وبلاگ

فواید شکلات تلخ برای سلامتی

فواید شکلات تلخ برای سلامتیفواید شکلات تلخ برای سلامتی : هیچ چیز مانند یک جعبه شکلات به شکل قلب دوست داشتنی روز ولنتاین را جشن نمی گیرد. در سال‌های اخیر، شکلات‌ها – به‌ویژه شکلات‌های تلخ – به‌عنوان یک درمان سالم مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

بیشتر شکلات های تلخ سرشار از مواد شیمیایی گیاهی به نام فلاوانول هستند. فلاوانول ها آنتی اکسیدانی هستند که با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط هستند.

در تئوری، شکلات تلخ حاوی مقدار فلاوانول بالاتری است (مزایای سلامتی بیشتر). شکلات شیری حاوی مقدار بسیار کمتری است و شکلات سفید حاوی هیچ. شکلات تلخ همچنین منبع خوبی از فیبر محلول، ویتامین ها و مواد معدنی (مانند آهن، روی، منیزیم و غیره) است.

علاوه بر این، گزینه‌های شکلات تلخ قند کمتری دارند و احتمال کمتری دارد که یکی پس از دیگری بخورید. برای دریافت بیشترین “مزایای سلامتی”، شکلات تلخ (70 تا 80 درصد کاکائو) را با کمترین مقدار شکر اضافه شده انتخاب کنید.

هیلی داکری، متخصص تغذیه می‌گوید: «من فکر می‌کنم کلید موفقیت طولانی‌مدت با یک رژیم غذایی سالم این است که هر از چند گاهی از آن لذت ببرید – چه یک دسر کوچک یا یک تکه شکلات تلخ.

 

جنبه دیگر شکلات تلخ

فواید شکلات تلخ برای سلامتی : داستان شکلات تلخ جنبه دیگری دارد. Consumer Reports داستانی را در دسامبر 2022 منتشر کرد که در آن گزارش‌های مفصلی از فلزات سنگین موجود در چندین مارک محبوب شکلات تلخ وجود داشت.

بدن ما به طور طبیعی حاوی فلزاتی مانند آهن، مس و روی است. در حالی که برخی از فلزات فواید ضروری را ارائه می دهند، مقدار بیش از حد هر یک از این فلزات می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

فلزات سنگین مانند کادمیوم و سرب در برخی از شکلات های تلخ یافت می شود. این فلزات می توانند عملکردهای متابولیک و عملکرد اندام های ما را مختل کنند. برخی از شکلات‌های مورد مطالعه دارای سطوحی از کادمیوم و سرب بودند که برای سلامتی ما مضر در نظر گرفته می‌شد.

اگر به صورت روزانه شکلات می خورید، لیست Consumer Reports را بررسی کنید تا ببینید کدام یک را باید انتخاب کنید. همانطور که در مقاله ذکر شد، بسیاری از شکلات سازان در حال حاضر شکلات هایی با سطوح پایین این فلزات تولید می کنند.

داکری می‌گوید: «باز هم، بهترین شرط ما این است که از دسرهایمان در حد اعتدال لذت ببریم. “در این سناریو، با مراجعه به یک منبع قابل اعتماد آنلاین یا ملاقات با یک متخصص تغذیه ثبت شده که می تواند به شما در انتخاب گزینه های مختلف کمک کند، مطلع شوید.” (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...