وبلاگ

راهنمای رژیم بارداری

راهنمای رژیم بارداری : تغذیه در هر مرحله از زندگی مهم است، اما به ویژه برای رشد نوزادان در رحم مهم است. جیمی داون تاکر، متخصص تغذیه UC Davis Health به برخی از سوالات تغذیه ای برای مادران باردار پاسخ می دهد تا سالم بمانند و بهترین شروع زندگی را به فرزندشان بدهند. (تاکر همچنین در SELF.com نشان داده شده است: کدام یک از قوانین غذایی بارداری ارزش توجه دارد؟)

چرا تغذیه در دوران بارداری بسیار مهم است؟
غذا و تغذیه اجزای سازنده زندگی را فراهم می کند و بنابراین در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است! رژیم غذایی مادر به طور مستقیم بر رشد و تکامل نوزاد تأثیر می گذارد. ما می دانیم که رژیم های غذایی فاقد مواد مغذی کلیدی می تواند منجر به عوارض جدی زایمان و حتی زایمان زودرس یا سقط جنین شود. تغذیه مناسب در دوران بارداری برای موفقیت مادر و جنین پس از تولد حیاتی است. عادات ایجاد شده در دوران بارداری نیز می تواند به مادران در بهبود سلامت و تندرستی مدت طولانی پس از زایمان کمک کند.

تصورات غلط رایج مردم در مورد بارداری و غذا چیست؟

رایج‌ترین تصور غلط بارداری این تصور است که زنان باردار «دو نفره غذا می‌خورند». من ذاتاً از این جمله بدم نمی آید، اما فکر می کنم معنای آن اغلب اشتباه تعبیر می شود.

در حالی که درست است که مادران منتظر به مقداری کالری اضافی نیاز دارند، لازم نیست مادران «برای دو نفر غذا بخورند». در واقع، زنان در سه ماهه اول نیازی به کالری اضافی ندارند. کالری مورد نیاز در سه ماهه دوم 340 کالری در روز افزایش می یابد. در سه ماهه سوم، دریافت مجدد 450 کالری در روز افزایش می یابد. این نیازهای غذایی افزایش یافته را می توان به طور کلی از طریق افزودن چند میان وعده سالم مانند 1 فنجان ماست یونانی کم چرب، ¼ فنجان گردو و یک تکه میوه برآورده کرد.

راهنمای رژیم بارداری

در عوض، من از زنان می‌خواهم که از نظر مواد مغذی به عبارت «خوردن برای دو نفر» فکر کنند. بسیاری از نیازهای کلیدی مواد مغذی وجود دارند که به طور قابل توجهی در دوران بارداری افزایش می یابند و باید از طریق رژیم غذایی و/یا مکمل تامین شوند.

افزایش وزن بیش از حد در بارداری چه خطراتی دارد؟ چگونه زنان می‌توانند مطمئن شوند که کالری کافی دریافت می‌کنند و گرسنگی بیشتری را بدون خوردن زیاد ارضا می‌کنند؟
افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری می تواند مادران را در معرض خطر عوارضی مانند دیابت بارداری، فشار خون بالا و پره اکلامپسی و داشتن یک نوزاد بزرگ (ماکروزومی) قرار دهد. آنها همچنین ممکن است دارای عوارض زایمان مانند زایمان زودرس یا افزایش خطر نیاز به سزارین باشند.

راهنمای رژیم بارداری : می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که اگرچه خطرات مرتبط با افزایش وزن بیش از حد در بارداری وجود دارد، اما افزایش وزن یا اضافه وزن یا چاقی در بارداری به‌طور خودکار به این معنی نیست که شما این خطرات را تجربه خواهید کرد. در حالی که مهم است که در مورد افزایش وزن مراقب باشید و با ارائه دهنده OB خود ارتباط برقرار کنید، همچنین مهم است که خیلی روی اعداد تمرکز نکنید. در عوض، بر ترویج رفتارهای مثبت تمرکز کنید.

یکی از نکاتی که برای کمک به مادران برای افزایش وزن سالم توصیه می‌کنم این است که به میان وعده‌ها به عنوان ابزاری برای پر کردن «شکاف‌ها» در تغذیه نگاه کنند. به این ترتیب تمرکز بر افزودن غذاهای غنی از مواد مغذی است که هم برای کودک و هم برای مادر مفید است. برای مثال، برای مادران مهم است که کلسیم کافی دریافت کنند تا از برداشتن آن از ذخایر استخوان خود جلوگیری کنند.

افزودن میان وعده ای از ماست یونانی یا پنیر دلمه به همراه میوه می تواند راهی عالی برای رفع این نیاز افزایش یافته باشد. آجیل همچنین سرشار از منیزیم، فیبر و چربی های سالم است. این یک میان وعده عالی برای مصرف در دوران بارداری است و می تواند به مبارزه با یبوست و گرفتگی عضلات کمک کند و در عین حال به رشد مغز کودک نیز کمک کند.

آیا کاهش وزن در دوران بارداری بی خطر است؟ یا زنان باردار باید بعد از تولد نوزاد روی آن تمرکز کنند؟

بارداری مطلقاً زمان شروع یک رژیم غذایی شدید یا پیگیری فعالانه کاهش وزن نیست. با این حال، بسیاری از زنان متوجه می شوند که بارداری می تواند زمان انگیزشی برای اتخاذ تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی باشد که ممکن است باعث کاهش وزن خفیف یا به حداقل رساندن افزایش وزن شود. تا زمانی که هیچ گروه غذایی اصلی را حذف نکنید و از تغذیه مناسب برای حمایت از رشد جنین استفاده نکنید، هیچ نگرانی عمده ای وجود ندارد.

راهنمای رژیم بارداری : افزایش وزن مادر و رشد نوزاد در هر ویزیت پزشک کنترل می شود. اگر مادران وزن توصیه شده را افزایش نمی دهند اما کودک آنها به خوبی رشد می کند، افزایش وزن ضروری نیست. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی
طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی : دستور العمل کلاسیک...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات : سوپ سبزی ما را امتحان کنید،...
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه
طرز تهیه سوپ قارچ و خامه : این دستور پخت سوپ قارچ را...
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز
طرز تهیه سوپ هویج و گشنیز : از سوپ هویج و گشنیز ما...
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان
طرز تهیه لازانیا وگان : این لازانیا وگان را امتحان...
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی
طرز تهیه پنج لوبیا با چیلی : این فلفل دلمه‌ای پنج دانه‌ای...
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان
طرز تهیه سیتان : سیتان خود را درست کنید، سپس سیتان...
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان
طرز تهیه توفو اسکرامبل وگان : این تخم‌مرغ‌های وگان...
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی
طرز تهیه توفوی ابریشمی : این توفوی ابریشمی را به عنوان...
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد
طرز تهیه توفوی پخته ترد : توفوی پخته ترد ما را امتحان...