وبلاگ

رژیم کتو (keto) چیست ؟

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter

در این مقاله می خواهیم رژیم کتو (keto) چیست ؟ را مورد کند و کاش قرار دهیم و بررسی کنیم که آیا این رژیم کتو چه مزایا و چه معایبی دارد رژیم کتوژنیک (یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

رژیم کتو (keto) چیست ؟

همانطور که در ابتدای تیتر به آن اشاره شد رژیم کتو یک رژیم کربوهیدارت است که به مقدار زیادی در این رژیم از چربی استفاده می شود در واقع، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند.

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و کم کربوهیدرات دارد.

اصول کتو

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و کم کربوهیدرات دارد.این شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می دهد.

وقتی این اتفاق می افتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی بسیار کارآمد می شود. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل می کند که می تواند انرژی مغز را تامین کند (منبع مورد اعتماد).

رژیم های کتوژنیک می توانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند. این، همراه با افزایش کتون، فوایدی برای سلامتی دارد.

رژیم کتو یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است. سطح قند خون و انسولین را کاهش می دهد و متابولیسم بدن را از کربوهیدرات ها دور می کند و به سمت چربی و کتون می برد.

انواع مختلف رژیم های کتوژنیک

  • رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی بالا است. به طور معمول حاوی 70٪ چربی، 20٪ پروتئین و تنها 10٪ کربوهیدرات است
  • رژیم کتوژنیک چرخه‌ای (CKD): این رژیم شامل دوره‌هایی از مصرف مجدد کربوهیدرات بیشتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز پر کربوهیدرات.
  • رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان می دهد کربوهیدرات ها را در حین تمرین اضافه کنید.
  • رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم غذایی مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است. این نسبت اغلب 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است.

با این حال، تنها رژیم های کتوژنیک استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده می شود.

رژیم چیست ؟

کتوز چیست؟

کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند.

زمانی اتفاق می‌افتد که مصرف کربوهیدرات‌ ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلول‌ها است، محدود می‌کنید.

مزایای رژیم کتو

پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوزیس است. به طور کلی، این شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است.

همچنین مهم است که مصرف پروتئین خود را تعدیل کنید. این به این دلیل است که پروتئین در صورت مصرف زیاد می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوز را کند کند.

رژیم های کتوژنیک می توانند به کاهش وزن کمک کنند

رژیم کتوژنیک روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر بیماری است در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد.

علاوه بر این، رژیم غذایی به قدری سیر کننده است که می توانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید.

رژیم کتو (keto) چیست ؟

رژیم های کتوژنیک برای دیابت و پیش دیابت

دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود

رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد.

یک مطالعه قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد.

یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است.

مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در یک دوره 2 ساله از دست دادند.
این یک مزیت مهم در هنگام در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است

علاوه بر این، آنها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول مطالعه کاهش یافت.

تهیه غذا آتیسا توانسته با ارائه غذاهای رژیمی خدمتی را ارائه کند که توسط بسیاری از کارمندان

موفق و پیروز باشید.

مواد غذایی سالم برای پوستی شاداب
مواد غذایی سالم برای پوستی شاداب
مواد غذایی سالم برای پوستی شاداب: تغذیه برای سلامتی...
طرز تهیه سوپ جو
طرز تهیه سوپ جو
طرز تهیه سوپ جو: این دستور پخت یک سوپ جو پر از سبزیجات...
keto-diet-min
رژیم کتو (keto) چیست ؟
در این مقاله می خواهیم رژیم کتو (keto) چیست ؟ را مورد...
loset-weight-with-diet-min
8 ترفند لاغری سریع
سلام دوستاداران غذای رژیمی و لاغری سریع در این پست...
کترینگ در اسلام شهر
کترینگ و تهیه غذا در اسلامشهر
کترینگ آتیسا در احمد آباد مستوفی قرار دارد و از نظر...
سفارش غذا از تهیه غذا
سفارش غذا از کترینگ
امروزه روز سفارش غذا از کترینگ دقدقه هر کارمند یا شرکتی...
foods-sham
لیست غذا برای شام
در این روزگار فکری که بیشتر ذهن خانم های خانه دار رو...
غذاهای نذری
آشنایی با غذاهای نذری ماه محرم
یکی از مراسم های مورد استقبال مردم ایران ماه محرم است...
سفارش غذای نذری
سفارش غذای نذری
نزدیک به ایام محرم است و خیلی از مردم جامعه به دنبال...
غذای سازمانی ویژه
کترینگ غذای ویژه (VIP)
در راستای تبدیل به کترینگ همه جانبه میان سازمان و شرکت...