وبلاگ

آشنایی با غذاهای نذری ماه محرم

یکی از مراسم های مورد استقبال مردم ایران ماه محرم است و کمتر از یک هفته دیگر رسما وارد این ایام می شویم. پخت غذای نذری در این ماه برای تمام ارادتمندان امام حسین (ع) می باشد. در این مطلب به بررسی آشنایی با غذاهای نذری ماه محرم می پردازیم با ما همراه باشید.

غذاهای نذری ماه محرم

از آداب ماه محرم عزاداری، برپا کردن تکیه مساجد از سنت های دیرینه ایرانیان و همه مسلمانان جهان خواهد بود. مردم ایران در این ماه عزیز به ارائه غذای نذری می پردازند و در آشنایی با غذاهای نذری ماه محرم برخی از غذاهای پر طرف دار را به شما معرفی می کنیم.

کترینگ آتیسا در آماده ارائه سرویس به تمامی هئیت ها، مراسم ها عذاداری شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

سفارش غذای نذری

برای مطالعه بیشتر : سفارش غذای نذری را مورد بررسی قرار دهید.
دیگر کمتر کسی شاید در ایام محرم قیمه امام حسینی نخورده باشد اکثر هیت ها به ارائه غذاهای نذری می پردزاند از این غذا ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.
  • چلو خورش قیمه سیب زمینی
  • زرشک پلو با مرغ
  • چلو خورش قورمه سبزی
  • عدس پلو با گوشت
  • چلو جوجه کباب
  • چلو کباب

قیمه سیب زمینی نذری

در ایام ماه محرم علی الخصوص در روزهای عاشورا و تاسوعا نذری‌ های متنوعی به چشم می خورد که قیمه امام حسینی متدوال ترین آن‌ ها است. هر سال در ایام محرم مقدار قابل توجهی از این نوع خورش پرطرفدار تهیه می‌شود. با نزدیک شدن به ماه محرم ممکن است شما بخواهید سفارش غذای نذری داشته باشید. تیم ما همشه آماده‌خدمات رسانی به صورت 24 ساعته است.

شله زرد نذری

یکی از غذاهایی که در این ایام بیشتر از هرچیز طرفدار دارد شله زرد می باشد که در مردم خوبمان در کاسه های کوچک به ارائه آن به صورت نذری می پردازند.

زرشک پلو با مرغ نذری

غذای زرشک پلو با مرغ یک غذای مجلسی است. که در اکثر مراسم ها از جمله ایام محرم و صفر با عنوان غذای نذری طبخ و پخش می گردد. تهیه و تولید این غذا در حجم بالا کار نسبتا سختی است و شاید برخی از افراد توان تهیه این تعداد غذا را نداشته باشند در همین راستا ما به ارائه غذای نذری می پردازیم.

خورش قورمه سبزی نذری

قدمت این غذای خوشمزه و لذیذ به هزاران سال پیش باز میگردد  و به عنوان غذای ایرانی ثبت گردید و دارای شهرتی جهانی است. شما در آمریکا نیز می توانید این غذا را میل کنید. خاستگاه اصلی قورمه سبزی تهران است.

قورمه سبزی یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که عمدتا بر سر سفره هر ایرانی به عنوان وعده نهار یا شام حضور دارد و در کنار پلو سفید که معمولا روی آن را با پلوی زعفرانی تزیین می‌کنند سرو می‌شود . این غذا در میان ایرانیان آن قدر محبوبیت دارد که روز اول آذر ماه به عنوان روز جهانی قورمه سبزی نام گذاری گردید. با توجه به اینکه قورمه سبزی در هر یک از شهرهای ایران بنا به ذایقه مردمان آن شهر به طور متفاوتی پخته می‌شود اما این تفاوت های کوچک تغییری در اصل غذا ایجاد نمی‌کند . این غذا  یکی از معروف‌ترین غذاهای نذری در ماه محرم است و از این رو طرز تهیه قورمه سبزی نذری در ماه محرم می‌تواند یکی از موضوعات مهم باشد. همچنین رستوران‌هایی وجود دارند که می‌توانند قورمه سبزی نذری شما را با بهترین کیفیت تهیه و به دست شما برسانند.

 غذاهای نذری ماه محرم

عدس پلو با گوشت

از دیگر غذاهای ماه محرم می توان عدس پلو با گوشت به همراه خرما را نام برد که از مجلسی ترین غذاهای این ماه است و به وفور پخش می شود.

چلو جوجه کباب و کباب کوبیده

جوجه کباب و کباب کوبیده از لاکچری ترین غذاهای محرم محسوب می شود و ارائه چنین غذایی شاید برای برخی در جهت خیرات فوق العاده با ارزش باشد به همین منظور کترینگ آتیسا این غذا را نیز در منوی خود ارائه کرده است.

این که چه غذایی به عنوان نذری پخش و طبخ می گردد مهم نیست بلکه نیت پشت این کار در ابتدای کار مهم است شما حتی در این ایام کمترین خیراتی را انجام دهید ثواب آن چند برابر خواهد بود و حتما خود را زیاد درگیر این موضوع که چه غذایی خیرات کنیم؟ نکنید

«و صدق النّیّة؛ خدایا توفیق نیت پاک و راستین به من بده»

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ای زیر تماس حاصل فرمایید.

91009949

09120317876

موفق و پیروز باشید.

 

طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا
طرز تهیه کرما کاتالانا : این دستور تهیه کرم کاتالانا...
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین
طرز تهیه فلن اسپانیایی با پرتقال و دارچین : این دستور...
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ
طرز تهیه چورو با سس شکلات داغ : به دنبال دستور پخت...
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی
طرز تهیه دسر توریجاس اسپانیایی : از این توریها برای...
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...