وبلاگ

فواید و استفاده از هلو برای سلامتی

فواید و استفاده از هلو برای سلامتی :  هلو – یا Prunus persica – میوه‌ای کوچک با پوست تیره و گوشتی شیرین سفید یا زرد است. گمان می رود که آنها بیش از 8000 سال پیش در چین ایجاد شده اند.

هلو مربوط به آلو، زردآلو، گیلاس و بادام است. آنها به عنوان میوه هسته دار در نظر گرفته می شوند زیرا گوشت آنها پوسته ای را احاطه کرده است که یک دانه خوراکی را در خود جای داده است. آنها را می توان به تنهایی خورد یا به انواع غذاها اضافه کرد. علاوه بر این، هلو مغذی است و ممکن است مجموعه ای از فواید سلامتی از جمله بهبود هضم، پوست صاف تر و تسکین آلرژی را ارائه دهد.

در اینجا 10 مزیت و کاربرد شگفت انگیز هلو برای سلامتی آورده شده است.

فواید و استفاده از هلو برای سلامتی

سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها

هلو سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی مفید است.

یک هلو با اندازه متوسط ​​(5.4 اونس یا 150 گرم) تقریباً (2 منبع معتبر):

  • کالری: 58
  • پروتئین: 1 گرم
  • چربی: کمتر از 1
  • گرم
  • کربوهیدرات: 14 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • ویتامین آ: 10 درصد از DV
  • پتاسیم: 8 درصد DV
  • نیاسین: 6 درصد از DV
  • ویتامین E: 5 درصد از DV
  • ویتامین ک: 5 درصد از DV
  • مس: 5 درصد DV
  • منگنز: 5 درصد از DV

هلو همچنین مقادیر کمتری منیزیم، فسفر، آهن و برخی ویتامین های گروه B را ارائه می دهد.

علاوه بر این، آنها مملو از آنتی اکسیدان ها هستند – ترکیبات گیاهی مفیدی که با آسیب اکسیداتیو مبارزه می کنند و به محافظت از بدن شما در برابر پیری و بیماری کمک می کنند. هر چه میوه تازه تر و رسیده تر باشد، آنتی اکسیدان های بیشتری در آن وجود دارد.

در یک مطالعه، آب هلو تازه در 30 دقیقه پس از مصرف، اثرات آنتی اکسیدانی را در مردان سالم نشان داد.

به نظر می رسد هلوهای تازه و کنسرو شده دارای مقادیر مشابهی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند – تا زمانی که انواع کنسرو شده پوست کنده نشده باشند.

با این حال، هلو تازه دارای سطوح بالاتر آنتی اکسیدان است و به نظر می رسد در محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو نسبت به انواع کنسرو شده موثرتر باشد.

خلاصه

هلو سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. آنها همچنین حاوی مفید هستند ترکیبات گیاهی مانند آنتی اکسیدان ها، که می تواند به محافظت از بدن شما در برابر پیری کمک کند.

ممکن است به هضم کمک کند

هلو ممکن است به هضم سالم کمک کند. یک میوه با اندازه متوسط ​​حدود 2 گرم فیبر ارائه می دهد – نیمی از آن فیبر محلول است، در حالی که نیمی دیگر نامحلول است. فیبر نامحلول به مدفوع شما حجم می دهد و به حرکت غذا در روده کمک می کند و احتمال یبوست را کاهش می دهد.

از سوی دیگر، فیبر محلول غذا برای باکتری های مفید روده شما فراهم می کند. به نوبه خود، این باکتری ها اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه – مانند استات، پروپیونات و بوتیرات – تولید می کنند که سلول های روده شما را تغذیه می کند. اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه در روده شما ممکن است به کاهش التهاب و بهبود علائم اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و کولیت اولسراتیو کمک کند.

گل هلو بخشی دیگر از میوه است که ممکن است برای هضم مفید باشد. آنها معمولا در طب سنتی چینی برای درمان اختلالات گوارشی استفاده می شوند.

تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در گل‌ها ممکن است به طور موثری قدرت و تعداد دفعات انقباضات روده را افزایش دهند، که به حفظ ریتم مناسب برای حرکت روان غذا کمک می‌کند.

در حالی که مطالعات اغلب از عصاره گل هلو استفاده می کنند، یک چای گیاهی ساخته شده از گل ها معمولاً در کره مصرف می شود.

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

خوردن منظم میوه – از جمله هلو – ممکن است سلامت قلب را تقویت کند. هلو ممکن است عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و سطح کلسترول را کاهش دهد. علاوه بر این، مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که هلو ممکن است به اسیدهای صفراوی – ترکیباتی که توسط کبد شما از کلسترول تولید می شود – متصل شود.

اسیدهای صفراوی متصل – همراه با کلسترول موجود در آنها – در نهایت از طریق مدفوع دفع می شوند که ممکن است به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. مطالعات اضافی در لوله آزمایش و حیوانات نشان داد که هلو ممکن است سطح کلسترول LDL تام و “بد” و همچنین فشار خون و سطوح تری گلیسیرید را کاهش دهد.

تحقیقات روی موش‌های چاق بیشتر گزارش داد که آب هلو ممکن است سطوح هورمون آنژیوتانسین II را کاهش دهد که فشار خون را افزایش می‌دهد. در حالی که این اثرات امیدوار کننده به نظر می رسد، مطالعات بیشتری برای تایید آنها در انسان مورد نیاز است.

ممکن است از پوست شما محافظت کند

هلو ممکن است اثرات محافظتی داشته باشد که به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند.

سایر فواید و استفاده از هلو برای سلامتی

هلو ممکن است چندین فواید دیگر برای سلامتی داشته باشد. به خوبی تحقیق شده عبارتند از:

  • ممکن است ایمنی را تقویت کند: هلو
  • سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. مطالعات لوله آزمایش نشان میدهد که آنها همچنین ممکن است با انواع خاصی از باکتری ها مبارزه کنند.
  • ممکن است در برابر سموم خاص محافظت کند: در یک مطالعه، عصاره هلو داده شده به افراد سیگاری باعث افزایش حذف نیکوتین شد از طریق ادرار.
  • ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد: مطالعات نشان می دهد که ترکیبات موجود در هلو ممکن است به جلوگیری از افزایش سطح قند خون کمک کند
  • مقاومت به انسولین در موش های چاق

گفتنی است، این مطالعات کوچک بودند و بیشتر این فواید در انسان مشاهده نشده است. (منبع)

 

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوکا با سا تارتیناد فرانسوی
طرز تهیه سوکا با سا تارتیناد فرانسوی
طرز تهیه سوکا با سا تارتیناد فرانسوی : این دستور پخت...
طرز تهیه ستویز ماکارونید فرانسوی
طرز تهیه ستویز ماکارونید فرانسوی
طرز تهیه ستویز ماکارونید فرانسوی : فلیسیتی کلوک، نویسنده...
طرز تهیه استیک باوت
طرز تهیه استیک باوت
طرز تهیه استیک باوت : این استیک بابت را در خانه درست...
طرز تهیه تخم‌مرغ و کوکوت فرانسوی
طرز تهیه تخم‌مرغ و کوکوت فرانسوی
طرز تهیه تخم‌مرغ و کوکوت فرانسوی : دستور العمل تخم...
طرز تهیه نان بریوش
طرز تهیه نان بریوش
طرز تهیه نان بریوش : این دستور پخت بریوش را امتحان...
طرز تهیه تارتفلت فرانسوی
طرز تهیه تارتفلت فرانسوی
طرز تهیه تارتفلت فرانسوی : این تارتفلت چشمگیر را در...
طرز تهیه نان شکلاتی فرانسوی
طرز تهیه نان شکلاتی فرانسوی
طرز تهیه نان شکلاتی فرانسوی : با استفاده از دستور العمل...
طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی
طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی
طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی...
طرز تهیه نان تست فرانسوی
طرز تهیه نان تست فرانسوی
طرز تهیه نان تست فرانسوی : خودتان را با این نان تست...
طرز تهیه کلوچه فرانسوی
طرز تهیه کلوچه فرانسوی
طرز تهیه کلوچه فرانسوی : این دستور غذا را برای کرلر...