وبلاگ

غذا در کمک به سلامت روان شما

غذا در کمک به سلامت روان شما : اکنون بیش از هر زمان دیگری باید مراقب سلامت روان خود باشیم. در طول چند سال گذشته کووید-19، احتمالاً کمی استرس یا احساس ناراحتی بیشتری پیدا کرده‌ایم. اما آیا می دانستید که آنچه می خورید می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد؟ تغذیه مغز با مواد مغذی مناسب می تواند آن را سالم نگه دارد و به درستی کار کند. در اینجا چند نکته برای کمک به سلامت روان شما، از متخصص تغذیه UC Davis Health، اریکا تریمبل، آورده شده است:

رژیم مدیترانه ای: برای سر و قلب

بسیاری از ما می دانیم که رژیم غذایی مدیترانه ای برای سلامت قلب مفید است، اما آیا می دانستید که می تواند به سلامت روان نیز کمک کند؟ نشان داده شده است افرادی که از رژیم مدیترانه ای پیروی می کنند، میزان افسردگی کمتری دارند. این نوع رژیم همچنین می تواند به محافظت در برابر ابتلا به افسردگی کمک کند.

ممکن است بپرسید “این رژیم چگونه می تواند به دو ناحیه کاملاً متفاوت بدن ما کمک کند؟” دلیل اصلی این است که رژیم غذایی مدیترانه ای ضد التهاب است و ما متوجه شده ایم که بسیاری از بیماری های مزمن با التهاب مزمن، از جمله بیماری های روانی مرتبط هستند. برای بهبود سلامت روان خود، مانند یونانی ها غذا بخورید: مصرف میوه، سبزیجات و غذاهای دریایی خود را افزایش دهید، غلات کامل را به غلات فرآوری شده ترجیح دهید، و چربی های سالم را به شکل روغن زیتون، آجیل و ماهی های چرب در رژیم غذایی خود بگنجانید.

غذا در کمک به سلامت روان شما

به قلبت گوش کن

پروانه ها در معده شما تنها راهی نیست که احساسات و روده شما به هم متصل می شوند. روده و مغز شما ارتباط نزدیکی دارند که به عنوان محور روده-مغز شناخته می شود. آنها از طریق هورمون ها، سلول های ایمنی و سیستم عصبی ارتباط برقرار می کنند. حفظ روده سالم برای حفظ یک ذهن سالم مهم است. شاد و سالم نگه داشتن باکتری های روده نیز بخش بزرگی از این امر است.

برای تغذیه میکروبیوم خود، روی پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها کار کنید. میکروبیوم از تریلیون ها باکتری، ویروس و قارچ تشکیل شده است که در بدن زندگی می کنند. پری بیوتیک ها غذای آن باکتری ها هستند و از اقلام پرفیبر مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل به دست می آیند. پروبیوتیک ها فرهنگ های زنده ای هستند که به میکروبیوم شما اضافه می کنند و در غذاهایی مانند ماست، کفیر، کیمچی، کلم ترش و تمپه یافت می شوند.

رابطه خود را با غذا مثبت نگه دارید

بهترین راه برای کمک به سلامت روان با غذا این است که با آن رابطه خوبی داشته باشید! متأسفانه، وقتی شرایط استرس زا یا سخت می شود، نمی توانیم از این رابطه با غذا غافل شویم. اجازه ندهید غذا همیشه افکار و احساسات شما را کنترل کند.

بسیاری از ما وقتی چیزی ناسالم می خوریم یا با مقاومت در برابر غذایی که میل می کنیم به خود استرس وارد می کنیم، سریع احساس گناه می کنیم. در عوض، طرز فکر خود را تغییر دهید تا بپذیرید که هر از چند گاهی همه غذاها در رژیم غذایی ما جای دارند. انرژی خود را صرف ایجاد انگیزه برای یادگیری یک دستور غذای سالم جدید کنید یا فهرستی از مواد غذایی بنویسید تا از ورود اسنک های ناسالم به سبد خرید خود جلوگیری کنید. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...