دهد.

خلاصه نخود

پودر پروتئین سرشار از BCAA برای حمایت از عضله سازی است. تحقیقات نشان می دهد که به اندازه پروتئین آب پنیر در حمایت از عضلات موثر است همچنین ممکن است به شما کمک کند احساس سیری کنید و فشار خون خود را کاهش دهید.

پروتئین کنف

پروتئین کنف از دانه‌های گیاه شاهدانه می‌آید، اما از انواع مختلفی که فقط حاوی مقادیر کمی از ترکیب سرخوشی تتراهیدروکانابینول (THC) است، تولید می‌شود. این بدان معنی است که نمی تواند شما را مانند ماری جوانا بالا ببرد.

یک چهارم فنجان (28 گرم) پودر پروتئین شاهدانه بدون طعم، حدود 12 گرم پروتئین و 108 کالری دارد، بسته به برند. همچنین منبع عالی فیبر، آهن، روی، منیزیم و اسید آلفا لینولنیک (ALA)، شکل گیاهی چربی امگا 3 است.

از آنجایی که شاهدانه دارای اسید آمینه ضروری لیزین کم است، پروتئین کاملی نیست. با این حال، اگر به طور معمول حبوبات یا کینوا می خورید، می توانید این شکاف را پر کنید. تحقیقات لوله آزمایش نشان می دهد که پروتئین دانه شاهدانه ممکن است منبع ارزشمندی از ترکیبات کاهش دهنده فشار خون باشد. با این حال، اثرات آن بر روی افراد آزمایش نشده است.

پروتئین دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل در شکل کامل خود دارای پروتئین و چربی سالم نسبتا بالایی است. هنگامی که به صورت پودر در می آید، بیشتر چربی از بین می رود و این باعث کاهش کالری می شود. یک چهارم فنجان (28 گرم) پودر پروتئین دانه کدو تنبل بدون طعم، بسته به برند، حدود 103 کالری و 18 گرم پروتئین دارد. از آنجایی که اسیدهای آمینه ضروری ترئونین و لیزین کم است، پروتئین کاملی نیست.

با این حال، پروتئین دانه کدو تنبل بسیار مغذی است و مقادیر بالایی از منیزیم، روی، آهن و سایر مواد معدنی و همچنین ترکیبات گیاهی مفید را تامین می کند. مطالعات کمی در مورد مزایای سلامتی پروتئین دانه کدو تنبل انجام شده است، اما شواهدی وجود دارد که ممکن است خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته باشد.

وقتی به موش‌های مبتلا به بیماری کبدی پروتئین دانه کدو تنبل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی استاندارد داده شد، نشانگرهای خاصی از سلامت کبد در مقایسه با موش‌هایی که پروتئین کازئین (شیر) دریافت کردند، بهبود یافت.

علاوه بر این، موش‌هایی که پروتئین دانه کدو تنبل مصرف می‌کردند، در مقایسه با گروه کازئین، 22 درصد کاهش کلسترول «بد» LDL و تا 48 درصد افزایش در فعالیت آنتی‌اکسیدانی خونشان را تجربه کردند. پودر بسیار مغذی است و مقادیر بالایی از چندین ماده معدنی را تامین می کند. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

فواید چشمگیر چای سفید
فواید چشمگیر چای سفید
فواید چشمگیر چای سفید : چای سفید از گیاه کاملیا سیننسیس...
خواص چای سیاه
خواص چای سیاه
خواص چای سیاه چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است...
خواص چای سبز با لیمو
خواص چای سبز با لیمو
خواص چای سبز با لیمو : چای سبز با آب لیمو یک نوشیدنی...
بررسی رژیم غذایی سونوما
بررسی رژیم غذایی سونوما
بررسی رژیم غذایی سونوما رژیم سونوما یک الگوی غذایی...
فواید روزه گرفتن متناوب
فواید روزه گرفتن متناوب
فواید روزه گرفتن متناوب : مطالعات زیادی در مورد روزه...
راهنمای روزه گیری متناوب
راهنمای روزه گیری متناوب
راهنمای روزه گیری متناوب : روزه متناوب (IF) در حال...
آیا رژیم غذایی کتوژنیک نتیجه خوبی دارد؟
آیا رژیم غذایی کتوژنیک نتیجه خوبی دارد؟
آیا رژیم غذایی کتوژنیک نتیجه خوبی دارد؟ مفهوم این است...
راهنمای تمرینات ورزشی کوتاه
راهنمای تمرینات ورزشی کوتاه
راهنمای تمرینات ورزشی کوتاه : در طول شلوغی تعطیلات،...
صبحانه و کاهش درصد ابتلا به دیابت نوع 2
صبحانه و کاهش درصد ابتلا به دیابت نوع 2
صبحانه و کاهش درصد ابتلا به دیابت نوع 2 : کارشناسان...
آیا برای کاهش وزن باید صبحانه بخورید؟
آیا برای کاهش وزن باید صبحانه بخورید؟
آیا برای کاهش وزن باید صبحانه بخورید؟ یک مطالعه جدید...