وبلاگ

فواید چشمگیر آلبالو برای سلامتی

فواید چشمگیر آلبالو برای سلامتی : گیلاس یکی از محبوب ترین میوه ها است و دلیل خوبی هم دارد. آنها نه تنها خوشمزه هستند، بلکه حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی با اثرات قوی برای سلامتی هستند. در اینجا چند مزیت چشمگیر گیلاس برای سلامتی آورده شده است.

فواید چشمگیر آلبالو برای سلامتی

پر از مواد مغذی

گیلاس میوه های هسته دار کوچکی است که در رنگ ها و طعم های مختلف وجود دارد. دو دسته اصلی وجود دارد – گیلاس ترش و شیرین، یا Prunus cerasus L. و Prunus avium L.، به ترتیب. رنگ آنها می تواند از زرد تا قرمز متمایل به سیاه متفاوت باشد. همه انواع بسیار مغذی و سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

فواید چشمگیر آلبالو برای سلامتی

یک فنجان (154 گرم) گیلاس شیرین، خام و بدون هسته فراهم می کند:

  • کالری: 97
  • پروتئین: 2 گرم
  • کربوهیدرات: 25 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • ویتامین C: 18 درصد از
  • ارزش روزانه (DV)
  • پتاسیم: 10 درصد DV
  • مس: 5 درصد DV
  • منگنز: 5 درصد از DV

این مواد مغذی، به ویژه فیبر، ویتامین C و پتاسیم، از بسیاری جهات برای سلامتی مفید هستند. ویتامین C برای حفظ سیستم ایمنی و سلامت پوست شما ضروری است در حالی که پتاسیم برای انقباض عضلانی، عملکرد عصبی، تنظیم فشار خون و بسیاری دیگر از فرآیندهای حیاتی بدن مورد نیاز است. گیلاس همچنین منبع خوبی از فیبر است که با تامین انرژی باکتری های مفید روده و ارتقای منظم بودن روده به سالم نگه داشتن سیستم گوارشی شما کمک می کند.

به علاوه، آنها ویتامین های B، منگنز، مس، منیزیم و ویتامین K را فراهم می کنند.

سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی

غلظت بالای ترکیبات گیاهی موجود در گیلاس ممکن است عامل بسیاری از فواید سلامتی این میوه باشد. اگرچه مقدار و نوع آن بسته به نوع آن می تواند متفاوت باشد، اما همه گیلاس ها مملو از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی هستند.

این محتوای آنتی اکسیدانی بالا ممکن است به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند، وضعیتی که با چندین بیماری مزمن و پیری زودرس مرتبط است. در واقع، یک بررسی نشان داد که خوردن گیلاس در 11 مطالعه از 16 مطالعه و نشانگرهای استرس اکسیداتیو را در 8 مطالعه از 10 مطالعه به طور موثر کاهش می دهد.

گیلاس به ویژه سرشار از پلی فنول است، گروه بزرگی از مواد شیمیایی گیاهی که به مبارزه با آسیب سلولی، کاهش التهاب، و ارتقای سلامت کلی کمک می کند. در واقع، رژیم های غذایی غنی از پلی فنل ممکن است در برابر بسیاری از بیماری های مزمن، از جمله بیماری قلبی، دیابت، زوال ذهنی و برخی سرطان ها محافظت کنند.

این میوه های هسته دار همچنین حاوی رنگدانه های کاروتنوئیدی مانند بتاکاروتن و ویتامین C هستند که هر دو دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز هستند.

می تواند ریکاوری ورزش را افزایش دهد

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موجود در گیلاس ممکن است به تسکین درد، آسیب و التهاب عضلانی ناشی از ورزش کمک کند.

به نظر می رسد گیلاس ترش و آب آن موثرتر از انواع شیرین هستند، اگرچه هر دو ممکن است به ورزشکاران کمک کنند. آب آلبالو و کنسانتره ترش باعث تسریع ریکاوری عضلات، کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش و جلوگیری از کاهش قدرت در ورزشکاران نخبه مانند دوچرخه سواران و دوندگان ماراتن می شود. علاوه بر این، برخی شواهد نشان می دهد که محصولات گیلاس ممکن است عملکرد ورزش را افزایش دهند.

مطالعه ای روی 27 دونده استقامتی نشان داد کسانی که روزانه 480 میلی گرم آلبالو تارت به مدت 10 روز قبل از نیمه ماراتن مصرف می کردند، به طور متوسط ​​13 درصد زمان مسابقه سریع تر و درد عضلانی کمتری نسبت به گروه دارونما داشتند. اگرچه بیشتر مطالعاتی که به بررسی ارتباط بین گیلاس و ورزش می پردازند، ورزشکاران آموزش دیده را مورد بررسی قرار می دهند، آب گیلاس ترش ممکن است برای افراد غیر ورزشکار نیز مفید باشد.

مطالعه ای روی 20 زن فعال نشان داد که کسانی که 2 اونس (60 میلی لیتر) آب گیلاس ترش را دو بار در روز به مدت 8 روز می نوشیدند، در مقایسه با گروه دارونما، سریع تر بهبود یافتند و پس از انجام تمرینات سرعتی مکرر، آسیب و درد عضلانی کمتری داشتند.

اگرچه این یافته ها امیدوارکننده است، اما به محصولات غلیظ گیلاس، مانند آب و پودر مربوط می شود. مشخص نیست چه تعداد گیلاس تازه باید بخورید تا نتایج مشابهی داشته باشید.

ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد

افزایش مصرف میوه های غنی از مواد مغذی مانند گیلاس یک راه خوشمزه برای محافظت از قلب شماست. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی غنی از میوه‌ها با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است.

گیلاس به ویژه در این زمینه مفید است، زیرا سرشار از مواد مغذی و ترکیباتی است که به سلامت قلب کمک می کند، از جمله پتاسیم و آنتی اکسیدان پلی فنل. فقط 1 فنجان (154 گرم) گیلاس شیرین بدون هسته، 10 درصد از DV را برای پتاسیم، یک ماده معدنی که برای حفظ سلامت قلب شما ضروری است، تامین می کند.

برای حفظ ضربان قلب منظم لازم است و به حذف سدیم اضافی از بدن شما کمک می کند و فشار خون شما را تنظیم می کند. به همین دلیل است که مصرف بیشتر پتاسیم با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط است. علاوه بر این، گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان های قوی پلی فنول، از جمله آنتوسیانین ها، فلاونول ها و کاتچین ها است که ممکن است با محافظت در برابر آسیب سلولی و کاهش التهاب، به سلامت قلب شما کمک کند . (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه کاپ کیک های لیمویی
طرز تهیه کاپ کیک های لیمویی
طرز تهیه کاپ کیک های لیمویی : کیک لیمویی ما را امتحان...
طرز تهیه کیک هویج خارق العاده
طرز تهیه کیک هویج خارق العاده
طرز تهیه کیک هویج خارق العاده : دستور العمل کیک هویج...
طرز تهیه کیک پاند آسان ​
طرز تهیه کیک پاند آسان ​
طرز تهیه کیک پاند آسان ​: این کیک پوندی ساده را برای...
طرز تهیه کیک قهوه با کره کاپوچینو
طرز تهیه کیک قهوه با کره کاپوچینو
طرز تهیه کیک قهوه با کره کاپوچینو : این کیک قهوه را...
طرز تهیه کیک پرتقالی
طرز تهیه کیک پرتقالی
طرز تهیه کیک پرتقالی : این کیک پرتقالی را بپزید، سپس...
طرز تهیه کیک لیمو و دانه خشخاش
طرز تهیه کیک لیمو و دانه خشخاش
طرز تهیه کیک لیمو و دانه خشخاش : این کیک لیمو و دانه...
طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی ​
طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی ​
طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی ​ : این کیک اسفنجی شکلاتی...
طرز تهیه کیک بادام
طرز تهیه کیک بادام
طرز تهیه کیک بادام : دستور پخت کیک بادام ما را امتحان...
طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی مالتسر
طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی مالتسر
طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی مالتسر : دستور پخت کیک مالترز...
طرز تهیه نان موز و کره بادام زمینی
طرز تهیه نان موز و کره بادام زمینی
طرز تهیه نان موز و کره بادام زمینی : نان موزی کره بادام...