وبلاگ

آلرژی غذایی در کودکان

آلرژی غذایی در کودکان : آلرژی غذایی یک نگرانی نسبتاً رایج برای والدین در دوران جوانی است. اما آلرژی غذایی چقدر شایع است؟ آیا کودک شما می تواند به جای حساسیت غذایی واقعی دچار عدم تحمل غذایی شود؟ آیا آنها از حساسیت غذایی خود بیشتر خواهند شد؟ لنا ون در لیست و دین بلومبرگ، متخصصان اطفال در بیمارستان کودکان UC Davis، در پادکست Kids Considered خود به این سوالات و موارد دیگر درباره آلرژی غذایی پاسخ می‌دهند.

آلرژی غذایی چقدر شایع است؟

آلرژی واقعی غذایی حدود 4 تا 8 درصد از کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد و برخی از آنها رشد می کنند. در نتیجه، آلرژی غذایی حدود 2 تا 5 درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. در حدود 10 سال گذشته افزایش قابل توجهی از آلرژی های غذایی وجود داشته است. چند نظریه برای این افزایش وجود دارد، و احتمالاً ترکیبی از این تئوری ها به افزایش آلرژی غذایی کمک می کند:

آلرژی غذایی در کودکان : یکی فرضیه بهداشت است. این نشان می‌دهد که چون محیط پاک‌تر شده است و ما مرتباً چیزها را ضدعفونی می‌کنیم، سیستم ایمنی کودکان با واکنش به عفونت‌های مکرر حواسش پرت نمی‌شود. به جای پاسخ به آن عفونت ها، بدن آنها ممکن است با ایجاد آلرژی های جدید پاسخ دهد.
نظریه دیگر این است که کودکان از طریق پوست در معرض پروتئین های غذایی قرار می گیرند. پس از آن کودکان می توانند به آن آلرژن حساس شوند و بعداً با خوردن غذا می توانند باعث واکنش شوند.
نظریه سوم به دستورالعمل‌های کودکان سال‌ها قبل نسبت داده می‌شود که به کودکان توصیه می‌کرد در سنین پایین با غذاهای آلرژی‌زا آشنا شوند. نداشتن این غذاها در رژیم غذایی کودکان در اوایل ممکن است در افزایش آلرژی نقش داشته باشد.

آلرژی غذایی در کودکان

آلرژی غذایی در مقابل عدم تحمل غذایی

تخمین زده می شود که حدود 35 درصد از بیماران و/یا والدین واکنش غذایی یا عدم تحمل غذایی را گزارش می کنند که معتقدند یک آلرژی غذایی واقعی است. کودک ممکن است حالت تهوع یا اسهال یا واکنش دیگری داشته باشد که به نظر می‌رسد ممکن است آلرژی باشد، مانند بثورات در اطراف دهان. اگر کودک شما هر یک از این واکنش ها را بدون هیچ علامت دیگری تجربه کرده است، ممکن است یک آلرژی غذایی واقعی نباشد. شما باید این موضوع را با متخصص اطفال فرزندتان در میان بگذارید.

آلرژی واقعی غذایی می تواند با خوردن یک غذای خاص بازتولید شود. یک کودک معمولاً اولین بار که غذا می خورد واکنشی نشان نمی دهد. بادام زمینی از این امر مستثنی است زیرا، به احتمال زیاد، کودک قبلاً از طریق پوست خود یا راه دیگری حساس شده است.

شایع ترین آلرژی های غذایی چیست؟

رایج ترین غذاهایی که باعث آلرژی می شوند عبارتند از:

شیر
تخم مرغ
بادام زمینی
آجیل درختی
ماهی
صدف
گندم
سویا

این 8 غذا 90 درصد آلرژی های غذایی را تشکیل می دهند. اما توت فرنگی چطور؟ اگرچه این میوه به عنوان یکی از رایج ترین آلرژی های غذایی ذکر نشده است، به نظر می رسد که شما یا بسیاری از افرادی که می شناسید ممکن است بگویند که حساسیت دارند. این امکان وجود دارد که این “آلرژی” ممکن است یک تشخیص نادرست یا اشتباه داشته باشد زیرا به نظر می رسد یک آلرژی است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، می تواند به صورت راش ظاهر شود، اما هیچ علامت دیگری وجود ندارد. بنابراین، ممکن است فقط یک عدم تحمل غذایی باشد.

آلرژی غذایی چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر مشکوک هستید که فرزندتان به آلرژی غذایی دارد، فهرستی از مواد تشکیل دهنده را نزد پزشک اطفال کودک خود بیاورید. احتمالاً از شما در مورد فرآیند تهیه غذا (مانند تخم مرغ اسکرمبل در مقابل پخت تخم مرغ در کیک) نیز سؤال می شود. آماده باشید که جزئیات چند بار کودکتان غذا را خورده باشد. اطلاعات مربوط به زمان مهم ترین هستند – از زمانی که کودک شما غذا را خورد تا واکنش. واکنش‌های آلرژیک واقعی معمولاً در عرض چند دقیقه اتفاق می‌افتند و به ندرت بیش از دو ساعت پس از مواجهه ظاهر می‌شوند. پزشک اطفال کودک شما همچنین می خواهد درباره سابقه پزشکی و سابقه خانوادگی فرزند شما بیشتر بداند.

از آنجا، آزمایش ها می توانند تأیید کنند که در واقع یک آلرژی غذایی است. آزمایش خون می‌تواند غذای مورد نظر را بررسی کند و آزمایش پوستی می‌تواند تعیین کند که آیا غذای مورد نظر باعث واکنش فوری می‌شود یا خیر. بلومبرگ و ون در لیست تست پانل شامل 20 شایع ترین آلرژی غذایی را توصیه نمی کنند. آنها توصیه می کنند که یک آزمایش باید به غذاهای خاص نگران کننده نگاه کند، در مقابل آزمایش پانل که می تواند منجر به مثبت کاذب شود.

دستورالعمل تغذیه کودکان با بادام زمینی در سنین پایین چیست؟

آلرژی غذایی در کودکان : در سال 2015، مطالعه ای به نام LEAP (یا یادگیری زودهنگام درباره آلرژی به بادام زمینی) به ارائه محصولات بادام زمینی به کودکان در سنین پایین پرداخت. این مطالعه نشان داد که تغذیه کودکان با محصولات بادام زمینی بین 4 تا 11 ماهگی مفید است. در بیمارانی که محصولات بادام زمینی را سه بار در هفته می خوردند، تعداد آلرژی به بادام زمینی تا سن 5 سالگی از 14 درصد به 2 درصد کاهش یافت.

برای والدینی که کودکی دارند که اگزما شدید یا آلرژی قبلی به تخم مرغ دارند، با پزشک اطفال کودک خود مشورت کنند و احتمالاً قبل از معرفی بادام زمینی آزمایش آلرژی انجام دهند.

آیا افراد می توانند آلرژی غذایی را افزایش دهند؟

حدود 80 درصد از افراد نسبت به شیر، تخم مرغ، گندم یا حساسیت به سویا رشد می کنند. این موارد در دوران کودکی بسیار شایع تر است. حدود 20 درصد از افراد نسبت به بادام زمینی، آجیل درختی، ماهی یا صدف صدف بیشتر رشد می کنند. با این حال، این چیزی نیست که بخواهید خودتان آن را آزمایش کنید. با متخصص آلرژی خود صحبت کنید و آنها می توانند آلرژی شما را در طول زمان پیگیری کنند. (منبع)

برای ارتباط با کارشناسان ما در حوزه تهیه غذا و سرو غذای گرم سازمانی در تهیه غذا کترینگ آتیسا، به صفحه ارتباط با ما سری بزنید. امیدواریم در خاطره شما طعمی به یادگار از ما باقی بماند.

شماره تماس تهیه غذا آتیسا : 91009949

طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی
طرز تهیه زاباگلیون توت فرنگی : طعم کلیدی در این، با...
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته
طرز تهیه بستنی نوقا و پسته : بستنی نوقا و پسته را امتحان...
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک
طرز تهیه گرانیتای تمشک : امروزه کارامل شور را در همه...
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل
طرز تهیه پاناکوتا با سس آلبالو و زنجبیل : این دستور...
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی
طرز تهیه کیک عید پاک ایتالیایی : این کیک کلمبا یک کیک...
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی
طرز تهیه کیک ریکوتا سیسیلی : این کیک ریکوتا سیسیلی...
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته
طرز تهیه نئوپلیتان گیلاس و پسته : این نئوپولیتن گیلاس...
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی ​
طرز تهیه کیک لیمویی ایتالیایی  : کیک لیموی ایتالیایی...
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی
طرز تهیه تورته فندقی و شکلاتی ایتالیایی : این دستور...
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی
طرز تهیه مرنگ شکلاتی و فندقی ایتالیایی :مراحل تهیه...