وبلاگ

چقدر کالری در پیتزا وجود دارد

چقدر کالری در پیتزا وجود دارد : با توجه به طعم، تنوع و راحتی آن، جای تعجب نیست که پیتزا یکی از محبوب ترین غذاها در سراسر جهان است. پیتزای سنتی از خمیر، سس گوجه‌فرنگی و پنیر درست می‌شود، اگرچه انواع مختلفی دارد. علیرغم آنچه ممکن است به شما گفته شده باشد، این خوراکی جای خود را در یک برنامه غذایی متعادل دارد.

هر نوع پیتزا بسته به نوع و روش تهیه، از نظر محتوای درشت مغذی و کالری متفاوت است. به عنوان مثال، روکش ها و سبک پوسته را می توان مطابق با نیازها و ترجیحات خاص شما تهیه کرد.
حقایق تغذیه ای پیتزا
اطلاعات تغذیه زیر توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای یک تکه (107 گرم) پیتزا پنیر معمولی از زنجیره پیتزاهای فست فود استاندارد ارائه شده است.

کالری: 285
چربی: 10.4 گرم
سدیم: 640 میلی گرم
کربوهیدرات: 35.6 گرم
فیبر: 2.5 گرم
شکر: 3.8 گرم
پروتئین: 12.2 گرم
کربوهیدرات ها
طبق داده های بالا، یک تکه پیتزا حاوی حدود 35.6 گرم کربوهیدرات است. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، فردی که 1800 کالری در روز مصرف می کند باید حدود 800 تا 900 کالری را به کربوهیدرات اختصاص دهد (200-225 گرم در روز).

چربی ها

چربی های موجود در پیتزا عمدتاً از پنیر، به طور معمول چدار و موزارلا است که هر دو می توانند حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده و نمک باشند.

توصیه می شود که کمتر از 10 درصد از کالری دریافتی روزانه شما از چربی اشباع تشکیل شده باشد. درعوض، پیشنهاد می شود مصرف چربی خود را بر روی چربی های غیراشباع، مانند امگا 3 و امگا 6 که در غذاهایی مانند آجیل، زیتون، ماهی، تخم مرغ، توفو و دانه کتان یافت می شود، متمرکز کنید.

چقدر کالری در پیتزا وجود دارد

پروتئین

یک تکه پیتزا به طور متوسط حاوی حدود 12 گرم پروتئین است. مصرف پروتئین روزانه شما بسته به جنس، قد، فعالیت و کالری مورد نیاز متفاوت خواهد بود. مصرف پروتئین برای حفظ عضلات، رشد، و ساخت بافت های همبند، از جمله عملکردهای دیگر، ضروری است

می‌توانید از این ابزار برای محاسبه نیازهای دریافتی پروتئین خود استفاده کنید و از آنجا، بررسی کنید که یک تکه پیتزا چه درصدی را به نیاز روزانه شما نسبت می‌دهد.

ویتامین ها و مواد معدنی

پیتزا حاوی سطوح کمی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن و روی است که همگی به یک رژیم غذایی سالم مربوط می شوند. اکثر مواد مغذی شما باید از غذاهای کامل تامین شود

کالری

کالری و تغذیه پیتزا بر اساس نوع پنیر مورد استفاده، مواد افزودنی، روش پخت، تراکم پوسته و اندازه برش پیتزا متفاوت است. به عنوان مثال، یک تکه کوچک (حدود 1/8) از یک پیتزا پنیر عمومی حاوی حدود 200 کالری است، یک تکه معمولی پیتزا پنیر از زنجیره ای مانند Pizza Hut می تواند 300 کالری برای 1/5 از پای داشته باشد.
فواید سلامتی
پیتزا می تواند مواد مغذی سالمی را ارائه دهد
انتخاب رویه های گیاهی مانند فلفل، قارچ، اسفناج و بروکلی می تواند مصرف روزانه فیبر و آنتی اکسیدان شما را افزایش دهد. گفته می شود مصرف زیاد سبزیجات در کنار میوه ها باعث کاهش مرگ و میر می شود
چگونه پیتزای سالم و رضایت بخش درست کنیم
پیتزا با پوسته گندم کامل فیبر رژیمی را تامین می کند
جایگزینی خمیر پیتزای معمولی با پوسته گندم کامل، مصرف فیبر رژیمی شما را افزایش می دهد، که می تواند کلسترول را کاهش دهد، حرکات منظم روده را تقویت کند و در مدیریت وزن شما نقش داشته باشد.
پیتزا حاوی پروتئین
پیتزا حاوی پروتئین است که عمدتاً از محتوای پنیر آن، در کنار هر چاشنی مرغ، گوشت یا ماهی که ممکن است انتخاب کنید، حاوی پروتئین است. پروتئین برای حفظ توده عضلانی بدون چربی و رشد مطلوب مفید است، اگرچه همه منابع برابر نیستند.

پیتزا حاوی کلسیم است

با توجه به محتوای لبنیات، پیتزا منبعی از کلسیم است که برای بدن برای ساخت و حفظ استحکام استخوان‌ها، علاوه بر عملکردهای دیگر، ضروری است. در مثال وزارت کشاورزی آمریکا در بالا، یک تکه پیتزا حاوی 188 میلی گرم کلسیم است. بزرگسالان 19 تا 50 ساله به حدود 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند.

پیتزا می تواند رژیم های گیاهی و بدون گلوتن را تامین کند

انواع پیتزاهای بدون گلوتن و وگان، که تا مدتی نه چندان دور تا حد زیادی نامشان شنیده نشده بود، به لطف رستوران‌ها و برندهایی که رژیم‌های غذایی مختلف را تامین می‌کنند، به جریان اصلی تبدیل شده‌اند. اختراع مجدد پیتزای معمولی شما به این معنی است که افراد با این نیازهای غذایی می توانند از یک برش لذت ببرند.

آلرژی

پیتزای سنتی حاوی گلوتن و لبنیات است. اما همانطور که در بالا ذکر شد، پیتزای بدون گلوتن و پیتزای گیاهی (یعنی بدون لبنیات!) در حال محبوب شدن هستند. برای جلوگیری از هرگونه آلرژن، پیش از موعد به منوها نگاه کنید تا ببینید چه گزینه هایی برای تناسب با محدودیت های غذایی شما در دسترس است.

اثرات نامطلوب

چقدر کالری در پیتزا وجود دارد : تعادل کلید حفظ یک سبک زندگی سالم است که شما را برای موفقیت طولانی مدت آماده می کند. از پیتزا استفاده کنید، اما مطمئن شوید که مقدار زیادی از میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌ها و غلات کامل نیز در آن وجود دارد.
وقتی بهترین است
اگرچه بسیاری استدلال می کنند که پیتزای تازه از فر بهترین مزه را دارد، دیگران ترجیح می دهند غذاهای باقی مانده را در روز بعد بخورند. هر تصمیمی که می‌گیرید، مطمئن شوید که هر فروشگاهی که پیتزا خریداری کرده است در تاریخ انقضای خود باشد (این برای یخچال و انجماد صدق می‌کند)، و هنگام گرم کردن مجدد، پنیر داغ (بالاتر از 165 درجه فارنهایت) باشد تا از رشد بالقوه جلوگیری شود. باکتری های مضر از گرم کردن بیش از یک بار خودداری کنید. (منبع)

طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج
طرز تهیه پودینگ برنج : این پودینگ برنج کلاسیک را درست...
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان
طرز تهیه پودینگ نان : این پودینگ بی انتها را درست کنید،...
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان
پودینگ تافی چسبناک وگان : این پودینگ تافی چسبنده وگان...
موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان
طرز تهیه موس شکلاتی وگان : این موس شکلاتی وگان را امتحان...
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای
طرز تهیه سوپ گل کلم خامه ای : این سوپ گل کلم را درست...
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس
طرز تهیه سوپ عدس : این سوپ عدس تند را درست کنید، سپس...
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز
طرز تهیه سوپ پیاز : این سوپ پیاز کلاسیک فرانسوی را...
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم
طرز تهیه سوپ کلم : سوپ کلم ما را امتحان کنید، سپس سوپ...
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...